Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Bi- ell. pandehulebetændelse??
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 20:11

Min lille Welsh døjer med en lidt stoppet næse, som ytrer sig ved til tider temmelig støjende 'snorken'.


Der er ingen udflåd og såvidt jeg kan bedømme ingen vejrtrækningsbesvær (han bliver ikke forpustet, når han løber rundt). Dyrlægen har lyttet på luftvejene uden at kunne konstatere noget unormalt, og mener ikke der er grund til at gøre noget ved det.


Nu er jeg blevet nysgerrig på, om det kan det være bi- eller pandehulebetændelse.


Hvordan ytrer det sig? og hvordan behandles det i øvrigt?









Nu med tre små heste

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 21:20

Tja, hos mennesker giver det jo feber og ondt i tænderne. Mon ikke det giver samme symptomer hos heste?


Det behandles med antibiotika.


Kh

Maria


Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09


Skal du have lavet dåbs-, fødselsdags- eller bryllupskage?

Send mig en PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria - såvidt
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 21:35

jeg ved er denne diagnose noget mere kompliceret at behandle ved heste end mennesker.


Ingen personlige erfaringer - kun hvad jeg har opsnuset "hist og pist"


Kirstine god bedring med hyppen




Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 Søelefant
Forfatter: 
Dato:  21-12-2010 22:18

Tak for svar


Maria: jeg har ikke rigtig mulighed for at observere, om han har ondt i tænderne.


Janni: ja, det var det, jeg var bange for.


Nu kan jeg læse, at bi-/pandehulebetændelse karakteriseres ved ildelugtende udflåd, hvilket er noget, han bestemt ikke har. Så må jeg spørge dyrlægen, om der altid er udflåd.


Han lyder lidt som en søelefant, og lyden kommer egentlig fra området omkring næseboerne, men er der ikke hele tiden, og det er hverken blevet værre eller bedre de sidste uger. Mystisk...






Nu med tre små heste

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider