Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lus og blød sål
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 23:54
Hej mine heste har fået lus. Jeg har vasket dem i noget der hedder sebecil eller sådan noget. Det hjalp i et par dage. Plus at jeg tømte alle boksene for halm og strøg stalosan og loppe pulver i boksene og på stald gangen.

Nu har jeg så prøvet at spraye hestene med tea threes oil, det hjalp lidt, men hva kam jeg gøre for at det går helt væk. 2 af dem er specielt meget skællet. Øv

En anden ting er at min fjordhest har fået en blød sål lige pludesligt. Han er 12 år og har aldrig haft sko på. Hornet fejler intet og han er vant til igennem flere år at ride lange ture. Min smed kan ikke sige hva de ku være, men nu har han fået lagt forsko på og det har hjulpet meget. De vil så blive pillet af næste gang for at se om sålen så er blevet bedre...
har et et forslag til hav de ku skyldes. Det kom lige efter han sidst fik beskåret hove...

Mvh Nanna

Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige.

Erara humanum est - det er menneskeligt at fejle.
0
0
Svar på denne tråd

væk med lus
Forfatter: 
Dato:  24-06-2004 08:16
Hej min gamle hest fik lus. Han blev pludselig så kælen og sød ;-)

Men ALT skal ud sagde dyrlægen.. Strigler osv, Og som du allerede har gjort, skal stalden have en ordentlig tur. Og lus/pulver i dækkener og underlag EFTER det er vasket og børstet fri af hår.

Vi slap heldigvis af med det hurtigt.

Håber hans hove bliver normale igen ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan?????
Forfatter: 
Dato:  24-06-2004 09:53
Hva brugte du til at komme af med lusene???

Jeg vil meget gerne af med dem...
Mvh Nanna

Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør. Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige.

0
0
Svar på denne tråd

Dérisik
Forfatter: 
Dato:  24-06-2004 21:36
Begge mine heste havde lus forrige sommer, jeg rensede dog hverken stald, strigler eller andet. men ved brug af derisik ( et loppe pulver) var de lusse fri i løbet af 3 dage og har ikke haft det siden.

Held og lykke med det :-)
0
0
Svar på denne tråd

aloe vera
Forfatter: 
Dato:  27-06-2004 22:35
hej ehj
synes lige jeg vil anbefale aloe vera veterinary formula, som er godt på ekstremt mange områder...bla. muk, sommereksem, skæl, sår, betændelse, slidsår osv. jeg synes du skal prøve det... kan selvfølgelig ikke garantere noget udover at du får pengene retur indenfor 90 dage hvis ikke det har hjulpet.

vil du vide mere om produktet osv., så læg en besked.

held og lykke med det

knus mette
0
0
Svar på denne tråd

aloe vera
Forfatter: 
Dato:  27-06-2004 23:25
Jager det også lussene væk???

Jeg vil prøve i morgen at købe sådan en loppe kur noget til hunde og give dem det... Det hedder advantage vet. Og så blir en af fryserne ellers startet op og alt mit rideudstyr ryger der ned i nogle timer...
Mvh Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider