|
|
| halthed efter foling |
|
|
vores hoppe har været meget let halt her de sidste 14 dage uden at vi kunne lure hvorfor
hun er 4 år og ikke redet meget mere end 3-4 mnd sammenlagt meget let
Vi havde så dyrlægen ude igår og efter grundige bøjeprøver fant vi frem til at det sad i forknæene..mest i det ene!
det kunne jo være meget men han mente vi lige skulle se tiden an om det ikke gik over af sig selv(let forvridning)
vi snakkede så lidt videre- og pludselig kommer vi til at snakke om at han jo var nødt til at hive moderkagen ud i sin tid+hun havde haft noget udflåd en uges tid efter foling
så var det han mente at haltheden kunne have forbindelse til lidt urenheder i børen som åbenbart kan sætte sig som betændelse i kroppen og evt give halthed..og at hun burde være ovenpå igen snart
er der nogen der har hørt om sådan noget før?????
Breedingstock painthoppe føl tilsalg - se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har hørt om det |
|
|
min hoppe måtte også have hjælp med efterbyrden. Hun fik bare en sprøjte, og noget af den var faldet af allerede, så det var ikke sådan lige at finde ud af om den hele var kommet ud. Jeg fik så også at vide at hvis det hele ikke kommer ud kunne det påvirke deres gang (der kom pointen endelig;))..
Jeg ved desværre ikke hvorfor det sker, men ville bare lige sige at jeg altså også har hørt om det. (Jeg vil gerne kigge i nogle af mine bøger hvis det er - det er bare lidt sent lige nu:-o)
VH
Julie
Hø/wrap og byghalm købes Lækkert Welsh F hingsteføl eller 1er ponyhoppe sælges Se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja en hoppe |
|
|
kan godt blive forfangen hvis den ikke kommer ordenligt af med efterbyrden!!
hilsen beritkåret tinker hingst står til tjeneste se herlækker 4 års dv med kapacitet,direkte fra avler sælges. Kun seriøs henvendelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet