Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

klippe hals nu?
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 22:35

Jeg er startet med at ride en super sød hest, som ikke har været redet de sidste par år. Jeg har i dag redet ham for 3 gang og kan virkelig mærke forbedringer for hver gang.

Dog er han jo meget langhåret da han bare har været fold hest uden dækken.

Så han sveder jo en del, er der nogen der ville have betænkligheder ved at klippe hans hals nu, uden at lægge dækken på. godt nok sveder han også lidt ved lysken og sadelleje men jeg har kun hørt dårligt om at klippe dem helt på denne tid.

Ville i klippe halsen evt bringe så han kan komme af med det værste sved?

I dag fik han ca 15 min i longe og 30 min ridning, han var hele tiden frisk og ikke død for energi, han begyndte dog at hænge lidt til sidst så tror han var lidt træt tilsidst ellers oplever jeg ham ikke som en hest der mangler noget, andet end at han sveder meget.

Dressur/spring hest søges til part omkring egtved.
Aloe vera produkter sælges

Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi det hele..

0
0
Svar på denne tråd

jahskjdhaskj
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 22:46

Jeg er nok anderledes end mange - men jeg klipper bare min når hun sveder. Uanset årstiden...

Hun ryger snart under kniven igen - sidste gang var i slut okt. så vi skal lige nå at have pelsen af inden sommerpelsen begynder at titte frem.

Om sommeren bliver hun "kun" klippet på halvdelen af kroppen (jagtklip/praktisk klip).

Hun har så også mildt sagt hurtigvoksende hårvækst - og er tinker.

Hvis du selv har klipper kan du jo evt. klippe den over 2-3 gange på halsen - så den lige får et par dage mellem hvert klip til at vende sig til det - og du kan se om det er nødvendigt at klippe mere af.

0
0
Svar på denne tråd

klippe nu
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 20:36

jeg har fået strenge ordre fra dyrlægen om at klippe min islænder hoppe da hun klør sin hale og hals,kan være lus og er behandling men varmen når vi har redet kan også irretere hende så nu er hun i flusa behandling + hun bliver klippet imorgen men har ikke ville klippe hende pga af det kolde vejr men dyrlægen enten klipper du eller lader du hesten stå.Så nu klipper jeg.

Hilsen Susanne

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 22:44

Vores miniature hingst bliver også snart klippet (regner med weekenden) i hovede og på noget af halsen. Han går uden dækken.

Men han klør sig helt til blods bagved hans ører. Sidste år gjorde vores ene hoppe det samme, det hjalp da hun blev klippet.

Vi klipper vores miniature heste 2 mdr. før de skal til show og ugen optil showet. De fleste shows ligger i sommerperioden.

Så du kan sagtens klippe nu!

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider