Hej jeg har et problem, som jeg håber, at nogen kan hjælpe mig med. To af mine heste (en Tinker og en Fjorhest) har begge meget vand i pærerne. Det løber ned af ben og i halen - og det er meget...
Har prøvet dyrlægens råd om gærkultur i foderet og hø, men det har ikke hjulpet. Har hørt om noget der hedder yea-sacc, som skulle være godt. De har haft problemet siden nov, da de begge spiste mange halmpiller fra boksen, fordi disse ikke var renset for kornrester. Dette medførte tynd mave hos alle 4 heste, men de to kan ikke komme ovenpå igen, selv om pillerne for længst er skiftet med en bedre kvalitet. Håber nogen kan hjælpe.
Hilsen Kira