opdatere; måske andre kan bruge mine erfaringer til noget ?
Dyrlægen kom ikke onsdag, for jeg ville have en bestemt ud og han kunne så idag.
Selvom lugten var aftaget, lugtede min plags gødning stadig ikke helt normalt og dyrlægen var enig.
Han startede med at undersøge kastrationsområdet ( som ser helt normalt ud ved inspektion udefra ), men i højre side hvor min plag 1/2 døgn efter kastrationen begyndte at bløde igen og måtte have kompression på i endnu 24 timer, var der noget galt.
I "lommen" ( hvad kalder man det ? ) var der stadig et stykke sædstreng som var fremme og hypergranulationsvæv ( så det selv ), så han mener min plag går med en lavgradig infektion. Han vil skære det væk og ætse nogle dage for at det kan lukke sig helt.
Heldigvis ingen tegn til problemer "opad", så det er jeg lettet over. Han mente at det var årsagen til at maven ikke var 100 % i orden, men anbefalede at fortsætte med Bio Premium, som jeg heldigvis lige har købt 1 kg af.
Så imorgen kører vi ham på dyrehospital ( det ville dyrlægen helst ) da han regner med ætsningen tager en uges tid.
Heldigvis sagde han prognosen var god, så kryds fingre for min lille bøf 