Hej
Ja så skete det min kære springhyp er halt på begge forben. Det startede egentligt for en del uger siden. Vi havde smeden forbi om onsdagen og skulle ride undervisning om aftenen. Men desværre var hun halt på det ene forben. Ikke sådan vildt halt men ikke rengående.
Jeg gav hende et par dage fri og tog hende i longen mens en veninde kiggede med. Vi kunne begge konstatere at hun igen var rengående.
Så mig igang igen med lidt turridning...men desværre efter 3 dages ridning var hun igen igen halt på samme forben.
Smeden kom forbi og tjekkede for hovbyld men fandt ingenting. Jeg snakkede med dyrlægen i telefonen og blev enig med ham om at hun skulle have 1 uge fri og så prøve igen. Såfremt det ikke var bedre skulle jeg komme med hende.
Efter 1 uge var hun igen rengående og som sidst startede jeg let ud med turer ud i terrænet. Masser af skridt og så stille og rolig mere og mere trav. Efter 14 dage var vi klar til at springe lidt med til undervisningen og heldigvis stadig ingenting....troede jeg.
Men dagen efter springundervisning var hun igen ikke rengående.
Så i mandags tog vi turen op til dyrlægen. En masse røngtenbilleder senere og dyrelægen kan konstatere at stødpuden som sidder under hovsenebenet er beskadiget på begge forben.
Så nu er hun ordineret 3 ugers boksro med 1 gåtur om dagen på max. 15 min.
Smeden skal forbi og beskærer og ligge ringsko med lædersåler så skaden bliver skånet mest muligt, inden vi igen skal afsted om 3 uger til et tjek.
Øv øv øv siger jeg bare.
Andre der har haft heste med den type skade?? Og hvad var/er fremtiden for jeres heste??
Nu var vi ellers så godt igang efter øjenoperation og det hele 
Hilsen Rikke