Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Min gamle dreng..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 13:53
Min dreng er lige blevet 15 år. Det synes jeg egentlig ikke er så slemt, regner da med at jeg gerne skulle have ham mange år endnu.

Men... når jeg kommer over til ham om morgenen og han ligger ned, er han meget stiv når han rejser sig op.
De første 15 skridt er noget korte skridt, men så går det bedre. Det er ligesom han lige skal igang igen.

Når jeg kommer om formiddagen eller senere på dagen, når han har gået rundt, er der ingenting at mærke. Heller ikke når jeg rider ham.

Det er simpelthen bare lige det med at komme igang, når han har ligget stille.

Mit spørgsmål er nu om det mon bare er fordi han er ved at være en ældre herre og jeg bare skal lade det være, eller om jeg skal prøve at købe noget tilskud til ham, og i så fald, hvad er der at andbefale??

Som sagt er der ikke noget når vi rider, så det er kun de dage jeg er forbi om morgenen at jeg ser det.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke for at...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 14:35
...gøre dig nervøs, men jeg synes du skulle få ham undersøgt. Min er 17 år og er bestemt ikke stiv, på trods af at han har været alvorligt skadet i sit ene forben.

Jeg synes ikke 15 år er nogen høj alder. Mange konkurrence heste topper når de er 13-14 år. At han ligger ned og "liges skal igang" vækker hos mig lidt bekymring.

Det kunne være begyndende forfangenhed, hovsenebensbetændelse eller "bare" lidt gigt. Under alle omstændigheder er det bedst at få det undersøgt, så hesten kan komme i behandling såfremt der er noget i vejen, og før det måske er for sent.

Jeg ønsker som sagt ikke at gøre dig nervøs, og håber naturligvis ikke der er noget i vejen. Men for at være på den sikre side og selv få ro i sjælen ville jeg få dyrlægen ud og give han et check.

mvh
NinaB
0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægens svar
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 17:51
Dyrlægen kom tilfældigvis lige ud idag til en anden hest, og så kunne jeg jo lige passende stille spørgsmålet til hende.

Hun mente at det var ledene der lige skulle smøres når han havde lagt ned og muligvis musklerne der sov. (kan ikke lige huske hvad hun kaldte det)
Da min hest har et stort overben på det ene knæ, mente hun også at det muligvis drillede lidt.
En form for gigt kunne hun heller ikke afvise at det var, så hun anbefalede mig at prøve at give Glucosamin i min. 6 uger og så se om det ikke hjalp.

0
0
Svar på denne tråd

Glucosamin og msm
Forfatter: 
Dato:  30-06-2004 22:53
Har hørt at Glucosamin og msm (tror jeg nok det hedder ) skulle være godt. Kender en ældre hest der får det og i følge ejeren så synes hun det virker. Det er noget med, at det er med til at gøre ledvæsken bedre, noget i den stil i hvertfald. Overvejer også kraftigt at give det til min, på 19 år.
Det kan også være du skulle overveje at få din egen dyrlæge ud, måske om morgenen, når det er der, den er gal, så dyrlægen kan se med egne øjne, hvad det er der er galt.

Hilsen C. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Glucosamin
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 09:23
Det lyder som min den gamle, da jeg fandt ud af at hun havde gigt. Jeg bruger et produkt, der indeholder både Glucosamin og MSM og det har hjulpet helt fantastisk ved hende. (y)

0
0
Svar på denne tråd

Til Marlene
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 09:27
Ja tror også det er gigt. Dyrlægen sagde det og så muskelstivhed.

Hvad hedder det produkt du bruger?
Og hvad koster det?

Jeg har været lidt rundt på nettet og se priser og dete bliver da vist en dyr affære, men hellere det end at han har ondt.

Gik den også bedre når den lige kom op og igang?
0
0
Svar på denne tråd

Superflex
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 18:37
Det hedder Superflex, jeg bestiller det her (i england): http://www.rideaway.co.uk. Man kan få både pulver og flydende, jeg bruger det flydende.

Inkl. porto betaler jeg ca. 800 kr for 2 liter. Hun får 25 ml om dagen, så der er til næsten 3 måneder. Det vil sige at jeg bruger ca. 300 kr om måneden på det, og det synes jeg helt klart det er værd.

Ligesom din var hun stiv om morgenen og blev bedre når hun havde bevæget sig lidt. Nu løber hun ud om morgenen :-) og er desuden blevet taget i brug som ridehest igen. (y)

0
0
Svar på denne tråd

Nu har
Forfatter: 
Dato:  01-07-2004 22:24
jeg bestilt glukosamin HCL så må vi se om det ikke hjælper. Det håber jeg, for kan ikke lide at se han er så stiv om morgenen. Det må jo betyde at der er noget der ikke er rigtig. Så nu følger jeg dyrlægens råd og så er jeg spændt på om det virker ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider