skal du altså ikke sætte i løsdrift i denne her kulde. Dels er det for koldt, når han er for tynd, og når han er så tynd og ung, har han ikke ressourcer til at tilrane sig en god plads ved foderet, som han har brug for. Det kan tage pippet helt fra ham, så han opgiver at spise.
MEN: hvad siger dyrlægen til hans tilstand? Går som en selvfølge ud fra at han er grundigt undersøgt for at udelukke evt sygdomme og orm?
Jeg købte selv min ene islænder lettere underernæret som 1 årig for 5 år siden. Han var iøvrigt sund og rask, men havde alt for mange orm. Han kom straks på boks om natten, fik dyrlæge,smed, hø og wrap ad libitum efterhånden som hans mave vænnede sig til det - og blev fodret op på Spillers Stud and Youngstock - tror jeg det heddder - til han var 3 år, hvor han overgik til almindeligt foder. De første 14 dage jeg havde ham bestilte han ikke andet end at spise og sove. Han er en superfin 5½ årig i dag uden nogen former for men. Bortset fra at han hader at bo i løsdrift, og stadig elsker at have sin egen boks med sit eget mad i fred om natten 
Men ALTID: en god hestedyrlæge ud til en hest, der har det som du beskriver.