Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Horselux easy
Forfatter: 
Dato:  01-01-2011 11:09

Jeg har med stor begejstring kigget på dette foder og vil høre om der er nogle fra Sjælland nær København eller Roskilde der fodrer med dette foder, så jeg kan se en prøve af det 'live'?

Eller om der er nogle der måske ikke lige bor i nærheden, der evt kan tage et nærbillede af det, så jeg kan se hvordan det ser ud?

Hehe, lidt mærkeligt måske, men synes at det er rart at se og dufte til foder og vide hvor meget det fylder i forhold til vægt.

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  01-01-2011 15:57

Det er müsli med lucerne i, det ser lækkert ud og er ikk tørt, men lækkert blødt.

Vh Pernille

Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*

& kattene Dina & Kailey.

R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!!

Klik: *Stald Royal* = Eller se min Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!

0
0
Svar på denne tråd

Tak....
Forfatter: 
Dato:  01-01-2011 18:21

for beskrivelse. Havde egentlig heller ikke tænkt det som tørt pga olien, men rart at høre :-)

Og jeg hører stadigvæk gerne fra flere og da også gerne folks erfaringer med det :-)

Mvh Alette

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-01-2011 19:17

Det er et lucernebaseret tilskudsfoder, ikke en musli

Jeg har brugt det siden April, og er ovenud tilfreds med det!! Det dufter lækkert, hestene spiser det med glæde og de ser bragende godt ud... Skifter ikke med min gode vilje ud med andet foder igen

Masta Aztex str 155, 340 gram, brugt ½ døgn, m.løs hals sælges!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften :)

0
0
Svar på denne tråd

lækkert...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2011 20:00

Lækkert foder, men min hest kan ikke tåle det. Den hæver i begge bagben. Og hvis jeg fjerner dette foder går hævelsen væk og hæver ligeledes igen hvis jeg starter på fodret bare med en lille bitte håndfuld :(

Fodret lugter rigtig godt og min oldenborger ville være dækket ind med vitaminer mm ved blot 600g dagligt.

RyttersRidesport i Romlund v. Viborg ersatter ikke dækkener der går i stykker ved vask pga vaskemaskinen går i stykker. Så pas på!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 10:42

Har brugt det til hesten og han spiste med GOD appetit. Han så godt ud og fungerede rigtig godt på det.

Det er ganske rigtigt lucerne baseret tilskuds foder med olie. jeg syntes ikke det er tørt, men heller ikke fedtet til trods for olien. Det dufter dejligt.

Og bedst af alt - du behøver kun fodre med hø/wrap ved siden af, hvis du vil. Hesten skal have 100g pr 100kg hest - og så anbefales det at lægge 100g oveni....

Jeg brugte det dog sammen med fiberpiller og lucerne - også fra horselux... MUMS...

Skiftede kun pga nyt opstaldningssted hvor de fodrer med hippolyt. Skal jeg nogensinde stå for eget foder igen, blir det ovennævnte blanding

Kh Marianne & Kasmir

Dressursadel sælges/byttes - se annonce

0
0
Svar på denne tråd

Horselux
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 14:48

Jeg har også kun gode ting at sige om Horselux Easy.

Det er et meget strukturrigt foder, rimelig ensartet og ligner derfor ikke en müsli som sådan. Farven er mørkegrøn, der er meget smulder - nogle ser dette som noget dårligt, men der er jo trods alt 30% lucerne i, så det går ikke ud over tyggetiden. Som nævnt er det ikke tørt, nærmere lidt fedt/saftigt, og det dufter skønt.

Jeg bruger ikke længere Easy (ikke fordi jeg var utilfreds, men er skiftet til Travo Energy af forskellige årsager), men jeg bruger stadig lucernen fra Horselux. Den har samme mørkegrønne farve og fede konsistens, den er noget tungere og mere "svampet" end almindelig lucerne, og min hest ELSKER den!

...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn!

Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke fra sjælland
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 15:18

Hej

Jeg kan ikke hjælpe dig med at prøve foderet for jeg bor i vestjylland 5 km fra hvor horselux easy produceres og sælges :-)

Det er nu min anden vinter med Easy og jeg er SUPER godt tilfreds med både pris, kvalitet og nemheden med dette foder. Min næsten sorte nordsvenske brugshest elsker det og har en rigtig fin blank pels. Det eneste hesten nok er liiidt træt af, er at der kun kommer ca 350 g i krybben morgen og aften.

Jeg bruger lucernen og fiberpillerne til nat fodringen, og jeg er ovenud tilfreds.

Jeg håber du finder en der kan hjælpe dig :-)

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

horselux easy
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 20:27

jeg bruger også easy (og fiberpillerne) og er meget tilfreds. hestene elsker det og ser super godt ud og så er det jo også ret billigt.

ville gerne tage et billede til dig, men mit kabel til kameraet er lige pt. væk desværre.

hvis du kan modtage og har lyst sender jeg gerne et billede fra mobilen, ved dog ikke om det er til at se på den

men det ligner egentlig bare lucerne med lidt smulder lign. noget også, og en ært/ majs/ lidt piller sådan hist og pist imellem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider