Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Gødningsprøve/ormekur
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 19:00

Hej :)


Jeg er egentlig bare nysgerrig efter hvor mange der årligt sender gødningsprøver til dyrlægen mht hvilken type ormekur der er brug for og hvad betaler i for det?


Jeg sender hvert år og det koster 75kr plus moms


:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gødningsprøve
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 19:09

Vi har gødningsprøve og ormekur med i vores opstaldningspris.


På opstaldningsstedet for de taget gødningsprøver 3 gange om året. Jeg får selv taget en ekstra gang af min 1½ års plag. Ormekur til dem som behøver det.


Vores bliver undersøgt hos KVL - jeg ved ikke hvad det koster.


Vh Maria


Nu med et stk. barfodshest i løsdrift


Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd
 
 to gange
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 19:18

om året bliver der sent ind der hvor jeg står, forår og efterår.

vi giver 137kr for gødnings prøven og 131 for ormekur hvis det er nødvendigt.

de bliver som regl behandlet med noromectin, med mindre der findes spole eller bændel orm...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ormekur
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 19:51

Vi får taget 2 gange årligt ude i stalden..

Hvis der er nogle med mange orm, får de 14 dage efter behandling taget en ny prøve som sendes til analyse så vi kan se om det har hjulpet, eller om der ksla prøves en anden kur..


Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 19:55

Jeg sender ind 2 gange årligt. Har lige haft sendt ind på alle 6 heste, men det var kun min hingsteplag som har været i higstebørnehave der skulle ha en kur, de andre, incl. en helt ny pony og en hoppeplag var alle rene. Hingsten bliver tjekket igen efter 2-3 uger.


Jeg har ikke givet ormekur de sidste 3 år, kun til mine føl/plage, alle andre heste har været rene, men sikke da et bøvl med den skidekonkurrence, 6 heste som bare ikke vil skide på samme tid, må ha dem bedre opdraget til næste år.


Ved faktisk ikke hvad jeg giver, vi har lige skiftet dyrlæge og det er min svigerfar som får alle regningerne og så betaler jeg med min arbejdskraft.


Rideheste sælges eller lånes ud i nærheden (6200), se præsentation.


Købes: Proff. Choice mørkeblå til forben og bagben, evt. med klokker, pæn stand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dsdfsdfdf
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 13:20

Jeg har lige fået taget på min pony, det kostede 75 kr for prøven og 125 for kuren :-)



PIRATEN

og

Montana af Højgaard

Hvil i fred Cocktail, jeg vil altid elske og savne dig!
www.cilfoto.dk

Wheaterbeeta regndækken til salg!
http://www.heste-nettet.dk/ markedspladsen/ read.php4?f=9&i=322940&t=322940

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 08:26

Vi sender gerne prøver adsted to gange om året til equilab.dk

Nemt og billigt.


Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................


** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved.

Se præsentation **

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider