Hej
Min dejlige hyp som er i genoptræning er i den grad i hopla, lige lidt for meget til det er sjovt.
Jeg synes han har ændret adfærd den sidste uge, løber, hopper el er hidsig når jeg rider, er truende over for de andre heste i, det plejer han ikke at være.
Sidste forår havde jeg noget lignende samme adfærd, meget vågen og hingstet adfærd, i et par mdr. Det gik over af sig selv og han blev den samme omkring april/maj. Han har generelt lidt hingstet adfærd, men ikke noget som er et problem til dagligt.
Han har de sidste uger været i gennem et foderskift, hvor det nye foder indeholder lidt havre.
Han har tidligere fået havre uden at blive varm, fik havre fra aug, uden reaktion før foråret.
Kan det være havren når han tidligere ikke har reageret på det?
Eller er det bare hormonerne?
Vil evt prøve naughty gelding fra brogården, nogle erfaringer med dette?