Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Snespisning = pladdermave?
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 07:13

Er der nogen af jer, der har problemer med, at hestene får tynd mave, fordi de spiser sne?


Hvis ja, hvad gør I da ved problemet? Ændrer I fodring?


Jeg har en hoppe med problemet.


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har altid..
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 08:36

dette produkt stående til sådan noget.

shop.optihorse.dk/ product.asp?product=19


Men husk at lægge stråfoder på folden, så der er noget til at holde maven igang med.



IMC


sød og rar hest søger rytter til hyggeligt samværd 2-3 x om ugen postnr 4370








0
0
Svar på denne tråd
 
 kulde...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 09:09

slår maven i stykker ligeså gør en strid vind på vore kære hest (og ofte også os selv)


Ja stråfoder kan afhjælpe problemet... hvis de gider æde det. Mine har stadig græs på foldene de finder under sneen men det kan ikke undgåes de får sned med indenbords.

Jeg har istedet valgt at nedsætte foldetiden til max 5 timer pr dag.


Karina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fiberplex
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 10:52

Inger: Hvordan bliver konsistensen, når det opløses og skal blandes i kraftfoderet?


Hun får alt det hø og halm hun gider æde - og mere til. De får også stråfoder på folden, men som Karina også skriver, så er græsset under sneen jo mere interessant.


Desværre er hun en lidt småtspisende dame, så nogle dage tror jeg ikke hun får stråfoder nok indenbords, hun spiser ihvertfald ikke altid sit hø op. Hun får også roepiller, havrefri müsli og lucerne m/olie. Hun er en ældre dame på snart 19 år, og hun er tjekket af dyrlæge også mht. tænder, men jeg tror nu han skal ud og tjekke gebisset igen snart... Hun skulle jo gerne holde i mange år endnu!


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 11:06

min får mash når hun kommer ind og har ikke haft tynd mave endnu....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se evt...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2010 13:33

Se evt. trådene 'Sart mave - ikke wrap?' og 'Probiotikum Plus hvordan?'...


Venlig hilsen

Sinne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror problemet er løst...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2010 14:33

Min hoppes mave har det bedre.


Jeg har taget müslien fra hende og nu lucerne med melasse i stedet for olie, som hun ikke gad æde. Så nu spiser hun op, også roepiller og wrap, og hestepærerne ser næsten normale ud


Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider