Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hjælp er jeg for pyller
Forfatter: 
Dato:  19-12-2010 07:23

jeg har en dejlig fjordbolle plag og han er stadig enormt tynd. Han var helt mager og underernæret da jeg købte ham, men nu ser han efterhånden lidt bedre ud og har taget lidt på over ryggen. Jeg har så købt en haflinger som er klar til tilridning nu. Hun stod i løsdrift med fri ad libitum wrap og han stod på stald. Jeg har så byttet dem rundt for tre dage siden, da haflingeren har været forfanget og jeg var/er sikker på om al den wrap er god for hende. MEN nu vil fjordbollen ikke spise. Jeg har dog kun fodret ham ude sammen med de andre i løsdriften, så vil lige prøve at fodre ham inde, og måske er det fordi han har fri adgang til wrap nu. Jeg ved ikk. Jeg er så lige på nippet til at bytte dem tilbage, da jeg ikke kan klare tanken om at han taber sig nu hvor det lige gik fremad og han er altså virkelig helt vildt mager. MEN er det at være pylret????? Og skal jeg give det lidt mere tid???

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

hvad med....
Forfatter: 
Dato:  19-12-2010 08:54

hvad med dyrlæge, ormprøver og tjek af blodprøve, har du forsøgt det?.

IMC

sød og rar hest søger rytter til hyggeligt samværd 2-3 x om ugen postnr 4370

0
0
Svar på denne tråd

En underernæret plag, .....
Forfatter: 
Dato:  19-12-2010 09:35

skal du altså ikke sætte i løsdrift i denne her kulde. Dels er det for koldt, når han er for tynd, og når han er så tynd og ung, har han ikke ressourcer til at tilrane sig en god plads ved foderet, som han har brug for. Det kan tage pippet helt fra ham, så han opgiver at spise.

MEN: hvad siger dyrlægen til hans tilstand? Går som en selvfølge ud fra at han er grundigt undersøgt for at udelukke evt sygdomme og orm?

Jeg købte selv min ene islænder lettere underernæret som 1 årig for 5 år siden. Han var iøvrigt sund og rask, men havde alt for mange orm. Han kom straks på boks om natten, fik dyrlæge,smed, hø og wrap ad libitum efterhånden som hans mave vænnede sig til det - og blev fodret op på Spillers Stud and Youngstock - tror jeg det heddder - til han var 3 år, hvor han overgik til almindeligt foder. De første 14 dage jeg havde ham bestilte han ikke andet end at spise og sove. Han er en superfin 5½ årig i dag uden nogen former for men. Bortset fra at han hader at bo i løsdrift, og stadig elsker at have sin egen boks med sit eget mad i fred om natten :-)

Men ALTID: en god hestedyrlæge ud til en hest, der har det som du beskriver.

Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd

tak..............
Forfatter: 
Dato:  19-12-2010 15:43

han er fuldstændig gennemtjekket og har fået ormekur to gange i samråd med dyrelæge fordi han havde mange, så altså han er desværre bare tynd, men det hjælper på det. Jeg tager ham ind igen. vil ikk risikere noget. Han har dog fået et godt dækken på netop for at undgå han bruger sin energi på varme. Men det er rigtig han har ingen mulighed for at få pladss ved foderet.

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2010 17:58

Har du fået tjekket for bændelorm og blodorm?

De opdages ikke ved normal ormeprøve.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider