Min hest havde forleden aften kolik.
Hun havde tydeligvis ondt - men hun havde spist alt hendes mad, hø, og hun havde gødet og havde ellers en fin tilstand ifølge dyrlægen.
Dyrlægen gav hende to forskellige slags smertestillende samt noget tarm-afslappende (ingen olie).
Hun blev derefter smertefri og havde det efterfølgende godt igen.
For en uge siden købte vi noget frøgræs, som bliver der bliver suppleret med sammen med deres hø.
Tror I at det er frøgæsset der gør at hun fik kolik? Frøgræsset er fint grønt og frisk - dog er det meget fint i strukturen) Eller har I evt andre forslag?
Frøgræsset er taget fra og hun får hun udelukkende hø, gulerødder - og igår er vi igen startet op påå lucerne, en lille smule müsli og roepiller (Dyrlægen sagde igen roepiller til en kolik hest?)
Kan I hjælpe med at finde synderen 