Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Slag på ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  17-12-2010 11:40

Hej Hn.

Hvor mange "slag" kan en ridehjelm tåle. så den stadig er sikker.

Grunen til jeg spørger er at, jeg til et stæve var ved at læsse hesten. Som selvfølelig ikke ville ind. Men da hun endelig kommer, vil jeg dukke mig for at kommme under bommen. Men kommer ikke langt nok ned. Og knalder hovedt ind i bommen. Og min ridehjelm siger lidt knas lyde. Bagefter tager jeg den af, og ser der kommet et mærke i velouren, og er glad for jeg havde den på.

( ja ved godt det også er lidt komisk)

Men er min ridehjelm stadig sikker. Eller skal der investeres i en ny?

Det er en John Whitaker der er 1½ år gammel :(

Den heldige ejer af Tankedals Domin

0
0
Svar på denne tråd

ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  17-12-2010 13:18

Jeg synes at den skal skiftes ud...ville ikke selv stole på at den holder til et slag mere...har du ikke en forsikring der dækker?

Dejlige marsvin sælges ved Århus - granstedet.dk

0
0
Svar på denne tråd

min gamle
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 00:30

hjelm tog mange slag før den blev skiftet ud.... men hvis du vil være på den sikre side ville jeg nok anbefale dig at skifte den ud...

0
0
Svar på denne tråd

flere slag
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 08:35

Ja det kan godt være jeg skakl skifte den. For at være på den sikre side. Selvfølelig kan den tåle lidt flere slag. men hvis uheldet skulle være ude. har den jo taget et skrald. jeg har en indbosforskiring, med en selvrisiko på 2000 :( typisk :)

Men mange tak for svar. :)

Den heldige ejer af Tankedals Domin

0
0
Svar på denne tråd

jahsdkjashk
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 11:06

Skift den ud - og så køb en lidt billigere udgave så det ikke gør helt så ondt at udskifte dem ;)

Jeg selv har casco hjelme - ganske glimrende, lette velventilerede hjelme til en fair pris.

Den jeg har nu er nummer 3 - den blev købt 5-6 måneder efter nummer 1 - så kan du selv regne på hvor mange meget hårde slag mine tog - de 2 tidligere var flækkede som skallen på et hårdkogt æg...

De er altså super kvalitet selv om det lyder som om de flækker let. Den ene flækkede efter jeg tog den på hovedet i jordegallop lige ned i en sten.

Den anden flækkede som følge af at jeg blev smidt af efter et spring - der landede jeg med hovedet med fuld kraft ind i en 6*6 cm egegren der var savet af.

Det resulterede i hjernerystelse og en meget smadret hjelm - havde den ikke været der havde jeg fået en egegren halvt ind i hovedet mente den sygeplejerske der så både mig og hjelm ;)

Min nuværende har 7-9-13 holdt 1 år nu.

0
0
Svar på denne tråd

så meget kan den tåle..
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 22:28

En ridehjelm kan tåle ét slag; og så er den lige til at smide ud.

Selvfølgelig kan du stadig bruge den, men slår du hovedet det samme sted, beskytter den ikke.

Amanda

Hvorfor arbejde mod hesten, når man kan arbejde med den?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider