Jeg er startet med at ride en super sød hest, som ikke har været redet de sidste par år. Jeg har i dag redet ham for 3 gang og kan virkelig mærke forbedringer for hver gang.
Dog er han jo meget langhåret da han bare har været fold hest uden dækken.
Så han sveder jo en del, er der nogen der ville have betænkligheder ved at klippe hans hals nu, uden at lægge dækken på. godt nok sveder han også lidt ved lysken og sadelleje men jeg har kun hørt dårligt om at klippe dem helt på denne tid.
Ville i klippe halsen evt bringe så han kan komme af med det værste sved?
I dag fik han ca 15 min i longe og 30 min ridning, han var hele tiden frisk og ikke død for energi, han begyndte dog at hænge lidt til sidst så tror han var lidt træt tilsidst ellers oplever jeg ham ikke som en hest der mangler noget, andet end at han sveder meget.