Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Havre eller hormoner? Hjælp
Forfatter: 
Dato:  01-02-2011 20:51

Hej


Min dejlige hyp som er i genoptræning er i den grad i hopla, lige lidt for meget til det er sjovt.


Jeg synes han har ændret adfærd den sidste uge, løber, hopper el er hidsig når jeg rider, er truende over for de andre heste i, det plejer han ikke at være.


Sidste forår havde jeg noget lignende samme adfærd, meget vågen og hingstet adfærd, i et par mdr. Det gik over af sig selv og han blev den samme omkring april/maj. Han har generelt lidt hingstet adfærd, men ikke noget som er et problem til dagligt.


Han har de sidste uger været i gennem et foderskift, hvor det nye foder indeholder lidt havre.

Han har tidligere fået havre uden at blive varm, fik havre fra aug, uden reaktion før foråret.


Kan det være havren når han tidligere ikke har reageret på det?


Eller er det bare hormonerne?


Vil evt prøve naughty gelding fra brogården, nogle erfaringer med dette?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hormoner
Forfatter: 
Dato:  01-02-2011 21:22

Jeg tror der er gået forår i dyret. En smule havre, har ikke så meget effekt.


Jeg tror generelt ikke på urters magiske evner i en masse sammenhænge, men har dog prøvet Naughty Gelding"

på en vallak der var sent kastreret og havde været avlshingst. Det virkede faktisk. Så det er da værd at prøve.


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 10:02

En kombination.


Vi har en miniature hingst der var lidt sløv. I 10 dage har han fået 100 gr. havre, og det kan mærkes. Sikke en energi han har fået!!


Men min store hest bliver også fjollet, og det uden at have ændret foderplan eller opstaldningssted.





Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/


smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød



0
0
Svar på denne tråd
 
 frosten
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 11:48

Hestene bliver altid mere vilde i om vinteren. Her kan de jo ikke komme til at røre sig på samme måde, så det er klart at de vil ende med at blive mere energiske... Det går som regel over når frosten forsvinder og de kan komme til at røre sig ordentligt igen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er ikke om vinteren:)
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 12:16

Hej


Tak for gode svar.

Til Dario345, så er det ikke når frosten sætter ind jeg får problemer, men når det bliver varmere. Sidste år var det først i slutningen af feb og i år allerede nu. Derfor jeg evt mistænker foder:)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider