|
|
| Billigt foder??? |
|
|
Hvem fodrer med det billigste foder?
Vi skal finde et billigt foder til tre heste og de skal selvfølgelig være dækket ind med det hele.
Kan det passe man ikke kan fodre en hest for under 400 kr?
Det er lige meget om der er en ko eller en hest på sækken 
Og går det ikke - Så går det nok
"I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| handle de rigtige steder |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
02-07-2004 14:25 |
|
Hvis du kan skaffe hø og havre til 1 kr. kg. samt Travo og evt. roepiller, så kan du nok godt klemme dig ned i pris.
Fuldfoder aner jeg intet om, men jeg kendte en som fik leveret et ton ad gangen af nogen fuldfoderpiller. Det må også give en rimelig rabat. Kan dog ikke huske hvad det hed.
:Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| optimalt... |
|
|
må være den bedste løsning.. er det heste der ikke yder meget ja så er havre + enten en tilskudsfoder eller en vitamin/mineralblanding.
feks havre + raket er en billig løsning..........
Stråfoder tager jeg somen selvfølge at i har rigeligt af.
Da køer og heste ikke har samme daglige behov finder du ikke en ko/kalvefoder der dækker dyret 100% ind.
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina |
|
|
Ved jeg  Men fyldfoderet - som eksempelvis roepiller er jo ens for alle
Takker for svarene hidtil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| roepiller |
pjemm |
02-07-2004 14:38 |
|
Jeg giver omkring 90 kr. for 50 kg hos foderstoffen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pjemm: |
|
|
Se det lyder som noget af det rigtige 
Trives din hest fint på det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billigste foder. |
|
|
Mest muligt grovfoder godt hø eller godt wraphø, lidt havre, roepiller, soyaskrå, olie eller grøntpiller og så vitamin og mineral blanding.
Det er nok det billigste.
Hilsen
Yankee
Er du til fart og fest så er travere bedst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder.. |
|
|
Jeg bruger et fuldfoder der hedder Stjerne Mix, jeg giver 55 kr. for en sæk med 20 kg i, og det indeholder alt det de fleste heste har brug for: Havre, byg, lucerne, majs, soyaskrå, melasse, foderkridt mm samt en masse vitaminer og mineraler. Når jeg træner min hoppe dagligt, og hun fodres rigeligt, kan jeg fodre for 350 kr mdr + halm og hø self. Producenten hedder Vest Grønt Agro, jeg køber hos en forhandler, hele paller kan bestilles direkte. Du kan desuden også få diverse tilskudfoder. Jeg vil da tro der også findes en for handler i dit område. Du kan kontakt Vest Grønt Agro på tlf. 75431818, mobil 20822686 e-mail vestgroent@mail.dk eller foderrådgivningen mandag 16-21 på 21741818
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roepiller |
|
|
Henter dem i løsvægt i en stor tønde ca 120 kg på foderstoffen og giver omk 1 kr pr kg det er meget billigere hvis man selv gider spande dem op i en tønde eller direkte i en trailer, end at få dem i sække for det koster ca 50 kr ekstra pr 100 kg.
Hilsen
Yankee
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fodrer |
|
|
med hel havre, Travo Sport og så selvfølgelig hø og halm.
Det tror jeg er en af de billigste måder at fodre på, hvis man altså ikke kræver alt for meget af sin hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roepiller |
|
|
Hej
Roepiller er det bedfor eller hvad hulen det hedder som i kalder roepiller.
Hilsen
Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det billigste |
Sanne & Liva |
02-07-2004 18:35 |
|
må helt klart være havre og en vitamin/mineralblanding.
Så vil jeg tro at du kan gøre det til omkring 200-300 kr for foder+hø/halm
2 stk. ældre stubben dressursadler. Den ene med lange gjordstropper og den anden med korte. Begge brune, velholdte og med gode stopninger. Vil tro, at de begge har en mellem bom.
Pr. stk 3000 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til Jette |
pjemm |
02-07-2004 20:05 |
|
Betfor er ganske rigtigt roepiller med melasse og koster en hel del mere end uden.
Roepiller uden - ja, det hedder såmænd "roepiller"!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg fodre |
Hanne!! |
02-07-2004 20:23 |
|
min pony for 130 kr om måneden + hø og gulerødder, men det er med i min opstaldning. Han skal så heller ikke have mere end lige under et kilo om dagen.
Kram Hanne!!
Nu med hjemmeside "Jeg besvimer dig med min kærlighed, du starter mit liv igen med din. Indrømmet: Jeg er færdig" Michael Strunge 1984
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blue Hors |
|
|
Kan fodre med BH feed complex for 3,99 om dagen. (Plus havre, hø osv) det er da billigt 
Men tvivler på det er det billigste
Det er godt nok svært det her 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blue Hors Feed Support |
|
|
Blue Hors Feed Support
Lin-oliebaseret fodertilskud til heste. Særdeles velegnet ved foderskifte. Fremmer fordøjelsen og dermed foderudnyttelsen og opretholder et sund fordøjelsessystem. Giver desuden en sund og glansfuld pels. Lin-olie (= hørfrøolie) har en fedtsyresammensætning (linolensyre, omega-3), der er meget gunstig for heste. 1 liter rækker 17-34 dage.
liter koster 89 kr og indeholder:
Hørfrøolie er spisevarianten af linolie.
Det er den olie af alle olier, der er bedst til at opløse fedtstoffer generelt.
Derfor er den nyttig i helsesammenhæng.
Hørfrøolie fremstilles ved presning af hørfrø. Teknikken har været kendt i århundreder, først i vores generation har man fundet ud af, at koldt presset hørfrøolie er helsekost.
Som kosttilskud samarbejder hørfrøolie med fiskeolie. De har til fælles, at de indeholder forstadier til omega-3. Af praktiske grunde siger man så, at de "indeholder" omega-3.
En række lidelser antages at hænge sammen med mangel på omega-3, derfor kan hørfrøolie på kort og langt sigt indgå i forebyggende tiltag og også i sygdomsbekæmpelsen.
Hørfrøolie købes på flasker og tages i oralt i skefulde eller direkte fra flasken.
Der findes også et kapselprodukt, det er rasende dyrt.
Hørfrøolie forharsker let, derfor opbevares uåbende flasker i dybfryseren og åbnede i køleskab. Hvis 2 procent er forharsket er hørfrøolien udrikkelig, men de 98 % vil dog ifølge fedteksperten Udo Erasmus stadig være gavnlige for kroppen.
Hilsen
Yankee
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er den her |
|
|
Feed Complex
Et flydende dagligt fodertilskud, udviklet til at dække konkurrencehestens vitamin og mineralbehov. Også velegnet til avsldyr og opdræt, når kalk og ekstra protein tilsættes. Indeholder coatede vitaminer, mineraler, aminosyrer, biotin, sporstoffer og gærekstrakt. 5 liter rækker 100-200 dage.
Velsmagende og let at dosere via pumpe.
2 års garanteret holdbarhed ved korrekt opbevaring.
5 l. koster 399 kr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billig og god |
LoneSchannon |
03-07-2004 14:37 |
|
Vi fodrer med grøntpiller, soyaskrå, TravoE samt en smule havre - og ca 5 kg. hø dagligt pr. hest - og halm efter ædelyst.
Jeg har aldrig haft så flotte og energiske heste før -
fik lagt en foderplan, der angav foderemner og mængder - og det har givet et fantastisk resultat.
Høet er dyrt, fra Dangrønt - men det øvrige er billigt.
Grøntpillerne bløder vi op i vand.
Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LoneSchannon: |
|
|
Har du mod på at sætte priser og vægtangivelser på?
Det er tilsyneladende den billigste blanding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selvfølgelig |
LoneSchannon |
03-07-2004 15:41 |
|
Handler hos DLG, hvis priser varierer med verdensmarkedet -
Fuldblod:
800 gr. grøntpiller
900 gr, hel havre
200 gr. TravoE
250gr. soyaskrå
pr. dag fordelt på tre fodringer - hvilket jeg synes forbedrer foderoptagelsen.
Dette for 195 kr/måned - havren er dyrere end hos bondemanden, men jeg synes altid bøndernes havre er så støvet og det vil jeg ikke have.
5 kg hø fra Dangrønt koster 15 kr./dag altså 450 kr. pr måned, men nu har jeg vist fundet noget til ca 1 kr. kiloet, så det vil blive 150/måned.
Jeg er faktisk selv helt overrasket over hvor billigt - har aldrig regnet på det.
Fuldblodshoppen er jo den sværeste at fodre på - men på denne plan er hun lidt rund om maven og super energisk - rigtig fuldblodsagtig.
Om vinteren får hun 2 dl. olie, ellers fryser hun.
De to andre får variationer af dette: den jyske lidt mere havre, oldenborger/fuldbloden kun en håndfuld havre - og de har alle MEGET energi, som blir forbrugt til dressur og ture. Disse to er også lidt runde.
Kan fortælle at min dyrlæge næsten ikke troede på denne foderplan - men nu gør hun!
De har superblank pels og superstærke hove - og så er de glade!
Lang fældeperiode er en by i Rusland - her fælder vi et par dage - og så har man blank, fin sommerpels - skulle være soyaskråen der gør det.
Og iøvrigt: endnu engang tak til Tanja Bromley - som lavede planerne.
(før fodrede jeg emd Brogårdens Müsli - men ikke med så godt resultat, har også prøvet Eggersmann - heller ikke så godt)
Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hø fra Dangrønt |
|
|
Er det det i poserne?
Det lyder da super med din plan. Og du havde en der fik mindre (oldenborg/fuldblod)?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| grønthø hest |
LoneSchannon |
03-07-2004 22:59 |
|
fra Dangrønt kommer i 400 kg.s baller - er kortsnittet, men ellers godt.
Men jeg er sur på dem, fordi de ikke har svaret på en mail jeg sendte, i anledning af nogle historier herinde. Spurgte bla. om det behøver at være så fintsnittet - men de har ikke gidet svare.
Nå, men min oldenborger/fuldblod får 900 gr. grøntpiller, samme soya, samme travo, samme hø - hun får egentlig slet ikke havre - men da hun er så glad for det, får hun en minihåndfuld. Hun blir nemlig rimelig, temmelig meget frisk af havre - Hun er 156-157. og pænt i stand.Iflg. foderplanen kunne hun få 2 dl olie, hvis hun manglede energi - men det gør hun nok først, når vi starter lidt højere øvelser - hæ! Og hun bruger sig rigtig godt.
Fuldblods Pina er 163 - Junker Jyde er 160 - og en rigtig jyde, stor og mægtig.
Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder... |
|
|
"Det er lige meget om der er en ko eller en hest på sækken "
Synes ikke du skal gå så vidt at fodre din hest med foder til køer.
hestefoder hedder hestefoder fordi det er til heste, og foder til køer er til køer.. ikke til heste!
Heste er til udendørs brug
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pas så med... |
|
|
.. pas på med ALT for billig foder. pris og kvalitet hænger sammen
Heste er til udendørs brug
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foder. |
Andoka |
06-07-2004 18:24 |
|
Hej..
Jeg har lade mig fortælle at, mange heste folk fodre med Svine t.
Det siger de. på foderstoffen, hvor jeg henter fodret..
Og jeg har brugt det i 18 år nu, med udemærket resultat.
Mine heste får
Svine t.
Hvede ( køber det af en landmand)
Melasse.
og så alt det halm de gider..
Heste må kun få en en tredjedel @!#$ T i forhold til Korn.
MVH.
Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Andoka.... |
|
|
det ville jeg aldrig fodre en hest med.......... svins maver kan omsætte mange ting som en hest ikke kan tåle.
Og at blande hvede i som kerne..........
Men da godt det virker for dig
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|