Kære HN....
Nu må jeg hellere lige have jeres syn på sagen, om hvorfor min pony stadig er træls i pelsen..
Hans dækkener bliver helt hvide på indersiden og når jeg strigler, kommer der en masse skæl-lignende frem fra pelsen. Strigler helt i bund med et afstrygningsjern og massagestrigle og bliver derefter børstet over med børster af ægte hår og en lammeskindshandske.
Af foder får han:
Ca. 4-5 kg hø + 2 kg wrap
400 g. safe & sound fra D&H
50 g. surelimb fra D&H
1½ dl equiforce omega 3,6,9 olie
ca. 33 g solanum laminator
Hvidløg
Loppefrøskaller
og er i gang med B-vitaminkur
Han er klippet og går med dækken.
Bliver redet let hver 2. dag, svømmer 1 gang hver 2. uge og går på fold ca. 12 timer pr. dag.
Han har de andre år ikke været sådan i pelsen, selvom han har haft dækken på.
Han var allerede lidt mat i pelsen, før han blev klippet. I sommers var han rigtig fin...
Han er 2'er pony, vejer ca 350 kg og er i fin foderstand.
Håber I kan hjælpe. Hvis I forslår foderskift, bør der tages hensyn til, at han har været meget forfangen forrige år og det har medført drejede hovben...