hej, jeg overvejer og har egentlig gjort det længe at sætte min hest på en anden foderplan end den han er på nu. jeg har lige færdiglæst den store foderbog fra brogaarden og den satte nogle tanker igang.
pt bliver han fodret med en foderplan som fra start blev sat sammen fra hippolyt af deres dyrlæge, jeg har så med tiden fjernet og tilsat noget. planen består dagligt af:
1 kg struktur e
1 kg vollwertpellets
0,25 irish mash
0,5 g linamix
0,5 g lucerne
halm ad libitum, hø og wrap ca. 7 kg af hver. pt går de på jordfold
dette fordelt på 3 måltider, mashen tages fra og til som jeg syntes det passer ind med træning og huld osv.
da han ankom for et år sidern var han absolut ikke som han skulle være muskelmæssigt eller foderstand, men han ser fin ud nu. Antino som han hedder er en dv, med 169 stg og vejer 490kg med gjordmål 190cm. han bliver arbejdet med 5-6 gange om ugen, middel dressur, longe og ture. indimellem gymnastikspring.
han har et stort overben men tror nu ikk det har så meget at sige med fodringen
derimod har han galle i begge bagben og har ved tidligere ejer haft et nyreslag som jeg i min fodring har forsøgt at tage højde for for at forebygge, har dog ingen tegn set på at det skulle komme igen, men derfor vil jeg gerne undgå for megen stivelse og sukker, så stivelsesindhold kommer ned og fedtindhold kommer op har kunne læse mig til at det er det rigtige. derudover er foder med selen og e-vitamin vigtigt. er ikke sikker på at min nuværende foderplan helt dækker ham.
jeg ønsker derfor hjælp til en ny foderplan, brogaarden er ved at udarbejde et forslag, men har tidligere læst fodertråde herinde og syntes i virker som om i er gode til at komme med foreslag og hjælpe så jeg kan overveje flere muligheder.. håber også det vil gælde for mig 
(vil gerne undgå roepiller og ting som skal opblødes, da det ikke er så praktisk for foderfolk at stå med i vores stald)