Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaring med stinkdyr ?
Forfatter: 
Dato:  28-12-2010 16:50

Min plag har siden midten af oktober haft særdeles ildelugtende gødning ( fik længere antibiotikakur i foderet pga langvarig blødning efter kastration ).

Jeg købte så Bio Premium til ham og det hjalp lidt på lugten.

Han har ikke tynd mave og maven rumler heller ikke, men som sagt han lugter

Han er frisk og glad og ser fin ud i huld.

Det er noget jeg aldrig har prøvet med en hest før; lugter nogle bare værre end andre ? Håber nogle har erfaringer

Kunne det hjælpe at give ham feks. ysy ?

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Foderet
Forfatter: 
Dato:  28-12-2010 23:12

Hvis boksen lugter af amoniak, så kan det være tegn på, at hesten får for meget protein. Foderet kan altså være synderen.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Trenser sælges,

se mine annoncer på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

der kan være flere årsager
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 10:58

Jeg synes det lyder som om der kan være flere årsager til dine lugtproblemer.

fodret, antibiotika kuren, kasterationen jeg ville under alle omstændigheder kontakte dr. dyr og få taget en blodprøve så har du en mulighed for at behandle problemerne.

De fleste hestes prutter lugter ikke medmindre man kommer fra nørrebro (joke) eller der er noget galt i mave-tarm regionen.

jette

Ledig plads i løsdrift

Ponyboks og pony løsdrift ledig

se mere på www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

www.staldmoellegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har....
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 11:06

....haft en plag som efter kastration og efterfølgende komplikationer med langvarig antibiotika kur, også fik hele stalden til at lugte, som om der lå et ådsel.

Han fik en MSM kur ordineret af dyrlægen.

Efterfølgende var alle lugte normale igen

Mvh DorteCL

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 12:24

Det er ikke ammoniak for det kommer fra gødningen nærmere ala rådne æg.

Dorte jeg troede MSM var til ledproblemer ? Men jeg skriver det lige bag øret.

Har også overvejet om det kunne være en idé i en periode at tage alt kraftfoder fra ham for at se om det gør en forskel.

Ja det ender nok med jeg må have Dr. Dyr ud; har været tilbageholdende for anser ham jo ikke for at være syg.

Godt han er blevet vallak, for med den lugt finder han aldrig en kæreste

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Ja......
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 15:11

.....MSM bruges normalt sammen med glucosamin.

Men er jo reelt set bare svovl (tror jeg nok )

Nu er det mange år siden, så jeg kan ikke huske forklaringen fra dyrlægen (Nanna Luthersson). Men det virkede

Og ja, det var bestemt ikke ammoniak det lugtede af

Mvh DorteCL

0
0
Svar på denne tråd

Nå jeg beordrede
Forfatter: 
Dato:  08-01-2011 22:50

kraftfoderet taget fra ham i tirsdags og han har kun fået et par håndfulde lucerne til hvert måltid ( masser af godt hø og wrap ), men nu er lugten taget til

Stadig frisk og glad heldigvis og ingen diarré.

Nu bestiller jeg dyrlæge til onsdag, for synes det er mærkeligt med det stinkdyr.....

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil lige
Forfatter: 
Dato:  17-01-2011 17:04

opdatere; måske andre kan bruge mine erfaringer til noget ?

Dyrlægen kom ikke onsdag, for jeg ville have en bestemt ud og han kunne så idag.

Selvom lugten var aftaget, lugtede min plags gødning stadig ikke helt normalt og dyrlægen var enig.

Han startede med at undersøge kastrationsområdet ( som ser helt normalt ud ved inspektion udefra ), men i højre side hvor min plag 1/2 døgn efter kastrationen begyndte at bløde igen og måtte have kompression på i endnu 24 timer, var der noget galt.

I "lommen" ( hvad kalder man det ? ) var der stadig et stykke sædstreng som var fremme og hypergranulationsvæv ( så det selv ), så han mener min plag går med en lavgradig infektion. Han vil skære det væk og ætse nogle dage for at det kan lukke sig helt.

Heldigvis ingen tegn til problemer "opad", så det er jeg lettet over. Han mente at det var årsagen til at maven ikke var 100 % i orden, men anbefalede at fortsætte med Bio Premium, som jeg heldigvis lige har købt 1 kg af.

Så imorgen kører vi ham på dyrehospital ( det ville dyrlægen helst ) da han regner med ætsningen tager en uges tid.

Heldigvis sagde han prognosen var god, så kryds fingre for min lille bøf

Mvh Janni

Foråret nærmer sig - fat mod

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider