Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er jeres heste ude nu?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 11:34

Hejsa,

Hvad gør I med jeres heste idag?

Mine er ude med dækkener og hø på folden, men de er bestemt ikke helt tilfredse med det.

Hver gang de ser mig kommer de løbende op til leddet, som de plejer når de vil ind.

Det blæser næsten 20 m/sek her, sner og er bare SÅ koldt, så jeg har sådan lyst til at lade dem komme ind i stalden igen.

Samtidig synes jeg også det er synd at så store dyr ikke får bevæget sig godt rundt i nogle timer udenfor.

Så hjælp mig i mit dilemma her - hvad gør I?

Varme tanker

Anne

0
0
Svar på denne tråd

ude nu
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 11:42

min hest går ude nu og den kommer først ind kl 13.00 men den er også opstaldet hos en privat men hun plejer at ta meet hensyn til hvordan verjret er da hun går hjemme hele dagen

men der hvor de går har de mulighed for at gå i læ under træer osv. hvis de syntes at det blæser for meget

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 

Lad dem gå ude nogle timer og ta dem så ind. Jeg insisterer også på mine drenge kommer ud, i det mindste bare nogle få timer, HVER dag uanset vejert, og helst alle døgnets lyse timer - så skal de ud og røre sig. Der er ingen kære mor her ;)

Du har gjort hvad du kan får at gøre det godt for dem, og de overlever nok et par timer på fold og jeg er sikker på de ikke blæser væk ;)

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

OG

"Lille" Mand

Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P

"Kun med hjertet kan man rigtigt se, det væsentlige er usynligt for øjet"

0
0
Svar på denne tråd

storm....
Forfatter: 

Hej Anne.

Her hos mig blæser det også 20 pelikaner og sneen fyger rundt !

Jeg har haft mine 2 heste ude 2 timer med halm, og de er så nu kommet ind i en ren boks med en stor pose wrap hver.

Hvis vejret ændre sig senere, kommer de måske ud lidt igen, men ellers står den på "bokshygge" resten af dagen....

Ingen dårlig samvittighed over det, selv om de plejer at gå ud fra ca. 8.30 til 16.00 hver dag....

Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

læ på folden....
Forfatter: 

Mine går i løsdrift, og de holder sig inde i læskuret efter eget valg. Det kan jeg godt forstå, det er da ikke rart med sneen piskende omkring sig

Plejer at fodre dem udendørs, men jeg har givet dem foder i læskuret idag, så de ikke står og bliver afkølede. De har heller ingen andre læmuligheder på folden end skuret.

Synes vejret er ret ekstremt i dag, under naturlige forhold ville hestene finde et sted med læ for vinden og så stille sig med røven mod vindretningen, men er der ingen læmulighed på folden, så ville jeg nok holde dem inde sådan en dag som i dag, de rør sig jo ikke meget alligevel, når vejret er sådan.

Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd

snevejr
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 11:49

Mine er ude pt men har stalden de kan gå ind i hele dagen.

Regner dog med at lukke dem i boksene om et par timer, for så har de da fået muligheden for at være ude i 4-5 timer...

Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

Hvil i fred Savoux

20.08.95

23.09.10

0
0
Svar på denne tråd

stormvejr
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 11:50

1000 tak for jeres svar!

Jeg tager dem ind om lidt, så har de fået 5 timers luftetur!

Hvis vejret så stilner lidt af i eftermiddag, kan de komme ud og strække benene lidt der!

Det er bare ikke nemt at være hesteejer når vejret er så extremt synes jeg

Ha' en dejlig dag.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 11:51

Mine er ude med en stor bunke frøgræs.

De så ikke helt tilfredse ud i morges, men de bliver også skøre af at stå inde.

Så de kom ud, og kommer ind igen kl 16, da jeg først har fri der.. Ellers var de kommet ind før

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Løsdriftsheste
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 12:22

Ja, mine 2 ville først ind i morges efter de lige havde taget 2 runder i galop på folden - og efter morgenmaden løb de ud og lege i sneen igen!

Så ingen sure vinterheste hér!

Og de HAR altså en 40 kvm. stor løsdrift med MEGET halm og wrap ad libitum - den er bare slet ikke interessant i dag....

Men det er da godt de kan motionere sig selv, for jeg skal i hvert fald ikke ud med hestetrailer i dag!

Hilsen Gitte

Kieffer springsadel og MASTA vinterdækken sælges eller byttes.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 12:36

Mine har dejlig stor løsdrift med ad libitum wrap og hø, så de styrer det selv.. Dog håber jeg de er gået ind idag, den store elsker at være ude, også selvom han bare står i læ et sted, og hans dækken uden hals bliver gennemblødt på skuldre og bringe, fordi det fyger, så de står forhåbentligt inde når jeg kommer.. Skal ned til dem om lidt (1200 meter fra mig) og se om de har hvad de skal bruge

Og så skal vi se om vi kan køre til Århus bagefter og købe et vinterdækken med hals!!

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften :)

0
0
Svar på denne tråd

Ja, mine går ude
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 12:54

og har snart været der i 4 timer uden dækner og kun en oversnefyldt fold, så de selv må skrabe sneen væk for at nå det grønne nedenunder. Lige nu sneer det ikke, men det har været voldsomt, sneen når hestene til midt på piben, og de ser altså ikke ud til at mistrives.

Tinker altid tinker

0
0
Svar på denne tråd

Godt så...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 13:51

Det lader til at jeg er den eneste pylret, ellers også er jeg den eneste der vil indrømme det

Mine to drægtige oldenborg hopper er inde..

Den ene vil sikkert gerne ud i 10 min., men den gamle ville jeg nok aldrig få ud af stalden

Og hvis hun gik med, tror jeg hun ville komme ind selv... Hun er bestemt ikke en dame, der vil være ude i sådan et vejr.

De har masser af pels, men der er ikke læ på folden, når vinden kommer fra, hvor den gør. Så vil hun vil absolut ikke syntes der er fint at komme ud. Når de kommer ud i morgen, er de såmænd ikke "vilde" eller kåde, så de får lov at have en staldhygge dag...

Personligt har jeg det rigtig fint med at de er inde, jeg syntes ikke de tager skade af det. Tværtimod...

Men heldigvis er vi jo forskellige i vores holdninger til vores hestehold.

God snevejrsdag til jer..

0
0
Svar på denne tråd

Vores er
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 13:53

også ude - hingsten kom ud kl 9.00, da manden havde afleveret vores søn i dagpleje. Han tager ham dog ind igen her om en times tid, da Shaklan ikke har noget læskur på folden, kun træerne, men det er ikke nok i det her vejr selvom han går med vinterdækken. Så han kommer ind i sin boks med en masse wrap. Det tager han ingen skade af - ej heller om han skulle være blevet inde hele dagen. Hvis vejret fortsætter i morgen, så bliver det også max et par timer ude.

Hopperne går i løsdrift hvor de også har alt det wrap de lyster, så de går både inde og ude har jeg ladet mig fortælle

Mvh Juliette

Bedækning tilbydes ved champion palominohingsten Shulay Gold Fever

Sommergræs tilbydes Vestsjælland, 500kr/hest

Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09 og en ny melder sin ankomst 02-02-11

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 13:56

Min DV går ude 24/7 UDEN dækken og han klarer sig fint :) han holder varmen godt, er frisk og glad. Han mærkes slet ikke af at det er koldt. Der er et læskur, men hverken ham eller hoppen vil gå derind, de står hellere i læ ved træerne.

Han bliver fodret en gang daglig + hø ude på folden.

0
0
Svar på denne tråd

Mine går i løsdrift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 14:01

Så de kan selv vælge. DV'en har et 300 g dækken på, men det har han uanset, da han nemt taber sig. Ponyen har et helt almindeligt regndækken på uden noget i, ikke engang fleece.

Jeg kan se, at de går lidt ud og ind, men er mest ude.

0
0
Svar på denne tråd

jkashdjkash
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 14:36

Min er ude - nøjagtig som hun plejer at være det. Fra 9 morgen til 17-18 aften.

Hun har dækken med hals på og de har lige fået 2 minibigballer med frøgræs på folden i dag stående nogenlunde i læ - så de skal absolut ikke klage :)

Jeg vil helst ALTID have hende ud - kun i orkan, ekstremt isslag eller snestorm får hun lov at blive inde/kommer kun ud få timer.

0
0
Svar på denne tråd

Inde :(
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 14:42

Mine er inde, de har ingen læskur på folden og det føg med sne i morges.

De plejer at være ude 10-12 timer pr dag, men i morges synes jeg det var for slemt, hvis det fortsatte med den hårde vind.

Nu er det så fuld sol og rimeligt stille, så kan det kun gå for langsomt med at komme hjem og få dem ud.

Men hellere dårlig samvittighed over at de er inde, end over at de står ude i pivende vind og er våde.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 14:55

De er selfølgelig ude, ligesom de plejer, de fik en ordentlig r*vfuld wrap imorges

De kommer ind i aften og får aftenfoder og wrap.

Det sner ikke her, men har sneet i nat

Mvh Heidi og den pletløse plethest :-)

Stokkebro S Tjano 1989-2010 - tak for 18 fantastiske år..

Du er elsket og savnet hver eneste dag..

0
0
Svar på denne tråd

Lille tur...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 15:28

Med en chillfaktor in mente - -20 grader! - var det helt forståeligt, at hestene kom i fuld galop dag jeg viste mig på folden.

De har kun fået 2 timer ude i dag - endda med dækner på, hvilket de kun har i meget dårligt vejr.

De har ellers adgang til wrap, stor fold med skov og hvad man eller kan ønske sig, men der er sne overalt og det er alt for koldt.

Kulde er nu heller ikke helt ufarligt for heste... De kan ikke klare alt. Bl.a kan de blive forfangne pga kulden, hvis de står meget stille

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

ude...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 15:53

min er ude i dag. hun synes det er fedt med sne, og løber rundt som en lille vildhest, det plejer hun ellers ikke gøre. ind vil hun ikke før senere på dagen. nå, senere er vel nu her snart

Omvendt til

Western

rytter og den stolte ejer af en lille

pony

der kan bruges til absolut

alt

.

0
0
Svar på denne tråd

Ude/inde..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 15:54

Vores kommer ud lidt, men hvis de bare stiller sig ved leddet og surmuler, så synes jeg ikke der er nogen grund til at de skal være ude. Det har de ingen glæde af. Så hellere lade dem komme ind og få noget hø at gumle..

0
0
Svar på denne tråd

anjaanja
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 16:00

hmm.. "De kan ikke klare alt. Bl.a kan de blive forfangne pga kulden, hvis de står meget stille"

Okay men de står ikke stille inde i en boks eller hva?

0
0
Svar på denne tråd

*overskrift*
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 16:53

Mine går ude nøjagtig som de plejer - hopperne ved deres wrapballe og føllene tosser rundt, de har løsdrift, men kunne se det kun er gamle legeonkel der står derinde.

MVH Laila

Holstener hingsteføl Casillas x Leandro født 2010 sælges

Opstaldning tilbydes nær Roskilde

Se mere på www.staldlaurberg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ude hvad ellers?
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 17:12

Vores ponyer og Dv'ere går selvfølgelig ude. En lille håndfuld kommer på stald om natten, men resten bestemmer selv hvor de vil være.

Og - surprise - de vil være der hvor der er noget at spise :-)

Alle jer der har heste "der bare vil ind" - jeg vil vædde på at jeres heste ikke har noget at spise når de er ude.

I dette vejr er det utroligt vigtigt at de har noget at spise hele tiden, da fordøjelsen skaber en indre varme.

Sneen har de ikke det mindste imod..

Billede

Mercedes i sne til knæene - bare fordi man kan :-)

God vinter til jer alle

Stutteri Englykke
Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.

DSP hoppeføl efter Guldmedalje hingsten BonBon er til salg.

0
0
Svar på denne tråd

11111111
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 17:28

vores kom ud kl 10 ( plejer at lukke ud kl 6.30. men det syntes jeg var lige tideligt nok i det vejr )og jeg regner med at lukke dem ind igen når vi har spist i aften.

De har mulighed for at gå ind i ders bokse, hvis virkeligheden bliver for barsk. men de kan godt lide sne/regn mm

Begge heste har dækkner på.

Den ene pga han ikke sætter meget pels, og den anden ligner godt nok en bjørn nu, men han står glædelig ude midt i regn og sne. så når han kommer ind og tøger op, bliver han våd. så for at undgå gennem våd pony og forkøelse, så er han blevet udstyret med et let dækken.

:O)

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 17:30

Selvfølgelig kommre min hest på fold.

Han har dækken på og lider ingen nød :) Hvis han synes sneen og blæsten er irriterende, er jeg sikker på han kan finde ud af at være hest og stille sig med numse mod vinden ;)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Udehest
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 17:57

Jeg var til min store overraskelse nødt til at hente mine ind kl lidt over 5 i morges, fordi de skulle 'noget'.

Da jeg lukkede dem ud igen omkring kl. 9, var de ellevilde og kastede sig rundt i snedriverne.

De blev ude - helt frivilligt (de er i løsdrift) - indtil jeg kaldte dem ind til spisetid her for 1/2 time siden.

Nu spiser de hø og sover aftenlur indenfor, og lur mig, om de ikke går ud igen om et par timer.

Nu med tre små heste

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 18:14

Jeg ville ha haft vores ude fra morgenstunden, men måtte i for svigerfar. Han synes de var så synd og de havde jo ikke noget at spise. Ja altså ikke andet end det græs det er under sneen og som de gladeligt graver sig frem til og tre kæmpe bunker wrap. Men de kom ud da jeg havde fri og flippede da helt bananas. Det bliver nok sådan det næste stykke tid, når nu den gamle har ondt af de "stakkels, stakkels" heste...

Rideheste sælges eller lånes ud i nærheden (6200), se præsentation.

Købes: Proff. Choice mørkeblå til forben og bagben, evt. med klokker, pæn stand.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm!
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 18:15

Sikke dog et smukt billede og hest selvf;)

jeg kan ikke komme ud til mine hyppedyr lig nu pga bussen og sne og øøjjj.

men de skulle da gerne være ude det meste af dagen de står jo på fuldpas, så det går jeg stærk ud fra. hoppen m overgangs dækken og plagen uden noget. han kommer til at gå uden til han skal trænes, så får han et.

MVh mig

0
0
Svar på denne tråd

Nej det har det ikke
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 18:25

jeg vil ikke lukke dem ud idag. Vores fold ligger helt op til vejen og det er ikke altid at sneploven kan se hvor vejen er. Derfor ligger hegnet sommetider ned, så i dette vejr må de blive inde, og jeg tror ikke de lider nogen nød.

Vi har heller ikke synderlig meget læ på folden. Det er unge heste så de får ikke dækken på. Folden ligger på et hjørne og der er ren is ude på vejen hvilket jo betyder at folk ikke altid har lige meget styr på retningen. Igen fordi jeg ikke vil risikere at hegnet bliver skadet.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

Don´t ask, if you don´t want to know anyway.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

Går ude :o))
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 18:42

Mine tre heste går ude døgnet rundt, de har godt nok tykt dækken på og et skur de kan gå i læ i. Men de vil sku hellere stå ude og æde wap ;oP

Så min mening er lad dem endelig gå ude hvis de har lyst.

Så længe de er pakket godt ind og ikke står og fryser ja så kommer mine ski ik ind :)

0
0
Svar på denne tråd

Inde ...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 18:42

Mine er også inde i dag .. De plejer altid at være ude fra 06.30 - 16 ca.

Men i morges stod der en kuling ind over deres marker, og de to hingste og vallaken har ingen læ på deres fold.

Jeg var hjemme klokken 14.00 men ville ikke lukke dem ud der, da det stadig var vildt vejr her .. Så jeg håber det er stilnet lidt af i morgen .. så kommer de ud 06.30 der ..

Men de gumler deres wrap i stalden og ser ikke ud til de lider nogen nød .. så om lidt står den på aftenhygge, og strigling ...

Mette Stelmach

med de skønne drenge

Sartors Simply the Best, Quinar's Lovespot

og lånedrengen Rughavens Shadow

*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

*** Min Engel ***

0
0
Svar på denne tråd

Altid ud!
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 18:52

Mine går ude 24/7. De kan bare gå ind i deres skure og æde halm og hø, hvis de vil. Men de går ude og roder i sneen, ruller sig, leger osv.

I regn, sne, blæst og slud, hestene skal ud!

Hilsen LisA

Det man har, er man ikke nær så glad for, som det man mister.

0
0
Svar på denne tråd

Altid ude
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 19:44

Mine heste går ude døgnet rundt, året rundt!

De har deres løsdrift de kan gå ind i.. men de er næsten altid udenfor...

de sætter jo vinterpels efter vejret og temperaturen!

0
0
Svar på denne tråd

ude selvfølgelig......
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 20:04

mellem 5-7 timer...... uden vand :-)) og de er ikke engang tørstige når de kommer ind, men sultne så der får de hø, gulerødder.

jeg har dog måtte tage skoene af på den som havde sko på da han fik de vildeste klamper og tippede forover... så af med skoene så han kan stå fast.

0
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 20:49

Svar til Ange:

Mine står stille i boksen;)

Men der er ingen sne og de står ej heller på is...

Sne og is gør hovene kolde, hvorved blodgennemstrømning i hovene hæmmes. Heste som der er i bevægelse og vandrer naturligt har en god blodgennemstrømning, hvilket er grundstenen for sunde hove.

Jeg har ikke den store viden om problematikken, men fik diagnosen hos min gamle DV hoppe sidste vinter. Ingen problemer hos mine 4 andre (og yngre) heste.

Jeg er dog nu mere opmærksom på det og giver dem foldtid alt efter vejr og dermed aktivitetsniveau.

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Mine...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 20:49

...går ude i alt slags vejr. De lever i løsdrift og bestemmer selv, om de vil være ude eller inde. Selv da resten af stedets heste måtte blive på stald sidste vinter, fordi terrænet var dækket af is, gik mine ude. De holdt sig godt nok tæt på løsdriften, men ude var de.

De går pt. begge med 200 g dækkener. Ponyen sætter isbjørnepels og skal snarest klippes for 2. gang (hvorefter hun skifter til et tykkere dækken). DV'en har dækken på - som i de tidligere år. Bliver hun våd, fryser hun - med alt hvad det koster af spildt energi, risiko for infektioner og tab af huld.

De får i øvrigt vandet hø morgen og aften. Ponyen kan ikke administrere en ad lib tildeling, desværre (for hesten kunne sikkert sagtens...)

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

Nej de er
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 21:01

ikke ude nu, og det har mor her det godt med

Men de har været ude og trods stråfoder på folden vil de gerne ind igen.

Vanedyr

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

kun ude en halv time
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 21:45

mine har kun været ude en halv time idag og det har jeg det absolut OK med!

Jo, de vil gerne ud, og tager et par jorde-ture rundt, men går ellers direkte ud fra boks og ind i løsdrift, hvor der er hø/halm.

Det er ikke fordi de som sådan egentlig vil være ude, selvom der er masser af læ-muligheder.

Vores hegn er sat op langs vejen 2 steder, og sneploven kan ikke se hegnet mere..

Så selvom de måske nok gerne kunne være mere ude, så har de altså kun fået en halv time, hvor jeg stod på folden med dem - tør ikke andet!

Den nederste tråd er stort set væk overalt, og de små kan "bare" gå under den øverste..

+ risiko for væltede pæle under snemasserne, og jeg vil nødig skulle risikere hverken hesteliv eller menneskeliv, hvis de løb gennem hegnet..

Desuden har det været RIGTIG slemt idag.... Jeg måtte grave 1 meter sne væk fra porten, bare for at få dem ud

0
0
Svar på denne tråd

anjaanja
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 22:45

Kan godt se logikken bag, men heste som står i boks (hvis de nu slet ikk kom på fold) ville få vrøvl med sener og led når de endelig kom til at bevæge sig.

Men ja, står hestene og skutter sig i døgnets timer udenfor i sne og frost, så kunne det nok blive et problem :) men min DV er heldigvis en krudtmås såm bevæger sig lige så meget når der er sne som når der er sommer :D (næsten da) utroligt nok her den anden dag, var selv døden nær pga. kulden og blæsten, men da jeg lagde hånden på ham for at mærke hans temp var han dejlig varm.

Så det kommer vel an på hesten :)

0
0
Svar på denne tråd

Ude...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 22:51

Ja Urbano har også været på fold som han plejer - fra ca kl 8 og frem til kl. 14.

Han har fået et tykt dækken på så han kan holde varmen, og så hygger han ellers på folden.

Han står aldrig ved leddet og venter på at blive taget ind, men går og hygger - og kommer først når han kan høre, at man står og skramler med leddet.

Tror dog også jeg er heldig at have en hest som virker lidt ligeglad med hvilket vejr det er. Han boede jo på et bjeg i Spanien til han var 4½ år, og der var ingen, der kom og tog ham ind selv om det var dårligt vejr, så han er hærdet :D

Men kan da absolut godt forstå dem der vil have hestene ude i kortere tid, hvis ens hest bare står ved leddet og hænger for at komme ind, så er det jo ikke hensigtsmæssigt at den er ude. Det er jo ikke godt for den bare at stå helt stille i kulden.

Vinterhilsner

Kristina :)

Urbano XVIII står til avlstjeneste i 2011
Se mere på www.vildal.dk

16" Passier Young Champ sælges
- se info på min profil

0
0
Svar på denne tråd

Ismule-wannabe
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 22:58

Mine har været ude hver dag - dog er de kommet senere ud og tidligere ind end normalt pga. chillfaktoren. Det sker vist højst 2-3 gange om året at de bliver holdt inde et helt døgn. Ellers kommer de ud i min. 12 timer dagligt i vinterperioden, de sidste par dage har det dog kun været cirka det halve.

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold

Djurslænding? - køb dyrenes foder hos HG Foder!

0
0
Svar på denne tråd

Der hvor der er mad
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 23:31

Hej

Jeg har haft mine heste hjemme i nu 5½ år. Stalden er lavet sådan at de har hver en boks, men de kan gå ud og ind som de har lyst. De første 4 år var det min skønne DV vallak sammen med først en shetlandshoppe og senere en fjordhest. Og så var det 2 dv heste, så min dv hoppe, min unge dv vallak og min islandske hest og idag er det 2 islandske heste jeg har herhjemme. I al den tid har de frit kunne vælge døgnet rundt året rundt og det er klart min erfaring at de typisk vælger at være hvor der er mad og så vælger de boksene, når de vil ligge og sove. Så jeg tror det afgørende er om der er mulighed for læ og vigtigst om der er adgang til hø, halm eller lign.Og så tror jeg også det har lidt at gøre med hvad de er vant til. For hvis de normalt "kun" ser deres ejer når de skal ind så vil de selvfølgelig forvente det såsnart de ser en. Indtil vi fik meget sne havde jeg masser af græs og derfor havde jeg lavet en masse små folde som jeg kunne åbne for med jævne mellemrum. Det fandt de hurtig ud af, så såsnart de så mig fulgte de med mig rundt på folden og stod ved næste fold klar til at jeg skulle åbne for dem.

Jeg er iøvrigt ufattelig glad for mit "løsdrift-system". Hestene stortrives og der er langt mindre praktisk hårdt arbejde til mig. Det kan anbefales.

Med venlig hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 07:55

Om mine heste er ude i det her vejr?? Ja selvfølgelig er de det, fra morgen til aften som de plejer!

Hvorfor skulle de dog ikke det, mine heste er sunde og raske dyr, god foderstand osv, så de kan sagtens klare lidt kulde og sne!

Hø Sælges

billig minibig fra 2009 og 2010 kan leverers, se præs. og skriv pb for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

foldtid?
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 07:56

Hej allesammen

Mine 4 (3 plage og en 4 års) Kom ud en god time i går eftermiddags under opsyn og i dag kommer de slet ikke ud, og heller ikke i morgen.

Det handler ikke om om de gerne vil eller ej.. det er et spørgsmål om at når der fyger så meget sne rundt så er hegnene bare ikke til at stole på. Vores folde ligger midt i det åbne landskab så det eneste sneen kan lægge sig op af er hegnene så der ligger det så i kæmpe driver hvis vinden altså ikke vælter det først.

Så hvis jeg er tvunget til at lukke dem ud inden jeg kører på arbejde kl 10 så kan de ikke komme ind før ca kl 20 når min part kommer hjem fra arbejde (selv har jeg først fri kl 21.30) det er bare for risikabelt når hegnene vælter og knækker efter forgodtbefindende.

Det skal lige siges at stalden ikke ligger der hvor jeg bor så kan ikke bare lige lukke dem ud og ind igen inden arbejde.

Og jeg kan ikke have strøm på når hele den nederste tråd er dækket af sne. min strømboks står bare og bibber og fortæller mig at den ikke kan fører strømmen rundt. jeg kan ikke se om hegnet er knækket under sneen eller om der bare er sneen der afleder strømmen. (og jeg kan ikke bare grave den fri da der er over 2000 meter hegn, det ville tage en måned) Det tør jeg simpelthen ikke risikere.

Så det er kun når der kan være nogle i stalden at de kommer ud lige i øjeblikket. Jeg ved godt at der er ikke er optimalt hestehold, i denne tid, men hellere at de hygger i en lun stald med masser af hø og frøgræs end at de flintre rundt ude på hovedvejen lige pludselig, og der ikke er nogle i nærheden til at redde dem igen. Heldigvis er det jo unge heste og de har ingen hævede ben eller noget af at stå inde, de har også pænt store bokse som de kan gå rundt i og motionere sig selv lidt.

Hilsen en der ville ønske at der var mere læ der hvor hendes folde er eller at hun havde et ridehus hun kunne have dem løs i.

Anne.

0
0
Svar på denne tråd

På fold
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 10:32

Hej

Ja min hest kommer ud i dette vejr, dog kun nogle få timer.

De bliver lukket ud omkring kl 8.00 af staldejers far og så lukker staldejer dem selv ind igen når han kommer fra arbejde kl ca 14.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

Barfodstrimmer bør forbydes!!!

0
0
Svar på denne tråd

Min pony nyder vejret
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 11:43

Hej alle

Min pony nyder sneen og det gode vejr med en gang solbadning sammen med sin bedste ven.

Han er frisk, glad og fryser ikke. Hans pels har dog rejst sig lidt, men han holder fint varmen i vinden.

Han vælger selv om han vil være ude eller inde (løsdrift) dog foretrækker han helt klart ude selvom det sner, regner mm.

Rigtig god jul til alle :)

De bedste sne hilsener.

0
0
Svar på denne tråd

Brrrrr
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 17:37

Alle avls hopper, føl, 2 års hopper og 1 års hingste er ude fra kl. 11 til ca 17.

klippede heste er ude i 1,5 til 3 timer og går også til ridning. så er alle rørt....

0
0
Svar på denne tråd

Igår var mine..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 17:51

ikke ude.. Jeg skulle lukke ud og ind, men var sneet inde.. Vejen lukkede lige med det samme, så der måtte de nøjes med stalden og wrap..

Idag lukkede jeg ud et par timer, normalt gider de ikke ind når jeg kommer efter dem.. Men så snart de så mig idag vrinskede de og kom i fuld galop mod mig..

Hvis det ikke var fordi jeg også både skulle lukke ud og ind idag, havde de fået lov at stå længere på folden..

Akrobat skrabber sneen væk og spiser sne.. Chili derimod, vil gerne ud, men kun for at krudte af.. Hun har ikke helt luret teknikken endnu til at grave græsset frem under sneen..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Ud nej tak
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 17:57

Vores gider bestemt heller ikke være ude.

Når de har rullet sig, ja så er de godt nok klar til at komme ind i varmen igen, - sådan nogle STUEPLANTER

Velredet & GODT kåret RDH efter Blue Hors Cavan sælges for højeste acceptable bud

Har du noget udstyr som du vil donere til et GODT formål (rideskole ponyer der trænger til noget der passer lidt bedre)

ALT modtages med glæde (% underlag)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 18:24

Mine har været ude igen idag. De kom ud 7.30 og ind igen lidt før kl 16. De har frøgræs på folden og de graver efter græs, kan jeg se. De virker ikke til at lide nogen last. Tror meget hellere de vil være ude end inde

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

www.sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ude i dag ..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 19:22

I dag var mine ude .. men de var kun ude i en time .. Og de plejer heller ikke at ville ind, men i dag kom de efter en time, da jeg stod med en snor ved leddet ...

Men jeg er bekymret for at lukke dem ud. Der er så meget sne herude - 50 cm driver på åben mark. Så den bette stod i sne til knæerne bare for at komme ind på folden ...

Så i morgen hedder den også kun fold en time ..

Jeg er bange for at de vrider rundt i det ...

Kald mig bare pyller ... men efter 4 aflivede heste på 4 år, hvor to af dem var med skadede ben, tør jeg ikke andet ....

Mette Stelmach

med de skønne drenge

Sartors Simply the Best, Quinar's Lovespot

og lånedrengen Rughavens Shadow

*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

*** Min Engel ***

0
0
Svar på denne tråd

Er jeres heste ude nu?
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 19:38

Min hest går i løsdrift, så han bestemmer selv om han vil være inde eller ude - han vælger ude ! ;D

Cutters Magic Colours

You Came And Touch My Soul <3

R.I.P Kasino <3

R.I.P Bella <3

0
0
Svar på denne tråd

Monark
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 19:40

Monark har ikke lyst til at være ude... han værger sig ved at gå ud af stalddøren om morgenen...men han kommer nu ud alligevel...lige omkring 4 timer, så overgiver staldmor sig og tager det stakkels kræ ind igen ;-)

Med venlig hilsen

Zooropa - Anne

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth... * *

0
0
Svar på denne tråd

ude heste
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 20:01

Vores kommer ud kl. 6.30 og ind kl. 16.30-17.00 , men de har også mulighed for at gå i læ og får dækner på inden de skal ud, de har 120 m2 hal de kan gå ind i, samt en fyldt hamlvogn på fold og græsfold på ca 6 tønder land der er deres vinterfold.Så vi har ingen dårlig samvittighed her. Og de kender alle hinanden, så de ter sig pænt. Hilsen Hanne

Skal sælge en af mine piger (Frida eller Freja 10 og 6 år-172 og 175-) De kan sees under Hanne Svendsen, søg via Lodge.

0
0
Svar på denne tråd

udetid
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 22:37

jeg har end ikke lige trukket den ene ud og skal ind og tage den næste med ud, inden den første står på nakken af mig, for at komme ind igen - så max en halv time også idag.... :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider