Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken på "gammel" pony
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 18:09

Er begyndt at overveje at smide dækken på den lille, fordi vi nu står opstaldet et sted, hvor der er ridehus, og det giver os mulighed for at ride.

Men nogle gange er hun simpelthen så indsmurt i mudder, at det tager timer før jeg kan sætte mig på ryggen af hende, medmindre det er uden sadel.

Hun er fjorten år gammel, og har aldrig i sit liv stået/gået med dækken - Andet end skridttæppe.

Så ville det være for meget? Og hvis, hvilket dækken?

Jeg er ny på det område, da jeg aldrig har brugt dækner til mine tidl heste eller hende her.

Hun er en rimelig godt polstret welsh cob, med stor pels om vinteren - Hvilket dækken ville i anbefale?

0
0
Svar på denne tråd

123456780
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 19:04

Jeg ville give den 100-150 gr. på når nu den har meget pels.

Regndækner synes jeg bliver for kolde da der ikk er foer i.

Vh Pernille

Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*

R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!!

Klik: *Stald Royal*

0
0
Svar på denne tråd

lidt foer
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 19:17

Lidt foer er fint nok, når hun allerede har en god pels, men måske ender I med at være nødt til at trimme hende hvis hun skal i arbejde og har kæmpe pels ? :)

Så er det måske bedre at starte med det varme dækken og så trimme med det samme, eller det ved jeg selvfølgelig ikke, men det er da ærgerligt at købe et dækken som viser sig at være for koldt hvis hun ender med at blive trimmet. :)

Janne

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 19:23

Jeg vil ikke have hende klippet.

For det første fordi hun er hunderæd for sådan nogle maskiner, og aldrig har prøvet det før.

Og så meget en dækkenhest vil jeg heller ikke have

0
0
Svar på denne tråd

så ville jeg
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 20:53

nok bare give hende et regndækken på, når hun har en dejlig tyk pels i forvejen. så kan hun rulle sig uden at det går ud over din ridning.

et regndækken burde være fint. det giver hende "læ" i en lille forstand.

min hoppe har gået med regndækken de sidste par år hele vinteren, Det havde hun det fint med. Vidst kunne hun blive svedig men så fik hun et sved(flece/uld)-dækken på indtil hun var tør, og så på med regndækkenet igen.

Kh Sanne

1 st "Reinsman" underlag sælges. Købt fra ny af for 800kr, Brunt. 82cm x 83cm og 2,5cm tykt. Brugt i 3 mdr. Føljer ryggen og er "løftet" fra manken. Et super lækkert underlag. Kom med bud :D

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 20:59

Vores uldtot af en ældre herre (20+) har fået dækken på i år, og det sagde han intet til. Han er så "ulden", at hvis det har regnet, er han stadig fugtig i yderpelsen om morgenen.

Han trives fint med bare regndækken på og er ikke varm indenunder, og det er alt andet lige noget nemmere at få glæde af ham, når han er tør under dækkenet;o).

Mange hilsner

Sofie

Oldenborg heste er bare det bedste

Med eliteføllet Damgårds Malou

efter Sanddallunds Coney/Milan af Kloster

og

Venter føl efter Sonny Boy Højbogård/Milan af Kloster

medio maj 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Regndækken
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 21:31

Et regndækken burde være det du har brug for hvis det udelukkende er for at holde ham ren. Han står jo selv for "foret" i form af sin tykke pels. Hvis han ellers ikke har problemer med at holde varmen, er et regndækken bestemt fint nok.

0
0
Svar på denne tråd

dækken på
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 21:51

jeg ville aldrig i vintermånederne lægge et dækken på helt uden foer. For i det man lægger dækkenet på, så kan hesten ikke rejse pelsen, og derved forsvinder den isolerende effekt.

Så som min enten et regndækken med fleece foer eller et 100g dækken.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Hej111
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 15:14

Hvis den ikke er vant til dækken, så skal den da bare havde et regndækken på nu, og når vi så er længere henne i vinteren kan den få et på med foer. Hvis det også er en welsh cob, kan den sagten klare sig med et regndækken.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider