Skriver herinde med håb om, at nogen kan komme med et bud på hvad jeg kan gøre.
Jeg har en plag på 2 år (til maj) som gentagne gange har haft lidt små kolik.
Jeg købte hende i sommers, og allerede der fik hun kolik 2-3 gange. Den ene gang havde jeg dyrelæge som gav smertestillende, olie osv. De andre gange har jeg kunne gå med hende og så er det forsvundet af sig selv.
I det efteråret fik hun så en ormekur mod bændelorm, og ret hurtigt gik koliktilfældene væk. Efter ca. 2 måneder begyndte de at komme lidt igen.
Denne gang ikke så voldsomt, men hun viser det ved at hun ofte sidder ned, flemer og ellers virker lidt utilps. Det vare ofte 10-20 min så er hun fin igen.
Nu har jeg lige fået hende teste for bændelorm igen, og der var ikke noget. Tilgengæld havde hun 1600 i alm. ormetal og skal selvfølgelig behandles for det.
Hun går i Hit Aktiv stald, så hendes fodring er fordelt ud over 15-20 gange i døgnet - masser af stråfoder, og masser af motion. Hun får roepiller, fiberpiller og Salvimin grøn.
Er der nogen der kan komme med et bud på, hvad der kan være årsag til de små kolikanfald?
Jeg talte med dyrelægen om at få hende undersøgt for mavesår, så det er nok næste step, men ville lige høre jer herinde om I havde andre bud.