|
|
| Glider dit underlag?? |
|
|
Så vil jeg lige give et godt råd.
I mit sadelskab hænger der diverse flotte underlag i smukke farver,- men jeg bruger dem ikke, fordi de er så glatte underneden, så de glider frem på hesten.
Kender I det?
Min mand kom forleden hjem med en rulle antiglid...Vi havde snakket om at ligge det under vores løse tæpper,--men pludselig fik jeg en god og billig ide.( det sker sjældent..men ind imellem er man jo heldig..)
Frem med symaskinen og hen i stalden og hente underlagene, der bare hang der og samlede støv. Antiglidet blev syet på undersiden af underlagene så det er syet på der, hvor sadlen vil ligge.
Vupsi....3 nye underlag, som bliver "liggende" på hesten ...og nu bliver de brugt. Et flot grønt,- et koboltblå og gult.
Jeg har set priser på antiglid underlag og de kst. fra 400,- og op til 700,- så jeg synes denne løsning var perfekt ihvertfald for min pengepung.
Hilsen Vibeke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så sgu da... |
| Forfatter:  |
kirstenj |
| Dato:  |
01-07-2004 13:41 |
|
så sgu da for dælen da også.. HVORFOR kiggede jeg ikke på HN inden jeg gik ud og investerede i et hundedyrt anti-glid underlag??
Tak for det gode råd! Det vil jeg absolut benytte mig af i fremtiden..
Ville det også kunne lade sig gøre at få møvet på en gjord tror du?
mvh
kirstenj
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det tror jeg..Kirsten |
|
|
Hvis du har en gjord, der kan syes i, skulle det ikke være noget problem, du skal bare sy i hånden..- men er den i læder, mon så ikke man kunne lave et overtræk, hvor antiglidet er ind mod hesten?.
Jeg har jo investeret i en dyr gjord,- fordi den gamle også gled frem,- denne udgift kunne jeg sikkert have sparet..dumme mig!!.
Jeg vil prøve en af dagene og se, om mine evner strækker til at få lavet det på min gamle gjord. Så kunne jeg sælge den og ihhh ha sikken masse penge at tjene...mindst til en ny hest.savle..savle
Kirsten..skal vi nedsætte os som "antisadelunderlags syerske og antigjordsfabrikanter??". Det kunne der sikkert være lidt penge i..hæhæ
Hilsen Vibeke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og man kan |
LdR |
01-07-2004 14:47 |
|
også bare nøjes med at have det 'antiglid' liggende løst på hesten under underlaget (altså ikke sy det fast), så skal man kun investere i en lille bid af det og det kan bruges til alle de underlag man har.
Det eneste man skal huske i den forbindelse er at lave et hak til manken, så den ikke bliver trykket.
Og glider sadlen ovenpå underlaget lægger man såmend bare endnu et stykke mellem sadel og underlag.
Hamrende smart...
Jeg brugte denne metode for 1½ år siden, da jeg red på en lille hest med vanvittigt dårligt sadeleje. (Det var ikke min hest og ejeren mente ikke sadlen skulle skiftes).
Og jo jeg har ved flere lejligheder anbefalet denne metode her på HN.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vibeke... |
kirstenj |
01-07-2004 15:03 |
|
Ja, mon ikke vi ville blive millionærer indenfor ganske kort tid  .. når man tænker på at et underlag i rideudstyrs forretningerne koster omkring 750,- og gjorden lige så meget.. så MÅ der da være penge at tjene.. he he.
Men jeg må nok nøjes med at være supervisor. Mine evner udi syningens svære kunst er ikke noget folk vil give penge for..  Min mand har i hvert fald forbudt mig at sy flere kjoler
mvh
kirsten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| male det på ? |
|
|
hejsa
man kan også købe noget anti glid i flydende form !!! mon det kan bruges ?
det er det som der sidder under fks børnestrømper.
har prøvet at lave fodaftryk med det på en bluse. det er helt flydende men så når det tørrer "bobler" det op og bliver til antiglid.
det ville måske være nemmere ? især på gjorde.
ødelægger det ikke hestens pels ?
hilsen sjanna
| nye billeder på min præsentation |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| antislip-PAD |
komaobi |
01-07-2004 16:16 |
|
Jeg har tænkt på at købe et pad til mellem sadlen og underlaget istedet for at sy det fast, men tror idet virker.. Har nemlig 3 underlag med "indbygget" neopren/antislip-ting, og det bliver hurtigt dyrt, og desuden kan man ikke få sådan nogle flotte underlag med det indbygget..!
Men tror i det ville være en god ide..? Har nemlig en araber med meget umarkeret manke, og sadlen ligger faktisk fint på ham.. Den rutscher bare.. Desuden tager det også lidt af stødet..!
Men hvor har i købt sådan noget anti-slip-ting..?
Mvh Helle & hypperne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Helle |
|
|
Antiglidet har min mand fra sit arbejde. Han arbejder ved et rengøringsfirma,- så det er noget de bestiller hjem,- vil jeg tro. Men mon ikke det kan købes i en Isenkram??.
Hvis din sadel stadig glider frem trods dit antiglid/underlag er det nok, fordi der ikke er noget på oversiden. Jeg har syet et underlag i dag med antiglid på oversiden også,- kun lidt og lige der hvor sadlen ligger. Det fungerer fint,- sadlen rokkede sig ikke en cm...(Den turde nok ikke af rædsel over alt det arbejde jeg har gjort, for at den skulle blive på plads.  )
Måske kunne en pad hjælpe , men den er dyr og hvis den så ingen gavn har?? Kan du låne en?? Jeg tror faktisk jeg har en gammel en liggende,- men den er vist ikke så pæn mere.
Min hoppes pels bliver ikke ødelagt af antiglidet,- og hun plejer at svede meget efter en time.
Hilsen Vibeke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| underlag på præs. |
komaobi |
01-07-2004 19:40 |
|
Du kan se de underlag jeg har inde på min præsentation..!
Jeg tror nemlig at jeg vil købe et fra Eskadron til ca. 300 kr..! Det er nemlig sådan en måtte til at lægge mellem underlaget og sadlen så man bare kan ligge det ovenpå hvilket som helst underlag..! Det syntes jeg er rimeligg smart.. Har også hørt om der var nogle der havde nogle erfaringer under produkter, men der var kun 1 som syntes at jeg skulle få en ny sadel, men jeg syntes nu at den ligger fint på ham, vi har også haft en sadelmager og se på den.. Den var fin, det var bare min araberpony som havde et dårligt sadelleje..! Og det kan man jo ikke rette op på..!
Mvh Helle og den med det dårlige sadelleje..! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Anti-glid... |
|
|
...den billige metode har jeg forsøgt - og nej, her virker den altså ikke.
Mette (Fjolle)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I en tæppeforretning |
LdR |
02-07-2004 09:02 |
|
Du kan købe de der anti-glid til tæpper i en tæppeforretning eller Jysk (Sengetøjslager). Det koster vel omkring 20 kr. for 50*100 cm. (Det gjorde det i Ikea, hvor jeg købte det.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv at se dette sadelleje.. |
|
|
Her er et billede af min vallak,- der også har et rigtig dårligt sadelleje. I går var jeg ude på ham med mit nysyede sadelunderlag og det virkede helt fint. Så nu har jeg sadelunderlag både til hoppen og vallaken...skønt.
Håber nogen har fået fornøjelse af ideen .
Jeg kan se at Helle har lavet et rigtig flot et på sin præsentation.
Hilsen Vibeke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Demonstration |
komaobi |
02-07-2004 12:50 |
|
Jeg kan ikke se billedet..! Det jeg har lavet inde på min præsentation er bare en demonstration af hvordan et indbygget ser ud.. Det er et billede af et underlag og så har jeg malet sort inde på paint, der hvor anti-slipet er..!
Men nu har jeg skam besluttet at jeg vil købe et fra Eskadron, for jeg vil ikke til at begynde at sy i mine fine dyre underlag..!
Mvh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er billedet |
|
|
Jeg prøver igen,- mon så det lykkedes..
Her er drengen med det dårlige sadelleje..
Hilsen Vibeke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan være heldig... |
Cecilie&Jason |
02-07-2004 22:13 |
|
..at finde sådan noget Anti-glid "stof" i div. boder rundt omkring (fandt f.eks. noget på KBH banegård  , til jah.. 10,- for en rulle, som sagtens kan strække til 3 underlag)!
Har ikke nogen underlag der glider! Har lige købt et Stübben underlag, med stropper i de huller til fortøjet, det ligger simpelthen SUPER! Er rigtig glad for det
Knus CecilieMSN: prupony@hotmail.com-->Lille pige søges til ridning af stor kat. 3 pony klikHer<--
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Velkro |
|
|
Køb underlag med velkro på stropperne foran - så kan man stramme stroppen så underlaget ligger fast under sadlen. Så løber underlaget ikke nogen steder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|