Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

eksem af trensen
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 14:15

jeg har et problem min hest for eksem efter trensen, hun er ikke redet hele vinteren, og i forgårs skridtede jeg hende en halv time, med en fin ny trense, hun havde overhovedet ikke tegn på sved, men til morgen da jeg lukkede hende på fold, havde hun kløet et sår på str. med en stor femkrone, på siden af hovedet.

hun har før døget med disse sår, men de er oftest kommet i forbindelse med hun har været svedt, jeg har prøvet at vaske hende i mediscrub og sprit, og diverse spray til sved rensning i pelsen.

det er ikke kun der hvor spænderne sidder, men hele vejen langs med kindstykket.

det starter ligesom en anelse ujævnhed i huden, og så klør hun huden af, så hun får væskende sår, og når det har været rigtigt slemt væsker sårene med klart gulligt secret fra sårene.

jeg har prøvet med adskillige trenser, den eneste hvor det har været nogen lunde, var en billig en som jeg købte i fakta. af ukendt mærke selvfølgelig, det er mange år siden, og den eksisterer ikke mere,

jeg har prøvet at ride med teddy på kindstykkerne, og har nu sat neopren på,men jeg kan ikke holde det helt væk på den måde.

er der nogle af jer der har samme problem ? kunne godt bruge nogle gode råd.

hun bliver fodret med hø, sport brock fra havens.

hun går ude i døgnets lyse timer

mathildes mor
0
0
Svar på denne tråd

En strøtanke...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 15:10

Mon det er de produkter, som du bruger til læderpleje hun ikke kan tåle?

Ellers må du en helt anden grøft og købe en Wintectrense eller en af de plastictrenser, som man ser meget til distanceridning.

Venlig hilsen Camilla

HN miniordbog til fri og gratis afbenyttelse :-)

Sys (n) = synes (y)

Afvide (n) = at vide (y)

Tildens (n) = tendens (y)

Selvskab (n) = selskab (y)

Generalt (n) = generelt (y)

Invistere (n) = investere (y)

0
0
Svar på denne tråd

os trense
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 16:01

Hej

Jeg havde for mange år siden samme problem med min gamle pony, da han var ung. Det viste sig at han ikke kunne tåle garvesyren i trenserne. Blev anbefalet at købe en OS trense. Dette virkede og ponyen har ikke haft eksem siden og han er 23 år nu.

0
0
Svar på denne tråd

har prøvet
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 16:18

min gammle hest fik også knopper der hvor trensen have sidet men det var en han have gået med før uden problemer og efter jeg jeg have kløet mig godt i håret for at finde ud af hvad f... der lige skete kom jeg i tanke om at jeg have lige købt nyt læderfedt og sadelsæbe af et andet mærke end det jeg pleje at bruge så jeg skyndt mig ned og købte det jeg pleje og efter jeg brugt det var det væk

så der har været et eller andet stof han ikke kunne tåle

så det kan tænkes at den måske ikke kan tåle den garvesyre som der er brugt på den trense du har købt så evt. kan du prøve at vaske det godt af et par gange med en god sadelsæbe

og så se om det ikke virker

0
0
Svar på denne tråd

eksem...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 17:55

har haft os, kieffer stübben, og andre det er samme problem, men prøver at vaske trensen =)

mathildes mor
0
0
Svar på denne tråd

Allergi
Forfatter: 
Dato:  04-02-2011 10:01

Da jeg for mange år siden arbejdede i en dressurstald i Tyskland, var der en grand prix hest, som havde læderallergi og han gik med en nylontrense.

Så var det ikke en mulighed at prøve sådan en???

Sprenger Bow Balance stigbøjler str. 12 cm. købes

0
0
Svar på denne tråd

Brun eller sort trense
Forfatter: 
Dato:  04-02-2011 18:08

Du har tilfældigvis ikke skiftet til en sort trense fra en brun???

Min hoppe får eksem af sorte trenser, men ikke af de brune.

Hun havde faktisk gået med sort et stykke tid inden det viste sig for alvor, men efter jeg har skiftet til en brun trense har problemet været løst, det var min underviser der foreslog det og han sagde at han havde oplevet nogle heste der ikke kunne tåle det sorte men godt det brune, det skulle være fordi der er et eller andet i det det sorte bliver forarbejdet med, som ikke er i det det brune bliver forarbejdet med...

Giver det mening???

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider