Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Skæv haleføring?
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 13:10

Hej alle HN'er!

Lige et lille spørgsmål..

Jeg er på udkig efter ny hest, og er faldet pladask for en 1 1/2 års hingst. SUPER dejlig hest, FANTASTISK temperament, og ja, jeg er bare solgt.

Det eneste jeg kunne sætte min finger på er, at den lille basse havde lidt skæv haleføring.

Han har det ikke hele tiden, det var KUN da vi trak ham udenfor, og han blev kåd og spankulerede rundt med halen i vejret, at halen tiltede lidt til venstre. Vi snakker her måske 30-60sek.

Han faldt meget hurtigt ned igen, og derefter var der intet at se. Vi havde ham lidt rundt i longe, i skridt, trav og galop, og der hænger halen lige så pænt som den skal.

Hesten skal selvfølgelig igennem en handelsundersøgelse, inden jeg siger ja til noget som helst, og vil da spørge dyrlægen hvad han siger.

Jeg ville bare høre jeres mening også.

Jeg ved det for nogle heste er et kæmpe problem, og andre mærker aldrig noget til det.

Hvad synes I?

Det kan godt være jeg er pyldret, har bare haft nogle virkelig uheldige heste, så er lidt sart med hvad jeg vælger næste gang.

Kom frisk!

0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 13:29

ville jeg nok ikke være så bekymret; noget andet hvis den gjorde det hele tiden, også når den ikke var "oppe at køre"

Mvh Janni

Foråret nærmer sig - fat mod

0
0
Svar på denne tråd

Skæv haleføring
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 13:57

Umiddelbart ville jeg heller ikke være så bekymret ved det, du beskriver der.

Men kan anbefale dig at få Lene Jacobsen (Back-in-balance)til at kigge på ham. Hun er hestefysioterapeut og fantastisk dygtig til at rette evt. ubalancer

Jeg har hendes nr. du kan lige skrive en pb, hvis du vil have det.

Held og lykke med købet

0
0
Svar på denne tråd

dejligt at høre
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 14:03

Det er umiddelbart også min egen vurdering. Hører lige dyrlægen ad, når han skal igennem handelsundersøgelse, men er ikke sindssygt bekymret over det heller :-) Tak for svar!

0
0
Svar på denne tråd

hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 14:07

ville jeg slet ikke være bekymret for...

Min hoppe kan nærmest kun gå med halen skævt når denne løftes (araber) Og hun fejler bestemt ikke noget. Dog er det en fejl inder for hendes alvsbeskrivelse

¤Sara¤.

Opstaldning tilbydes ved Karlslunde

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=24&i=14749&t=14749

behandlende og velværende massage tilbydes 160 kr/30 min - Fysioterapeut.

Søger distancemakker ved Karlslunde. ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 14:08

Skæv haleføring kan være en kosmetisk fejl der ikke betyder noget for hesten (uanset om den forekommer konstant eller blot når hesten hidser sig op). Det er vist nok hyppigere set hos arabere.

Men det kan også være tegn på skader eller problemer i hestens ryg.

Jeg ville sikre mig at det blev undersøgt grundigt inden et evt. køb. Men er der ingen anmærkninger til det fra dyrlægens side, ville jeg ikke være bekymret for at købe den.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 09:01

min gamle hest havde også tendens til skæv haleføring indimellem - jeg ville være sikker og sendte han i røntgen - fik taget billeder fra nakken helt oppe mellem ørerne og helt ned til halespids og der var intet galt - dyrlægen mente at det måtte være usikker balance grundet den unge alder

mvh Tine

nu med et dejligt hoppeføl efter

BH Rosoff / Roosi xx / Aleksander.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider