|
|
| Ulvetænder |
|
|
Hej alle  Vil lige høre jer om jeres heste har fået fjernet ulvetænder, hvor hurtig går det Med at hele ? Har jeres heste haft mën efter det, og hvad gav i for det ? Har en ung hest som skal have fjernet to stk, og kunne da godt tænke mig at høre hvad prisleje det ca ligger i ) Mvh Lene
Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT! Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min har fået fjernet |
|
|
min har fået fjernet en ulvetand - hun havde kun en  Det gik rimelig hurtigt med at hele - mener 1-2 uger. Det var en lille operation så det var ikke det vilde sår eller den vilde pris. Hesten har ingen men - med mindre de positive sidegevinster tæller - hun trives 100 x bedre uden sin ulvetand som generede hende under ridning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha det kunne være rart. |
|
|
Min hest er begyndt at være meget urolig under ridning. Dog mest med bid, med hackamore går hun okay. Men hun vil ikke tage biddet, og er meget urolig med hovedet, når vi rider med bid, så nu må det være Bløder det meget når de hiver dem ud ? De sidder vel ikke så godt fast som de almindelige tænder ?? Hvad måtte du slippe for det ? Kan du huske det ? Mvh Lene
Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT! Det der ikke slår dig ihjel, gør dig kun stærkere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
| Forfatter:  |
sillepige |
| Dato:  |
21-10-2010 23:10 |
|
Begge mine har fået fjernet ulvetænder og det blødte selvfølgelig lige da de blev hevet ud og lidt efter, men det stopper hurtigt. Jeg skulle holde en pause med ridning og bid i 14 dage og så kunne jeg gå igang igen, medmindre der var smerter hos hesten. Der var mærkbar ændring hos begge heste ved ridning, så det var godt for dem at få fjernet de ulvetænder. Prisen er svær at sige, for jeg har haft brugt to forskellige dyrlæger og den ene helbedøvede bare - mens den anden helbedøvede og lokalbedøvede inde i munden ved tænderne også - så det er nok nemmest at ringe til sin dyrlæge og høre om prisen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere af vores har fået fjernet |
|
|
ulvetænder. Men vores første var datterens pony, der efter flere års ridning pludselig fik bøvl med sine ulvetænder. De blev så fjernet og herefter gik det bare super godt. Ingen problemer. Da ponyen så blev byttet til en hest viste det sig, at også den havde ulvetænder. Der var vi så mere "krævende" og forlangte dem fjernet (før de gav problemer) og heldigvis var dyrlægen enig. Så de røg ud - igen uden problemer. Da vi senere købte hendes afkom, viste det sig, at også han havde ulvetænder - og de blev ligeledes fjernet. Det koster ikke alverden, jeg husker ikke præcis - men omkring 1200,- og det har for vores 3 stk vedkommende, været et simpelt indgreb der ikke har taget lang tid. ;o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ulvetænder |
| Forfatter:  |
anjasm |
| Dato:  |
22-10-2010 09:24 |
|
Fjernelse af ulvetænder er ikke nogen kompliceret proces, jeg har flere der har fået dem fjernet, hesten får noget beroligende, får mundspær på og derefter bliver de ligesom "skruet" ud. sådan foregår det ihvertfald her hos mig, det tager vel omkring 10-15 min. og bløder stort set ikke. Der kan rides igen 7-14 dage efter. Og prisen ligger på omkring 1000-1200 kr.
"The older I get, the surer I am that I'm not running the show." - Leonard Cohen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ulvetænder |
|
|
Min fik fjernet 2 for godt et år siden af Henrik Walsøe Bruun. det var ret ukompliceret, blødte ikke meget og det helede RET hurtigt. Nu var den så ikke i ridning pga en skade, så jeg kan ik udtale mig om, hvornår man kunne ride den igen, men den besked jeg fik dengang var en 4 - 5 dage uden bid. Hvis man har en hest som det fungerer med, kan man jo ride den med et hackamore imens
Har du hest ???? SÅ må du være rig !!!....Nej da...jeg har jo hest !!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ulvetænder |
|
|
Det er ikke altid at det foregår helt ukompliceret, i hvert fald ikke i min hest's tilfælde. Han havde to store ulvetænder, som jeg fik en hestedyrlæge til at rive ud. Hesten blev bedøvet x 3 og dyrlægen hev og sled for at få de tænder ud, han nævnte selv at hans arme syrede og at han virkelig rev/rokkede hårdt. Det tog ret lang tid. Da han fik dem ud sagde han at han godt kunne forstå at det havde været så svært - det var de største ulvetænder han havde set. (Dog nævnte han inden "operationen" at de ikke generede hesten, men jeg valgte at få dem revet ud) Synes ikke at det blødte så meget, men der kom et par klumper med blod da han havde hevet tænderne ud. Prisen kommer an på hvor meget bedøvelse hesten skal have osv. Jeg mener at jeg gav ca 2000 kr.
*Winnie & Falcon* Cavallo Simple Boots str. 1 KØBES Mangler du tandpleje til din hest? (i midt/vestjylland) Klik HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumdidej..... |
|
|
Har også en unghest, som er i gang med tandskifte, har ulvetænder og er i ryttertilvænningsfasen. Ham har jeg valgt ikke at ligge bid i munden på, men har købt en bidløstrense. Han skal kun gøres rimelig ryttervant, evt skridtes lidt 1 gang ugentligt, før han skal i ridning til foråret. så jeg venter til at han har skiftet flere tænder, førend jeg måneden før han skal i ridning vil tage ham til dyrlægen/hestetandlægen og få fjernet ulvetænder, rette tænder m.m. Som en stutteriejer jeg kender så pænt siger - i gamle dage havde vi bare nogle dumme trælse ungeheste i ridning en gang imellem. nu får de ordnet tænder og ulvetænder før tilridning, så de ikke får en dårlig oplevelse med gener fra biddet - og nu har vi ingen trælse ungheste  Min "gamle" vallak fik gener fra ulvetænderne som 8 årig - og de røg hurtigt ud, og var bare nogle små bitte stumper. MVh charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak |
|
|
For svar allesammen;) Hvis man kan ride med hackamore, må man vel næsten ride efter kort tid ? Hun kan selvfølgelig få fri i nogle dage, ellers kan vi træne fra jorden... men ja jeg må høre dyrlægen  Jeg kan høre at jeg ikke skal kigge på det, jeg kan ikke tåle at se blod, og dratter om med det samme, hvis jeg ser det. haha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et lille råd |
|
|
mine har altid fået deres rykket ud inden jeg er begyndt at ride dem og kan også kun sige posetivt herom. dog vil jeg give dig et godt råd, og forlange at mærke efter om tanden er kommet ordenligt med ud  vores lille pony har lige fået rykket hans ud for anden gang, da dyrlægen ikke havde fået det hele med ud første gang.. sådanne to skarpe stykker tand er noget der gør aus.. under bidet  så vi er gået over til tandplejer fra nu af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|