Hej Alle..
Jeg har mig en 4-snart 5 årig vallak, som jeg selv har redet til for et godt års tid siden..Det gik rigtig fint med tidridningen, og han har været super sød. Han har været en smule sløv, og derfor red vi godt fremad.
Et år senere fik vi lidt problemer. Min hest stoppede op, og ville steje og bukke. Alt andet end gå fremad.
Så fik jeg ordnet min sadel, helt stoppet op. Og jeg fik mig en anden smed, fordi han smedede meget når jeg red.
Det hjalp ikke.. Vi prøvede at tage glidetøjlen på, og det hjalp ca 14 dage, fordi vi nu kunne hindre ham i at stejle, også turde vi gå lidt mere til ham.. Men så holdt det også op med at fungere. Så var det vi kom til Tove Due. Der fik jeg at vide han var lidt skæv i korsbenet og brystbenet.. så det rettede hun lidt op på. Siden da er det gået fremad igen, han snubler stadig en del, mest på bagben, men skal stadig passe meget på, fordi han også snubler på bagben, og det kan godt gå ud over bækkenet. Jeg har for nylige været ved Tove igen, og det har siden da gået rigtig godt og fremad, og jeg har fået ham i galop igen, uden problemer. Det skal siges han er svagest venste vej rundt, og det er primært der, som er problemer.. Men i dag, da jeg skulle ride var problemet der igen. Han sparker ud efter mine ben, og jeg kunne ikke komme til at springe an i galop, så han stoppede op og ville hoppe op!!! det er frustrerende og jeg ved ikk lige helt hvad jeg skal gøre.. Måske skulle jeg holde et par dages pause fra galoppen!!??
Har i nogle ideer??
VH, Katrine