Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

De æder ikke rigtig deres hø?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2010 09:54

Hej

Jeg smider Hø ud til mine heste hver morgen når de er lukket på fold, de får "så meget" at det ligger i en stor madras der hvor jeg smider det, men ligger nyt ud hver dag alligevel, har planer om Hø kasser men dem skal jeg liiige ha skaffet først for så går der jo ikke så meget hø til spilde ;) MEN mine heste gider ikke rigtig spise det? De får dog morgenmad inden de kommer ud så de er ikke skrup sultne når de kommer ud men det er ikke sådan at de nærmest skynder sig ned til høet, de vader bare rundt og fjoller og nipper i sneen osv. har flere gange "taget" dem i at de har stået andre steder på folden ifærd med at finde græs under sneen...Men jeg syns bare at de burde æde høet frem for at forsøge at finde føde...skal jeg være bekymret? :)

M.V.H

Tine K

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2010 10:19

Måske det har noget at gøre med at du netop smidder det samme sted hver gang? og oven i købet oven på det gamle, som ligger fra dagene før???

Mine spiser ikke høet hvis det ligger oven på gammelt hø, som fx er blevet gået på mm!!

Så her får de ind til videre i år, kun ud til det de kan nå at spise på en dag!

Sidste år, satte vi bare en balle ud på marken, og når den var spist, så kom der en ny ud, samme sted!

Der var selvfølgelig en masse spildhø, alt det de ikke får ædt bliver trampet ned osv, og derfor ikke spist, trods det lignede fint hø som de godt kunne spise!!

Hø Sælges

billig minibig fra 2009 og 2010 kan leverers, se præs. og skriv pb for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

foldhø
Forfatter: 
Dato:  30-12-2010 10:59

Du har nok egentlig ret i at de ikke gider spise det løse fordi at det er blevet trådt på - må nok hellere snart få sat nogle hø kasser op så det ligger deri uden at blive trådt på :)

M.V.H

Tine K

0
0
Svar på denne tråd

Hønisser
Forfatter: 
Dato:  30-12-2010 11:31

Mine får også direkte på jorden, hvilket ikke er et problem, når der er sne og frost. De får ad libitum men i mindre portioner, så der er stort set spist op, inden de får næste portion.

De skifter lidt mellem at rode efter græs under sneen og spise af høet. Så selvom høet er af god kvalitet, er græsset åbenbart alligevel besværet værd

Nu med tre små heste

0
0
Svar på denne tråd

hø langs skuret
Forfatter: 
Dato:  31-12-2010 11:32

Jeg lægger wrap ud hver dag til mine heste. Før lagde jeg det midt på folden, men så tissede de i det, og gad så ikke at spise det. Det gav meget spild. Nu hvor jeg lægger det langs med læskurets væg, tisser de ikke i det mere, og det giver meget mindre spild.

De bruger dog også meget tid på at grave i sneen for at finde græsstrå, men fordi jeg lægger ud hver dag kan jeg se at de får spist meget wrap også..

0
0
Svar på denne tråd

Vores heste..
Forfatter: 
Dato:  31-12-2010 12:19

går på sommerfoldene nu her hvor der er frost og jorden kan bære..

De bruger alt den tid de er udenfor på at gå og skrabbe sne væk og spise de (for mig triste) græsstrå der er under sneen..

Jeg ville ikke være så bekymret så længe de ikke skrabber i jorden og æder den..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

sneryder
Forfatter: 
Dato:  31-12-2010 13:51

Det er garantert fordi den bette tisser i det! Den store holder sig altid til at han skal ind ( det første han gør når han kommer ind ) Så hun er garantert skyld i al den spild ;) Har desværre ikke et skur eller noget jeg kan ligge det op af - men måske jeg skal varriere spisestedet, der hvor de får nu var bare det bedste med læ osv. men de overlever nok ;)

Mine går også på "sommerfolden", den er nemlig ikke så knoldet som den anden og måske er det derfor den er mere interresant at gå og finde græs på?

Nå men jeg forbliver rolig og ved jo at de får deres mad og hø når de kommer ind og tror bestemt ikke at de spiser jorden :)

M.V.H

Tine K

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider