Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Omstopning klassisk sadel?
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 21:18

Jeg har ikke en dyt forstand på sadler, så har lige et spørgsmål!


Jeg har en super lækker sadel, som jeg nødig vil af med.

Sagen er bare, at den ikke ligger optimalt på min hest, mit tyngdepunkt ligger for langt bagtil.

Kan man omstoppe en klassisk sadel med flexbom ?

Altså kan man ved omstopning gøre den højere bagtil og dermed få den til at passe perfekt?

Mærket er Barock fra Deuber und Partner.


Ved godt en sadelmager er optimal at få ud, men kunne være, at I havde nogle erfaringer at dele ud af


Venlig hilsen


Jannie Nielsen


Distance-/skovtursryttere - boks til vallak. Store folde. Græs hele året. Indhegnet Ridebane. Ridehus tæt på. Store skove omkring. Alt inkl. kr. 1600.

0
0
Svar på denne tråd
 
 omstopning af klassisk sadel
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 10:27

Det kan man godt til en hvis grad, men du bliver nød til at have en sadelmager ud der har ordentligt forstand på det, det vil sige på baroksadeler.


Charlotte fra BarokAmok er rigtig god, og hvis hun skal omstoppe sadelen, gør hun det på stedet.



Hilsen Frieser Hanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 se Charlotte's hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 10:42

Hilsen Frieser Hanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 Barokamok
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 12:29

Herforth: Det var sørme smart Hende tror jeg, at jeg vil kontakte, tak for tippet :-)


Ellers nogen, der har fået det gjort på sådan en sadel?


Venlig hilsen


Jannie Nielsen


Distance-/skovtursryttere - boks til vallak. Store folde. Græs hele året. Indhegnet Ridebane. Ridehus tæt på. Store skove omkring. Alt inkl. kr. 1600.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilsvarende sadel
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 13:38

Jeg havde en tilsvarende sadel som netop Charlotte var og kikke på, og det var hende der fortalte at man sagtens kan omstoppe en sådan sadel, men min var desværre for smal i bommen i det hele taget, og det kan hun jo ikke omstoppe sig ud af.



Hilsen Frieser Hanne
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider