... må vist betegnes som værende "meget pelsede"
Jeg kan faktisk ikke mindes, at jeg tidligere har set dem med så tyk en pels, som i denne vinter.
Vi bruger de samme remedier som altid:

samt en stiv børste og en hovrenser.
Bliver de beskidte i en grad, at det filtrer (eller hvis jeg vil fjerne de brun/grønne pletter fra den lyse pels) vaskes det af med vand og en stiv børste, hvorefter det tørres godt med et gammelt håndklæde.
- medmindre det er frostvejr, og der er sne. Der er ikke noget så godt som frostsne til at fjerne beskidte pletter på en hest
Jeg samler en god håndfuld op i et håndklæde og gnider det ind i pletten. Børst af, og gentag. Snart er pletten væk.
Hilsen Sif