Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Plag som sidder ned
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 11:59

Jeg har flere gange oplevet, at min plag sætter sig op efter hun har ligget ned.

Nogen gange kan hun sidde sådan i lang tid.

Jeg troede egentlig først det var tegn på ondt i maven, men da hun gjorde det i dag var hun frisk - spiste, drak og pøllede som hun plejer.

Min anden tanke er om det kan være orm der gør det. Hun havde ca. 600 i ormetal og skal have ormekur i morgen. Hun får taget ormeprøve hver 3. måned.

Nogen der har oplevet noget lignende eller har et bud på hvad det kan være?

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 12:17

hvorfor, men kan fortælle at jeg engang for herrens mange år siden red en oldenborger hoppe som havde samme vane.

Ellers erindrer jeg ikke den havde nogle skavanker, men én ting er sikkert den var temmelig magelig (doven) af natur

Mvh Janni

Musse venter føl efter Siger Hit 2011

0
0
Svar på denne tråd

sjovt ser det jo
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 14:36

ud når de sidder der på numsen.

Min pony gør det også ind imellem. Jeg har også hørt om (og set

billeder) en en ung jydehoppe der gør det.

Tror bare det er en vane...eller måske lidt dovenskab. Min dame har nemligt sjældent fart på , medmindre der er mad i stalden og hun er lidt langt ude på folden...så kan hun godt løbe hurtigt

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

at jeg skal skrive sådan
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 11:18

som jeg gør nu er mig selv en gåde - eftersom det er en af de mest brugte i alle fora....meeeeen alligevel:

har du fået hende tjekket i ryggen/hoften af dyrlæge eller kiropraktor....det KAN jo være at hun simpelthen har ondt ved den sidebevægelse der gør at hun kan rejse sig fra "nedsidning" til oprejst tilstand....????

KH:)Annette der har dårlig ryg/lænd og ved hvor smertefuldt det kan blive hvis bevægelsen skal gennemføres for hurtigt....

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 15:51

Tak for svar.

Jeg tror ikke problemet er ryggen, da hun netop bevidst vælger denne stilling, og kan sidde der i 2-5 minutter.

Hun gør det ikke hver gang hun skal rejse sig, men lidt i perioder.

Sidste gang hun havde kolik gjorde hun det også, så derfor var min første tanke, at det var pga. ondt i maven. Men da hun gjorde det i går virkede det ikke som om der var mavesmerter.

Men det er min plan, at få hende tjekket næste gang kiropraktoren kommer på besøg. For jeg kan da ikke udelukket at det skyldes, at hun er skæv eller andet.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider