Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 For mange proteiner
Forfatter: 
Dato:  24-10-2010 07:50

Hej, Hvilken betydning har det hvis der i foderplanen er for mange proteiner?

Kan hesten blive stresset eller andet?


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så bliver
Forfatter: 
Dato:  24-10-2010 09:30

hesten for fed og det belaster vel også nyrerne i mere eller mindre grad; ihvertilfælde skulle stærk ammoniak lugt i stalden være tegn på for meget protein.


Har hørt om heste som får knopper i huden af det.




Mvh Janni


Nu med kastrat :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 det....
Forfatter: 
Dato:  24-10-2010 11:16

det hævdes, de kan blive plaget af muk hele året, ved for meget protein. og så bruger de energi på at udskille overskydende protein.


De kan udnytte det som energi, men kun, hvis de er tynde, mangler energi på de andre fronter (kulhydrater etc.)


Men læg altid en foderplan, så du ved, hvor meget protein den skal have, foder firmaerne er flinke til at lægge en gratis.



Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-10-2010 11:50

Ved at koldblods heste kan reagere på for meget protein.

Deres hud kan blive irreteret og tør, så de klør hul, eller huden sprækker, og så er det at mukken nemt opstår.

Gav lucerne til min hoppe, uden at have læst ordenlig på lektien.

Det resulterede i at hun kløede det meste af sin man af, og begyndte at klø sig i koderne. Gav kun 2-3 håndfulde, for at give tykketid til roepillerne.

Giver ikke lucerne mere, og 7-9-13 hun kløer sig ikke mere.

Så det var det jeg opnåede ved at give for meget protein, hun får nemlig sit behov dækket i gennem hø og græs.


Caroline


Hvis du ønsker at dine drømme går i opfyldelse, må du ikke sove for længe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Protein
Forfatter: 
Dato:  24-10-2010 11:53

Min nu afdøde vallak, fik tynd mave, hvis han fik for mange proteiner i sit foder.


Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd
 
 foderplan
Forfatter: 
Dato:  24-10-2010 18:16

Tak for jeres svar. Jeg har et foderprogram, og mit problem var at få nok foderenheder uden at der blev for meget protein på planen for en enkelt hest. Jeg skulle give ret meget feks olie for at få det til at gå op.

Da det er en stresset hest, ville jeg sikre mig at det ikke gjorde den endnu mere stresset.

Hele

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider