Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvor meget wrap?
Forfatter: 
Dato:  02-12-2010 09:15

Syntes der er delte meninger om hvor meget wrap en hest skal ha..



Men nu prøver jeg og spørge herinde..



En hest på ca 500 kg, ja hvor meget vil i mene hun skal ha..



Hun blir fodret 3 gange med toprun mix og de får wrap 2 gange om dagen..



Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Fodring m wrap
Forfatter: 
Dato:  02-12-2010 12:05

Hej Karina.

Som udgangspunkt skal en hest på 500 kg have 1 kg stråfoder pr 100 kg den vejer. Så som udgangspunkt skal den have 5 kg. De 5 kg er kun til vedligehold som man kalder det og en hest der yder meget og en hest der har svært ved at holde huld skal have mere. Nogen heste ka ikk tåle ret meget wrap så får de tynd mave ihvertfald wris wrappen er meget våd.

Men du skriver ikke noget om hvor meget hesten bliver redet og i hvilken foderstand den er :o)

Jeg er uddannet staldmester og går meget op i korrekt fodring ;o)


Mange venlige hilsener

Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovede reglen
Forfatter: 
Dato:  02-12-2010 12:10

hedder 1 kg tørstof pr 100 kg hest.

Så er wrappet tørt eller vådt eller har i endnu bedre en analyse så man kender enten vand% eller tørstof%


Men hurtigt regnet og med forbehold så skal en hest på 500 kg have min 8 kg wrap.


Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk


Halmpiller sælges



Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-12-2010 12:14

Hun er i normal foderstand..


Og blir normalt redet hver dag..


Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567890
Forfatter: 
Dato:  02-12-2010 23:14

Det er minimum 1 kg hø pr. 100 kg. hest & minimum 1,5 kg. wrap pr. 100 kg. hest.


Min hest på ca. 500 kg. får 12 kg. wrap i boksen.





Vh Pernille




Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*


R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!!



Klik: *Stald Royal*


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider