Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvorfor er hans pels stadig mat/fedtet?
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 20:44

Kære HN....

Nu må jeg hellere lige have jeres syn på sagen, om hvorfor min pony stadig er træls i pelsen..

Hans dækkener bliver helt hvide på indersiden og når jeg strigler, kommer der en masse skæl-lignende frem fra pelsen. Strigler helt i bund med et afstrygningsjern og massagestrigle og bliver derefter børstet over med børster af ægte hår og en lammeskindshandske.


Af foder får han:

Ca. 4-5 kg hø + 2 kg wrap

400 g. safe & sound fra D&H

50 g. surelimb fra D&H

1½ dl equiforce omega 3,6,9 olie

ca. 33 g solanum laminator

Hvidløg

Loppefrøskaller

og er i gang med B-vitaminkur


Han er klippet og går med dækken.

Bliver redet let hver 2. dag, svømmer 1 gang hver 2. uge og går på fold ca. 12 timer pr. dag.

Han har de andre år ikke været sådan i pelsen, selvom han har haft dækken på.

Han var allerede lidt mat i pelsen, før han blev klippet. I sommers var han rigtig fin...


Han er 2'er pony, vejer ca 350 kg og er i fin foderstand.


Håber I kan hjælpe. Hvis I forslår foderskift, bør der tages hensyn til, at han har været meget forfangen forrige år og det har medført drejede hovben...


Mvh. Stine

Med

Ponydyret Star Fighter

Og

Pintoen Inzaghi

________________________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 21:19

jeg tænkte nok, han var fin i sommers. Så ville jeg ikke gå efter foderplanen, men efter det mineral, der er i sommergræsset, og ikke i tørret hø, etc. MSM, som netop er godt for pelsen.


Min hoppe havde skæl i mange år, før jeg fik anbefalet MSM. Når hun får antydning af skæl, får hun lige en gang MSM.



Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre


Gratis shetter-hingteplag, til godt hjem, Djursland! Skriv, hvis interesse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor lang tid med msm
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 21:40

Er det en MSM kur man giver? I så fald hvor længe skal de have det?


Mvh. Stine

Med

Ponydyret Star Fighter

Og

Pintoen Inzaghi

________________________________

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 09:09

det lyder som om det er det min shetterplag fejler... han har hvert eneste efterår i hans 3 året liv begyndt at skælle helt vildt... og det stopper først når han skifter til sommerpels så tror måske at det kan afhjælpes at msm, hørfrø olie og levertran har ihvertfald ingen efekt... men hvor meget skal de ha??? ville 300 g ikke være nok


www.brogaarden.eu/ page137.aspx?recordid1...0564&q=msm



Mor til Ehlana 23-03-07 det smukkeste barn i verden


www.bl-art.dk borderier på næsten alt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjek evt.
Forfatter: 
Dato:  17-11-2010 20:28

zink iinholdet vha en blodprøve de to heste jeg har kendt til med fedtet man og pels har manglet zink så har det været væk på under 3 uger.


GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider