ja jeg har sådan set et lille problem eller hvad skal man sige det er egentligt, det er måske en lille bekymring som heste ejer.
Jeg har jo verdens skønneste og smukkeste welsh mountain hopppe efter min egn mening, hun er nu 5 år, og faktisk virkelig godt uddannet og en drøm for børn at ride, lige nu er hun faktisk lånt som ridepony til en familie på Falster.
Men der er en lille bekymring fra min side af, hoppen vælger ligesom selv hvem hun geren vil håndteres af ? jeg ved godt det lyder mærkeligt og mange vil sikkert bare sige at hun er uopdragen, men problemet er at det er hun slet ikke, vi har deltaget i mange kursuser i hesteopdragelse, og har fra alle trænere vi har været i kontakt med fået at vide at hoppen er bestemt noget af det mest blide og sødeste de længe har set.
Men der er bare det at første gang man møder hende, tester hun af, kraftigt, her snakker vi om at hun skubber, har ørerne helt tilbage altså ned langs nakken nærmest og blotter tænder, hun hverken bider eller sparker, men hun skubber og gør udfald, det er ligesom om at hvis man ligesom ignorere det i starten og sætter hende på plads, så har man virkelig en pony for livet, så elsker hun en på det højeste og vil gører alt for en, men hvis man bliver nervøs for hendes afprøvning, ja så gider hun ikke en mere.
Hun er ikke typen der tester en flere gange eller afprøver en tit eller når man introducere hende for nye ting, altså for at slå det fast hun gør det kun en gang.
Det har vi jo også fortalt de forskellige trænere når vi har tilmeldt os til de forskellige kursuser, men de har alle givet mig ret med at hun kun gør det en gang og når hun ligesom har fundet ud af at man ikke reagere så gør hun det ikke mere.
Min bekymring er sådan lidt hvad der dog skyldes det ?
Jeg ved at hun har oplevet nogle dårlig ting med mennesker, men samtidig er hun også en hoppe med meget stort H.
Så jeg ville egentligt hører om der var andre der har prøvet noget ligned med deres heste og hvad de har gjort ved det ?