Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Is, is og atter is.... Åh forår kom....!
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 10:00

Hej alle.


Jeg er simpelthen så frustreret i øjeblikket....

Alt den sne som smeltede i lørdags her hos mig, ligger nu tilbage i form af en 5-6 cm tyk skøjtebane over hele min gårdsplads, og selvfølgelig er der også meget is på foldene.....


Er bange for hestene glider og slår/brækker deres ben, men vil jo også gerne have dem ud - syntes altså bare det er med "livet" og brækkede ben som indsats !


Hvad gør I når der ligger så meget is ???


Ønsker mig hen til foråret lige i øjeblikket.....


Venlig hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 lukker øjnene
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 10:18

og håber det bedste... vi har heldigvis ikke meget is på vores folde, men da de går i løs drift kan jeg ikke gøre så meget andet end at håbe de passer på :-)


føler med dig, savner også foråret!!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 græsfolden
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 10:20

Gudskelov har min ene hoppe jeg rider på mordax på så hun står virkelig godt fast, min gamle hoppe går uden sko står men står også godt fast. Vi trækker hestene forsigtig ud på folden så må de finde ud af at det er glat på folden.Min hoppe der har mordax på løber som helvedet ude på folden da hun har fundet ud af at hun kan stå fast den anden bevæger sig da de går på en græs mark så der er ingen knolder så den er blød at løbe på.


Hilsen Susanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 is igen..
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 10:36

Tak for jeres svar, begge to !


Jo mine 2 heste kommer da også på fold hver dag, og "føler" sig forsigtigt frem, især ham med 4 sko !!

Ponyen som er ude sko, klarer det meget bedre !

Mine går også på græsfolde nogle timer dagligt, men ellers står den på jordfold med grovfoder.


Ridning - hvad er det ??

Har ikke kunne ride her den sidste måned pga. voldsomt meget sne og is på vejene, store bunker af sne i kanterne, hvor sneskraberne har skubbet det ud....

Der kan opstå en farlig situation, når man ikke kan komme væk fra vejen, hvis der skulle komme noget stort forbi !

- derudover kører de så absolut ikke efter vejret her hvor jeg bor, men efter: "her må da køres 80 km/t" - og absolut uden og tage hensyn til en evt. rytter !!!

Så mine heste har ikke set noget anden end stald og fold - og selvfølgelig sne og is - i lang tid nu......


Åh hvor jeg glæder mig til +grader igen !!


Venlig hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 10:42

Åhhh, hvor jeg kender det...


Hos os ligger der også et kæmpe lag is OVERALT! Ja, 5-6 cm er nok ikke helt galt sat... Og at trække hestene til foldene er noget jeg helst ikke vil tænke på... Jeg VIL have at min basse kommer ud, men må indrømme jeg tænker MEGET på om jeg pludselig får et opkald af den slags, jeg IKKE vil have.... Foldende var SÅ mudrede inden sneen kom, så den er fyldt med store hovaftryk, knolde og en masse andet, som nu er frosset til. Jeg har selv problemer derude og kan se hvordan hestene kæmper for at gå nogenlunde... Min hest har forsko på - uden mordax - og han er IKKE helt stolt gående i øjeblikket


Vil hellere have de 40 cm sne vi havde sidste uge end dette... Og ihhhhhhhhh hvor vil jeg også gerne have et andet vejr snart... Frygter bare det varer lææænge inden foråret kommer....


Held og lykke med vinteren og pas på jer selv og de dejlige muler...


Kh Marianne & Kasmir

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man er svær at gøre tilpas
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 11:35

Inden det blev frostvejr, var der mudder over det hele og gik og glædede mig til frosten kom.


Men nu hvor frosten er her, savner man at kunne ride optimalt. Alt er også frosset til ude ved os. Heldigvis ser foldene ok ud, men hele gårdspladsen er en stor skøjtebane.


Heldigvis går hestene forsigtigt, og min hest har snesåler på, så i det mindste klamper sneen ikke under skoene og gør det endnu mere besværligt.




Med venlig hilsen
Trine
:-)


Med Gule hesten


Equilibrium fluemaske sælges:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=296798...ay=asc&e=0

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890+
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 13:30

Står det samme sted som Marianne kasmir. Og jep, det er en skøjtebane helt ned ad markvejen. Dog er der enkelte steder i kanten hvor der ligger lidt græs. så det går, men delme ikk sjovt at gå med dem alligevel, da et ben indimellem skrider


Dog vil jeg hellere have en hest på fold end ikke. Specielt fordi de på den måde lærer at bevæge sig på det underlag. Og synes faktisk at vores heste i øjeblikket opfører sig okay behersket. Tror godt at de er klar over hvornår de kan lege og ikke kan.... Men kan selvfølgelig ikk vide det


Men, man er da bange for en opringning med dårligt nyt, specielt når man har en ehst som er rimelig sårbar/sart med alting....



Vh Pernille


Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*


& kattene Dina & Kailey.


R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!!



Klik: *Stald Royal* = Eller se min Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hksiksi
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 16:56

vi har smidt en del grus ud der hvor hestene går.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min erfaring
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 17:41

er at hvis hestene er ude dagligt så tilpasser de sig forholdene og styrter ikke rundt "med hovedet under armen".


Ellers har jeg lært gennem årene at tage den med ro - vil de slå sig sig selv helt eller halvt ihjel, når de er ude - ja så kan jeg ikke gøre hverken fra eller til




Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 18:16

Jeg håber bare der kommer mere sne, så det dækker for det is der ligger rundt omkring


Mine heste går i løsdrift og er barfodskrikker, så de skøjter heldigvis ikke rundt.. Men de går forsigtigt og lærer at se hvor de sætter deres ben

Vi havde heldigvis ikke mudderfolde, efter tøvejret, så det er begrænset med hårde frostknolde



Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Is og sne
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 18:27

Vores passage ned til folden er heldigvis kun dækket af sne, så det er ikke voldsomt glat. Hestene går selv ned på fold, hvilket jeg er meget glad for, da de balancerer meget bedre uden en der hænger i tovet. Ude på folden er der flere steder med is dækket af et lag sne, men hestene klarer alligevel at løbe rundt og lege derude.


Ridningen derimod er et træls projekt i øjeblikket. Den gamle sne smeltede og lavede en kæmpe vandpyt som derefter frøs til is, og nu er der så kommet sne ovenpå, så ridning er nærmest umuligt.




Mvh

Mette




2 ledige bokse, kolding v


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har smidt grus eller aske
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 19:14

der hvor der er værst, de gr uden sko, så de står okay fast. Men egen præsterede da at galoppere på isen den anden dag, uden at falde.


Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -




0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har haft flere fald...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 20:50

Vi har desværre haft et par heste der er faldet. Den ene har fået for vane at springe ud af folden og kom drønende henover gårdspladsen da benene forsvandt under den. Ellers går det lige hvis man holder tungen lige i munden.


Vi har gruset på vejen ned til folden, det har hjulpet lidt.


Mvh Signe


Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 is..sne...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 22:05

Alle hestene på stalden har mordax på, og det er efter min erafring det eneste der fungerer når der er is. Er det kun sne og ikke is, så fungerer det udmerket med barfodhest.

Da vi for endel uger siden fik underkølt regn blev der islag over hele folden. Da min hest på det tidspunkt ikke havde fået sine vintersko på, så blev han inde den dag, på trods af at jeg havde pillet sommerskoen af. Prøvde at trække ham ud på gårdpladsen, men han kom hurtig ind igen, da det var som og se "Bambi på isen".


Mvh Cathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 09:26

Synes sgu også det er mega deprimerende!!!


Har dog trænet mine heste på trods af sneen. Har ikke ridehus, så det har været begrænset, da der ligger en halv meter høj snedrive på halvdelen af banen.

Men så må man se muligheder. Driverne kan bruges i stedet for travbomme :) Og når hesten så synes det er fedt at trave igennem driverne, så er det jo super.


Men nu efter vi har haft tø. Er sneen forvandlet til is. Så nu ligger der ikke en halv meter snedrive, nej, nu er banen dækket af 5 cm IS.

Hesten har godt nok mordox på, men det er sgu lidt livsfarligt når den spjætter...

Vi har så en mark, men min hest er ikke til at stole på, så tør ikke ride ham der. Eller longere.

Er ved at få overtalt min far til at lave en rotunde af nogle halmballer. For man kan jo heller ikke lige stikke 20 pæle i jorden og lave en rotunde på den måde...


Miniature hesten bliver dog trænet. Hvis ikke man kan kører vogn, så kører vi kælk. Eller går en lang tur :D





Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/


smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmmmmm.
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 12:58

nu er jeg jo tilhænger af sne og frost idet jeg er den glade ejer af 15 slædehunde, men også indehaver af hestepension med 20 heste og med sidstnævnte dyr, ja så er det ikke lige nemt.

Vi har normalt 6 store vinterfolde, men 3 af dem er begravet af sne (bor på falster og fik 2 meter høje snedriver) og 2 andre er knoldede efter mudder, så nu har jeg taget ridebane, springbane og en af hundenes store løbegårde, samt vores egen gårdsplads ibrug som heste folde, for ud skal de jo, men de kommer kun ud max 4 timer dagligt.

Så pt er der heste de sjoveste steder. hehe

men hellere frost og sne end mudder

god vinter til jer alle


Valbjerggaard heste og hunde center, stedet hvor børn lærer at behandle dyrene ordenligt.


www.valbjerggaardhestecenter.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 dumme is....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 20:47

Ja, det er bare deprimerende med al denne is, og frost uden sne. I dag har min hoppe nok faldt på folden, så hun har skrabet op forbenene en del. Heldigvis ikke så dypt, men det er uanset ikke så sjovt. Og der er så knoldet på folden, så de har problemer med at bevæge sig der... Så jeg håber enten at det kommer mere sne, eller bliver mildvejr...


Marit

0
0
Svar på denne tråd
 
 sommer
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 01:56

stemmer jeg bestemt for,

de 3 af mine går pænt på fold men min nye traver ja hun faldt i går og slog sig slemt og lavede et grimt sår. om hun bliver ridehest igen er usikkert.

så jeg stemmer helt klart for mudder end frost og is.


trine



ox hoppe 13 år sælges.

dvblandingshoppe 5 år sælges evt bytte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Is, is og atter is
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 08:30

Ja, jeg var også frustreret over al den is i går! Vejen ud til hestene, hvor Pingu står, er dækket af et tykt lag is. Det er ujævnt og simpelthen så glat. Jeg kunne ikke engang cykle på det - og normalt cykler jeg på alt!

På vej over til striglepladsen - og på striglepladsen - var der også is og jorden på på folden var så frossen, at de skoløse heste næsten ikke kunne gå der! Og stakkels gamle Faxi fik pillet sine sko af for 14 dage siden, og har ikke gået uden i årevis!

Det er hårdt for dem :(

Jeg tog Pingu op på striglepladsen i går, trods isen. Han kan godt gå på den, tager bittesmå skridt - det ser faktisk ret sødt ud. Men han bliver meget usikker... og ikke nok med det, da jeg så begyndte at strigle ham og rode i hans pels, begyndte den lille stakkel simpelthen at ryste af kulde! Gamle Faxi turde jeg slet ikke tage op. Han har godt nok en fin balance, men jeg turde ikke lige tage chancen.


Heldigvis går de i løsdrift :)


- Heidi




Man skal tvivle om alt og tro på meget.

(Descartes)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 08:33

Vi har en lang isbane ned til folden, og det er umuligt at gå der, Min kommer ud på en lille luftefold dagligt, men puha hvor jeg har ondt i samvittigheden over den korte udetid og en lange indetid.... Men han skal jo heller ikke brække benene...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hader is.
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 11:33

faldt faktisk med hesten i søndags på en cykelsti med et helt tyndt lag is jeg ikke kunne se!


Min gider slet ikke ud!

Den vil ikke gå ind på folden, og når jeg får den overtalt venner den sig bare om og glor på mig som "hva' fanden jeg bilder mig ind" men ud det kommer den jo fordi det er så sundt for den.

Men jeg har godtnok overvejet om det var tilgiveligt kun at have den ude ½-1 time de dage hvor man rider....


Vi når det nok

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange svar !!
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 11:40

Tusind tak for jeres mange svar !!

Trist at flere allerede har fået skadet deres heste - det er jeg heldigvis sluppet for - i hvert fald indtil nu.....


Jeg kan jo se, at jeg langt fra er den eneste som lige nu bander is og sne langt væk - og jeg kan nu starte forfra, for her i Strøby, postnummer 4671, sner de sgu igen nu !!

Det er da til at blive gammel over....

Hestene sniger sig stille over den knoldede fold, stiller sig i skuret, og bliver absolut stående der, indtil jeg henter dem ind igen !

Det er der jo ikke meget motion i - og jeg som lukker dem ud i alt vejr, fordi motion og bevægelse til tarmen skal de da have !!


Onde mor.... sådan har jeg det hver gang jeg lukker dem ud...


Åh hvor frustationen gnaver i mig....


Venlig hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis de er vant..
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 13:22

til at komme ud når der er is siger min erfaring mig at de passer på, men er de vant til at blive holdt inde, siger min erfaring mig at det skøjter rundt..


Mine to er vant til at være ude hver dag fra 7-17 og jo de kan da glide lidt, men de ved at hvis de bare tager det roligt, så sker der ikke noget og foldene er heldigvis kun dækket af sne..


Men en pony der helt sikkert ikke har været ude når der var sne gik helt i panik i søndags da hun skulle ud, hun skøjtede rundt og jo mere hun gled jo mere kæmpede hun imod..


Nu har hun heldigvis fattet at det ikke er farligt, så længe man tager det med ro..


Alle tre beskrevne heste har sko på.. Tør dog ikke give dem mordax på, på fold.. De kan flænse hinanden meget grimt op hvis de sparker eller stejler op ad hinanden..





Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider