Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Honning i hovene???
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 20:19

Læste sidste år om en som smurte honning i hovene, sådan at sneen ikke satte sig fast under hovene.

Nogen som kan bekræfte dette?

Og ødelægger man ikk hovene ved at smøre dem med honning?

Vh Pernille

Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*

R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!!

Klik: *Stald Royal*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 20:32

Jeg kan forestille mig, at det gør det samme som hovfedt/olie. Jeg ville hellere bruge noget, som er beregnet til hovene. Men jeg skal ikke kunne sige, om honning er godt eller skidt.

0
0
Svar på denne tråd

Honning
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 20:43

Jeg ved ikke om honning hjælper på sneen, men jeg kan ikke forestille mig det skulle skade noget mht. hovene.

Jeg har haft brugt det forebyggende mod muk i kodeleddene, jeg skal love for at man hurtigt får brugt sådan en bøtte, og man bliver totalt klistret hehe, - så honning er nok ikke det nemmeste at have med at gøre, men skade noget, nej det tror jeg ikke det kan. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Sukkersødt
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 21:38

Min gamle smed i Uk anbefalede altid en blanding af sukker og jod mod sur stråle, så jeg kan ikke forestille mig, at honning skulle gøre skade på nogen måde.

Har dog aldrig hørt om det mod sneklamper.

Nu med tre små heste

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 21:48

tror ikke det skader - men hvorfor ikke bare bruge hovfedt i stedet?

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 21:52

Tusind tak for svar allesammen!

talatinian: Jeg fik at vide at grunden til at "personen" brugte honning, er fordi det klistre meget mere og derfor sidder bedre fast i hoven, så honningen ikke sætter sig fast, hvorimod at hovfedt er mere "glat" i det og derfor kommer der hurtigere klumper i hovene.

De gange jeg har brugt hovfedt, er der hurtigt kommet klumper, uanset mærke eller mængder.

Vh Pernille

Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*

R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!!

Klik: *Stald Royal*

0
0
Svar på denne tråd

honning
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 09:02

hmm, ja det kan der jo være noget om... man skulle næsten afprøve det

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 09:13

Honning kan sagtens bruges til formålet - det samme kan vaseline. Men det er jo ikke noget der holder sneen ude af hovene i længere perioder.

Hovene tager på ingen måde skade af honning. Honning kan som en anden skriver bruges til behanling af både muk og surstråle. Dette skyldes at honning indeholder nogle naturlige stoffer som virker antibakterielt.

Hvis jeg stod med et problem eller en lidelse som kunne behandles cirka lige godt med henholdsvis honning og et kemisk fremstillet produkt valgte jeg honning, da kemiske produkter (fx almindelige plejeprodukter, medicinske salver osv.) jo kan indeholde stoffer som på sigt viser sig ikke at være særligt sunde.

Meget hovfedt er i øvrigt ikke lavet til at blive brugt indvendigt i hovene.

Noget helt andet er at det da er nemmere at undgå sneklumper i hovene ved enten at tage skoene af eller komme snesåler i:)

0
0
Svar på denne tråd

honning
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 11:35

vi er allerede barfods, men der er nu stadig stylter under fodderne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider