Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 LUS - hjælp
Forfatter: 
Dato:  06-11-2010 22:37

Min skønne hest med meget lang pels har fået lus, men jeg kan kun se dem under hans mave.. Jeg har behandlet ham på hele kroppen med Derrisic, men uden effekt.


jeg har engang brugt frontline pipetter til ham, uden effekt..


Er der nogen der har nogle gode råd - har så ondt af ham, at han klør sådan..


Kan frontline på spray være en fordel eller kan se nogle skriver om neenolie (bug off)..


Alle gode råd modtages.


kram Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm jeg havde
Forfatter: 
Dato:  06-11-2010 22:50

Jeg havde dem sidste år, på de små ponyere.


Jeg klippede dem, så fik de frontline pipetter, passene mængte til dem 3 gange med 14 dage mellen rum, og de var væk med det samme...





Sælges: Hoppeføl, 2 års vallak, 6 års vallak 156 høj, kanon dressur/distance hest alle russisk arabere MEGET BILLIGE GIV ET BUD

0
0
Svar på denne tråd
 
 utøj....
Forfatter: 
Dato:  06-11-2010 23:21

Frontlinespray skulle have god effekt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 09:42

Du kan få dyrlægen til at give den en indsprøjtning mod det den tager også orm.


Stutteri Hvedholm

>Avl af Pinto<

Flere pintoer og et stk prima welsh tilsalg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 19:22

Min tinker havde dem sidste vinter, jeg købte frontline spray, og det virkede


Venlig hilsen Anja.


<3 Lehmanns Ozzie <3

MIN højtelskede Tinker vallak

på 2 ½ år


<3R.I.P Jiba<3

<3 Højt elsket - Dybt savnet <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 08:58

Frontline på spray er super...


Fik en hest i foråret som var fuldstændig pakket ind i lus...overalt!!! var de...


De 2 behandlinger med spray...pist borte var de


Alt det bedste - Karina


Døm ikke førend du har overvejet den positive side af sagen...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lus..........
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 19:51

Min har lige haft det og fik noget Sibasol eller Cibasol af dyrlægen til at vaske hende i, det er ret krasbørstig, så jeg må som gravid ikke være i nærheden af det, når hun lige er vasket, så kæresten måtte lige træde til:o)


Men efter 4 dage var hun lusefri:o)


Alle dækkener, tæpper mm, jeg havde brugt, fik dog også lige en tur i en hermitisk lukket plastiksæk 24 timer i dybfryseren, for at være sikker på at alle kryb var slået ihjel:o)


Mvh. Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej med d
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 20:18


i store stalde, bruger man luse-pulver til alle

pels dyr i stalden på en gang. det duer ikke en ad gangen

og behandligen gentages, jeg tror det er to uger efter igen.


alt dækken vaskes


og der gøres rent i stalden, muges, evt. spøjtes hvis

meget slemt.


mvh. k


Hej

Jeg er over de 4o og rytter af den gamle skole

og glad FEI og Dyreværn og forskning og sund fornuft

Jeg mener man lærer hele livet og fra hele verden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 11:33

nok anbefale at klippe hesten. Jeg havde lus på min gamle pony sidste år. En gang klipning, og pudder fik hun af dyrlægen og igen 2 uger efter. Frontline er også godt.

Jeg fik bare dyrlægen til at kigge på det og fulgte hans anvisning :0)

0
0
Svar på denne tråd
 
 lus...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 20:00

jeg vil også anbefale Frontline spray - har brugt pipetter til shetter, men spray til 1'er pony...

Det virker!

Men som også nævnt ovenfor, skal alle i stalden nok have en tur + strigler og diverse udstyr - for det smitter helt vildt..


Mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 13:48

Vi havde også en lusse pony i foråret. Jeg fik en sprøjte af dyrlægen med noget væske i som skulle i pelsen fra mellem ørene og hele vejen ned til halen ( lidt ligesom de der pipetter ), det virkede omgående


Neapolitano Allegra

***********************************


Sweet Louis


Never confuse movement with action.
Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider