Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fejlernæring af plag
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 17:57

Kan I anbefale et godt foder til en MEGET tynd fjordplag? Han har sultet det meste af hans liv sammen med hans mor, så mælk har det hellere ikke været meget af fra føl.....

Pt. får han wrap, Hø, Lucerne og vitaminer men jeg vil jo gerne give ham det bedste da han er sat noget tilbage i vækst.

Han er stadig hingst, men det mærkes ikke. I sind og krop er han som en 6 mdr. gammel føl (han er 1,5år). Tænker at lade ham være hingst endnu så han kan få mere fylde m.m.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ikke
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 18:01

gøre andet end det du gør.

Det er lige præcis det den skal leve af. Du kan ikke rep noget der ER sket tidligere men du kan forebygge at der kommer mere til.

En foderkons hos landscentret sagde til mig: hellere for lidt end for meget.

Så fyld du bare de gode sager på ham som du gør. Så skal han nok komme efter det.

Held og lykke med ham.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

Don´t ask, if you don´t want to know anyway.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

Tynd plag..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 20:36

Jeg købte i juni måned en et-års , meget rå fjordhoppe , øverste billede . Jeg startede hende op på lidt Tjørnehøj Muesli Light , en god håndfuld , sammen med Blue Hors Mega Start og Biotin . Hun gik på græs døgnfold . Hun havde aldrig haft smed og heller aldrig fået vitaminer og mineraler . Du kan se hvordan hun ser ud nu på nederste billede . Hun får en håndfuld foder morgen og aften sammen med sine mineraler + hø efter ædelyst og ca et kilo gulerødder .Mvh Anni

Billede
Billede

0
0
Svar på denne tråd

1111111
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:05

Hej Anni

Hvor ser din hest godt ud nu, det har du gjort godt, det er noget af en kunst at fodre de der nøjsomme koldblodsracer, som du har fodret din hest må være noget c-tina kan bruge

0
0
Svar på denne tråd

Reverdy.
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:24

Jeg har selv fodret min hest med Reverdy plag-foder, det blev han bare super flot af. Det skal lige siges at min er en stor DV som er svær at holde huld på nu, men som plag var han som alle andre plage at fodre på.

Eneste minus ved at han har fået Reverdy er, at han er blevet mega (178) i forhold til sine halvsøskende efter samme hoppe. ;-)

Med det dejligste Hotline-afkom. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Det bruger jeg
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 23:04

Min basse er nu 1½ år, og Thors mor var også meget tynd, så det var begrænset hvad han fik derfra.

Jeg fodrer ham med 800gr suregrow om dagen, 200 gr blandet roepiller og lucernepiller og alt det wrap han vil spise.

Suregrow er et fantastisk foder, der bare lige giver det sidste, og så indeholder det alt i vitaminer osv.

Roepillerne er noget han elsker især med lucernepillerne i, og det holder hans mave godt i gang, uden at holde den for godt igang.

Wrap er det vigtigste.

Held og lykke, det skal nok blive godt, men husk at det tager tid, og det skal det også. Vægsten bliver bedst hvis den langsomt fedes op igen.

Hilsen Mette

Der har spist sig rask fra leddegigt

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

0
0
Svar på denne tråd

ja......
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 13:29

vitaminer, lucerne og hø er ikke nok. Selv med en foderplan på tm hors balance (med 26% protein) og 7 kg hø er min plag ikke helt dækket ind.

Hun skal have 100 g ekstra råprotein (men er dækket ind med lysin), så hun får også soyaskrå oveni.

Tm hors balance er billigere end suregrow (140 kr), og de skal have lidt mindre af det. Og så er det uden korn, og smager bedre.

Især når den har været sultet, og ikke fået nok næringsstoffer, ville jeg være meget bange for mus i leddene og andre vækstforstyrrelser, og virkelig give den et godt tilskudsfoder direkte til føl/plage. Kig på tm.

Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

Gratis shetter-hingste plag, til godt hjem! Djursland. Skriv pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har engang
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 15:16

selv haft en 2års som var meget underernæret.

Efter råd og vejledning, startede vi forfra med foderet. Dvs. følfoder.

Vi brugte St. Hippolyt's produkter, og der gik 4-5 måneder og så var hun pæn og velernæret igen.

0
0
Svar på denne tråd

Tynd plag
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 16:32

Mange tak , luna 12 . Jeg synes selv hun ser fin ud nu og hun bliver forhåbentlig en pragtfuld turhest for mig :-) . Hun er allerede næsten lige så høj som min anden fjordhoppe på 12 år ...

Det er faktisk sværere at fodre rigtigt på de nøjsomme hesteracer end f.eks en DV . Og som en anden skriver , hellere lidt for lidt end for meget ...mvh Anni

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 19:12

Det er jo helt nyt for mig med en tynd hest. Jeg plejer normalt kun at interessere mig for X-Light foder da mine heste altid bliver lidt overvægtige......

Hvor langt er man mon inden for fedttrans. ved hest?!? Min fjordhoppe kunne nemt undvære 150kg

0
0
Svar på denne tråd

Pavo Grow
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 19:16

Tror jeg skal prøve Pavo Grow + lucerne og wrap/hø.... Nogen der kender dette foder?

Ih altså det er nemmere om sommeren der har vi ALT for meget græs som er super til de unge dyr

0
0
Svar på denne tråd

majs..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 22:41

Hele majs ville jeg gi oveni. Jeg havde en følhoppe, som var lidt tynd. Så fik den 500g majs oveni foderet og efter 14 dage så den allerede bedre ud. Det er det allerbedste til at fede op med. Alle de der specialblandinger ville jeg holde mig fra, for du aner ikke hvad mængder af hvad der er i. Den anbefalede dosis på sækkene passer ikke efter hvad de skal ha, men efter folks pengepung. Hvis de skulle skrive hvor meget en hest skal ha for at være dækket 100% ind ville det blive alt for dyrt og så ville folk ikke købe det. Og dette har jeg fået at vide af to uafhængige foderkonsulenter for at det ikke skal være løgn.

Nej man skal holde sig til hvad man ved hvad er.

Jeg fodrer med havre, travo e, majs, soyaolie, hø og wrap. Til unghestene og følhopperne suplerer jeg selvfølgelig med kalk, soyaskrå og travo performance i de sidste 3 mdr og dieperioden, samt de første to år i hestens liv.

Dette er en plan jeg har fået lagt med en foderkonsulent og en agronom, og det virker!!

Hvis man tænker over hvad hestene levede af engang synes jeg man skal holde sig langt væk fra alle de blandinger med tilsætningsstoffer, man ikke aner hvad er.

Flere heste sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Pavo foder
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 08:40

er et rigtig godt foder.

Vi bruger pavo Condition til vores voksne shetlændere, men har startet alle op på Pavo Grow. De trives rigtig fint alle sammen.

Held og lykke med det.

HUSK!

Du bliver aldrig for stor til en shetlandspony

0
0
Svar på denne tråd

Godt foder
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 09:19

Jeg vil anbefale sure grow eller hors balance til sådan en størrelse.

Det er begge produkter som er sammensat så unghestes særlige behov for protein og calcium/fosfor dækkes optimalt ind. Og så skal de ikke have ret meget af det.

At give en fjordplag havre, majs, byg osv. er der slet ingen grund til. Det er vitaminer/mineraler den sandsynligvis er i underskud af, ikke stivelse.

Mvh

Mette

2 ledige bokse, kolding v

0
0
Svar på denne tråd

Kompeet...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 20:39

Hej Tina.

Jeg arbejder for et firma der heder Innordic, vi holder til på fyn, men har også en afdeling på sjælland.

Vi har et produkt der heder Kompeet, som er super godt til en plag som din som ikke rigtigt vil ta på.

det er en vegetabilsk fedt som er i pulverform og lugter og smager ikke af noget.

Kompeet giver positiv energi og og hjælper hesten til at lave muskler og gi fylde som ikke noget andet produkt kan, fordi vores produkt er vandopløsligt, hvilket gør at det er meget nemt at optage.

Du er meget velkommen til at ringe mig op hvis du vil høre mere om det.

Mange topryttere både dressur og spring bruger det til deres konkurrence heste fordi at det giver positiv energi og udholdenhed.

Mvh. Stefan Jepsen

Tlf. 29336690

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider