Vil jeg holde meget øje med, for de lukker sig når hesten er 15 måneder og det er ikke noget som man kan rette op på senere.
Prøvede det selv med en fuldblod som vi fik billigt og hvor det var meningen at han skulle have været ridehest.
Men fordi at han aldrig havde fået, hvad han skulle have af foder, samt at han kun var kommet på fold en time om ugen, da han var føl/unghest, havde hans vækstpunkter ikke lukket sig korrekt, hvilket gjorde at han's ben ikke kunne holde da vi påbegyndte tilridningen af ham, som foregik in babysteps. Vi havde ham i et lille årstid og han blev 5½..
Vi gjorde alt hvad vi kunne med foder, ekstra vitamin/mineral, smed og dyrlæge, men der var ikke noget at gøre.
Han var en glad dreng, som elskede at blive brugt, men han kunne ikke holde til det..
Så mit råd, ville være at få taget røngent af dens ben, så i ved hvad i har at arbejde med..
Det var en rigtig hård dag da han blev aflivet, især fordi at han ikke var ældre..
Krydser fingre for at din hest, for indhændet det forsømte og bliver en stjernehest 