Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vand i pærerne
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 19:44

Hej jeg har et problem, som jeg håber, at nogen kan hjælpe mig med. To af mine heste (en Tinker og en Fjorhest) har begge meget vand i pærerne. Det løber ned af ben og i halen - og det er meget...

Har prøvet dyrlægens råd om gærkultur i foderet og hø, men det har ikke hjulpet. Har hørt om noget der hedder yea-sacc, som skulle være godt. De har haft problemet siden nov, da de begge spiste mange halmpiller fra boksen, fordi disse ikke var renset for kornrester. Dette medførte tynd mave hos alle 4 heste, men de to kan ikke komme ovenpå igen, selv om pillerne for længst er skiftet med en bedre kvalitet. Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen Kira

0
0
Svar på denne tråd

mavesår?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 21:33

Har du fået dem tjekket for mavesår? Det kan nemlig give tynd mave.

Ellers prøv at give dem A38. De skal lige vænne sig lidt til det, så start med 1/4 dl eller deromkring, og trap lidt op. Alt efter hvor store de er, kan du godt giv dem 1dl om dagen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 09:03

Jeg har haft gode erfaringer med roepiller, selvfølgelig opblødte :)

0
0
Svar på denne tråd

Vand i pærerne
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 11:55

Jeg har igår talt med min dyrlæge og fået anbefalet noget der hedder Bodyguard fra Blue horse, som jeg blander i roepillerne, men mine heste vil ikke æde det. Det kræver absolut tilvænning.

Jeg har tidligere afprøvet A38, men på dyrlægens råd, så er der mælkesyrebakterier i det, og ikke gærkultur, som er det hestene har brug for, for at genoprette kulturen i maven.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 21:08

hej :D

til min hest som generelt har lidt vandet afføring og tendens til løs mave bruger jeg YSY fra brogaarden... det har virkelig hjulpet.. har så også hørt om en anden hvor det ikke har hjulpet men på mine 2 heste der fungere det til UG :p

- sagde katja

som prøver at spare sammen til en uge for hesten hos Barthahus

og sorte pc gemacher med stjerner på :)

Katja og Dalí... Det bedste makkerpar i verden..

....Til døden os skiller....

0
0
Svar på denne tråd

noget helt andet
Forfatter: 
Dato:  21-01-2011 10:58

min hest havde tynd mave on and off i de fire år jeg havde ham opstaldet nær tog bane og motorvej. jeg prøvede alt mellem himmel og jord og intet virkede.

han er nu blevet flyttet til et sted langt fra store veje og larm og hans mave gik i orden allerede på anden dagen det nye sted.

jeg synes ikke selv at han virkede stresset over toget og bilerne, men jeg må nok indse at det har han været...

bare en tanke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider