Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Skævt bækken/korsben/brystben?
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 16:58

Hej Alle..

Jeg har mig en 4-snart 5 årig vallak, som jeg selv har redet til for et godt års tid siden..Det gik rigtig fint med tidridningen, og han har været super sød. Han har været en smule sløv, og derfor red vi godt fremad.

Et år senere fik vi lidt problemer. Min hest stoppede op, og ville steje og bukke. Alt andet end gå fremad.

Så fik jeg ordnet min sadel, helt stoppet op. Og jeg fik mig en anden smed, fordi han smedede meget når jeg red.

Det hjalp ikke.. Vi prøvede at tage glidetøjlen på, og det hjalp ca 14 dage, fordi vi nu kunne hindre ham i at stejle, også turde vi gå lidt mere til ham.. Men så holdt det også op med at fungere. Så var det vi kom til Tove Due. Der fik jeg at vide han var lidt skæv i korsbenet og brystbenet.. så det rettede hun lidt op på. Siden da er det gået fremad igen, han snubler stadig en del, mest på bagben, men skal stadig passe meget på, fordi han også snubler på bagben, og det kan godt gå ud over bækkenet. Jeg har for nylige været ved Tove igen, og det har siden da gået rigtig godt og fremad, og jeg har fået ham i galop igen, uden problemer. Det skal siges han er svagest venste vej rundt, og det er primært der, som er problemer.. Men i dag, da jeg skulle ride var problemet der igen. Han sparker ud efter mine ben, og jeg kunne ikke komme til at springe an i galop, så han stoppede op og ville hoppe op!!! det er frustrerende og jeg ved ikk lige helt hvad jeg skal gøre.. Måske skulle jeg holde et par dages pause fra galoppen!!??

Har i nogle ideer??

VH, Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Hvis bare de kunne tale
Forfatter: 
Dato:  18-11-2010 18:34

Jeg er også midt i et find-årsagen-til-hestens- uridelighed forløb. Hvor er det dog træls. Man kan jo absolut ikke gøre noget når man ikke ved hvad problemet er.

Hr dyrlægen været inde over? Det kan jo være han/hun har nogle bud.

Kan det være fordi den vokser?

Hvad sagde Tove Due om de skævheder hun fandt. Kunne hun bedømme om de var primær årsag eller om de var opstået fordi hesten aflastede/kompenserede for noget andet. Hvis den aflaster, så giver behandlingen jo kun midlertidig bedring.

Jeg rider min uden sadel for at være sikker på at det ikke er den der er problemet. Den har lige haft kiropraktor i tirsdags, så lørdag skal jeg prøve at ride igen og så får vi se om det har hjulpet.

Held og lykke med din hest.

VH Line

0
0
Svar på denne tråd

skævhed...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2010 01:08

Dette er en meget lang historie, så det gider jeg ikke komme ind på.... men min var skæv i bækkenet... fik sål på osv, det hjalp ikke meget, og blev pludselig bare værre igen, afsted til dyrlæge igen, der fandt de så ud af, at han også havde en knæskade i det ene bagben, hvilket gjorde han snublede hele tiden bagi og han havde fået det skæve bækken....

meget meget kort fortalt

Maj-Britt

0
0
Svar på denne tråd

Tip fra en der har værte samme sted
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 09:51

Tjek www.hesteakupunktur.dk

Er helt sikker på at der er hjælp at hente:-)

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2010 10:21

Jeg vil anbefale jer at læse linket om BOT, for der står der en masse (efter min mening) gode råd, og som flertallet sige; brug ikke en kiropraktor. Vil helt klart anbefale du/I læser linket.

www.heste-nettet.dk/forum/5/572529/ 572529/

Derud over er jeg ikke sikker på Tove Due er det hhelt rigtige valg (generelt) - men det er jo bare hvad jeg hører efterhånden

Pøj pøj med jeres heste - håber de kommer sig; for noget prøver de i hvert fald at fortælle, og så er det bare med at lytte (og følge sin mavefornemmelse)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider