Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvorfor hulan halter den!!??
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 17:47

Hej alle sammen, min hest fik d. 22 nov en lille flænge (på folden) oppe på inderlåret, ca en håndbredde over hasen. Såret var lille men det var self lige i den store blodåre og den måtte syes med 3 dobb. sting. Han stod et par dage, kom på sygefold et par dage og kom så op sammen med de andre kammerater igen.


D. 28. dec, 5 uger efter ville jeg i gang med genoptræning, men nu var den halt på modsatte forben! MEN kun på venstre volte og kun når den skulle dreje. Ikke ligeud. Altså KUN når det højre forben skulle strækkes og belastes rundt i et sving/på buet spor.


Den har været halt på det forben siden, kun venstre rundt, kun på buet spor.


Havde massør til den for halvanden uge siden, men hun mente ikke at det var muskulært. (vi tænkte at det nok var pga aflastning fra bagbenet den var blevet øm modsat, fortil.)


Og pt er den halt den ene dag, knap så halt (mere eller mindre rengående) den næste dag og sådan har det været den sidste uges tid...


Hvad kan det dog være!? Vil gerne snart i gang med genoptræning.. :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 17:55

Den kan have slået sig nu da den skulle syes. Det kan sagtens stamme derfra.


Giv den ro 14 dage på fold og lad den slappe af og start så roligt op i skridt og en lille genoptræning.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja han har
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 19:14

Han har helt sikkert slået sig da han lavede flængen, han var meget hævet på og omkring hasen i ca 5 dage efter det skete..


Men det skete jo d. 22 november sidste år, på bagbenet, og den er stadig halt i dag d. 25 januar, på FORBENET :(


Ved ikk om jeg skal staret genopt. mens den stadig halter!??

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjdkjfkj
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 19:23

Nej man skla ikke starte genoptræning på en halt hest. Jeg ville tage den en tur til dyrlæge for der kan jo være noget andet galt på forbenet som ikke har fået så meget ro som tidligere. Det er da altid rart at vide hvad der er galt inden at man bruger tid på at genoptræne en hest.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min er stort
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 19:29

set samme historie.

Jeg havde en dyrlæge ude, desværre på en af de gode dage, som sagde jeg skulle skridte den i en uges tid, og så om det kunne hjælpe.

Det kan jo hjælpe hvis der sidder en lille hævelse. Så har benet bedst af at blive rørt.


Men min er så stadig diffust hævet, så jeg har nu bestilt tid på klinikken til en fuld udredning.


Så torsdag eftermiddag er jeg måske lidt klogere.


Mvh. Tine


Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.


0
0
Svar på denne tråd
 
 uha Tine...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 20:09

Det lyder som en bekostelig affære :) men lad mig endelig høre hvordan det går! :)


Men min er slet ikke hævet på det pågældende ben (eller nogen af de andre ben :) ! ) Det er ikke noget hverken at se eller mærke! Så det er mig virkelig en gåde! Også det med, at den halter den ene dag og ikke den næste....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min er heller
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 20:35

ikke hævet. Jeg kan kun se såret, som ikke skulle syes.


Men derfor kan der jo stadig sidde en mindre hævelse indvendigt.


Jeg skal nok give besked.


Mvh. Tine


Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan jo
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 20:37

være det har fået en ømhed af at være halt på det oprindelige bagben. Det passer meget godt med at det er modsatte forben der nu er avs.


kommer sig måske af at den har aflastet sig selv pga bagbenet, det gør vi jo osse når vi er ømme et eller andet sted.




Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halt...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 11:54

Hvilket bagben slog den? højre eller venstre, når du ser den forfra.

Hvilket forben halter den på, når du ser hesten forfra?

Hvad er der blevet foretaget ud over den blev syet?

Jeg går ikke ud fra, at den blev lagt ned, da den skulle syes?


You think your right-But you were wrong
You tried to take me-But I knew all along
You can take me,For a ride
But I'm not a fool out
So you better run and hide

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gaffelbåndssuspekt
Forfatter: 
Dato:  26-01-2011 14:34

synes jeg et lyder, så det behøver ikke at have noget at gøre med skrammen. Jeg ville ultralydsscanne, så du ikke risikere rat forværre en evt seneskade og komme ud i et meget langt forløb.


Men det er typisk på buet spor og når de skal strække.....dem jeg har set, som ikke har været egne heste. Det går netop op og ned og haltheden kan være næsten ingenting......



Til salg:

Rolig IC -vallak på ca.163 cm/ 9 år. Tilredet for adskilte signaler, stabil i skoven, trafiksikker,lydhør og letgående for størrelsen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 halthed
Forfatter: 
Dato:  30-01-2011 13:34

Følger lige med her, har en plag på snart 2 år som i dec fik en kodeledsforvridning - boksro og smertestillende og så var han så god som ny.

Nu er han så igen halt - ikke i trav, men når han skal vende sig? Han er heller ikke hævet eller varm nogen steder - men står igen inde!!

Håber han snart er helt rengående igen - ellers må han scannes!


Trine Lind Jensen

Nu med Kvolbæks New Nirvana

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider