Jeg fodrer kun med hø og vitaminer
Mine heste har ikke et ret højt aktivitetsniveau i vinterhalvåret, de går i løsdrift og rides jævnligt ift. vejret, men ikke dagligt.
Jeg blev med min veninde enig om, at hø burde være fint til dem, så længe de har en god huld og er pæne.
De har hø til næsten alle timer i døgnet.
Men 2 af de 4 har tynd mave lige nu, ikke noget voldsomt og de har også fast afføring, men jeg går og vasker dem bagi.
Det undrer mig lidt...
Jeg tænker umiddelbart orm og jeg indleverer gødningsprøver i morgen, men eller kan jeg ikke se hvad det skulle være?
Er det helt galt kun at fodre med hø? Føler lidt jeg mangler fodring i krybben, men hvis de ellers er dækket ind, så kan jeg ikke se hvad det skulle gøre godt for?
Det er bare svært når man i 16 år har fodret med fuldfoder, men nu da de står hjemme er det mine "regler" der gælder 