jeg har et problem min hest for eksem efter trensen, hun er ikke redet hele vinteren, og i forgårs skridtede jeg hende en halv time, med en fin ny trense, hun havde overhovedet ikke tegn på sved, men til morgen da jeg lukkede hende på fold, havde hun kløet et sår på str. med en stor femkrone, på siden af hovedet.
hun har før døget med disse sår, men de er oftest kommet i forbindelse med hun har været svedt, jeg har prøvet at vaske hende i mediscrub og sprit, og diverse spray til sved rensning i pelsen.
det er ikke kun der hvor spænderne sidder, men hele vejen langs med kindstykket.
det starter ligesom en anelse ujævnhed i huden, og så klør hun huden af, så hun får væskende sår, og når det har været rigtigt slemt væsker sårene med klart gulligt secret fra sårene.
jeg har prøvet med adskillige trenser, den eneste hvor det har været nogen lunde, var en billig en som jeg købte i fakta. af ukendt mærke selvfølgelig, det er mange år siden, og den eksisterer ikke mere,
jeg har prøvet at ride med teddy på kindstykkerne, og har nu sat neopren på,men jeg kan ikke holde det helt væk på den måde.
er der nogle af jer der har samme problem ? kunne godt bruge nogle gode råd.
hun bliver fodret med hø, sport brock fra havens.
hun går ude i døgnets lyse timer