Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Skal jeg flytte hesten?
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 00:17

Hej folkens.

Jeg har en hoppe der har fået føl i år. Føllet er lige blevet fravænnet som 4,5 mdr grundet at ejeren af stalden har 2 føl som han ville fravænne nu. Hvis jeg ville have mit føl til at blive med de andre føl skulle det ske samtidig. Derfor lagde vi en plan for at lave en blid fravænnig over et par uger. Allerede på trediedagen får de ikke lov at komme sammen, hvorefter min hoppe går i hegnet og kommer til skade.

Dertil kommer at min hoppe konstant er sulten og ejer af stalden vil ikke give mere wrap, så jeg sniger mig til at fodre i smug.

Generelt er jeg bare ikke tilfreds og jeg føler at der er flere ting der kan gøres bedre. Jeg har prøvet at nævne nogle af tingene, men staldejer holder på at det ikke skal være så indviklet at have hest...

Det skal nævnes at staldejer er en del af svigerfamilien og at jeg kun betaler for opstaldning af hoppen.

Hvad skal jeg gøre? er jeg bare en pylret hesteejer der skal tage mig sammen?

Jeg syntes bare ikke det er sjovt når ridningen ikke fungerer og jeg kommer hjem og er ked af det når jeg har været i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

tjah....
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 00:22

Du skal overholde staldejers regler, eller "smutte"... Så længe du sniger dig ud og fodre hestene i smug, overholder du vist ikke reglerne (håber ihvertfald ikke det er staldejers wrap du bruger..)

Jeg ville da flytte, såfremt jeg følte at hesten stod et sted, hvor den ikke kunne få den optimale behandling.

Du kan jo evt. flytte hoppen og lade føllet stå, så det har nogle jævnaldrende at vokse op med.

Mvh.

Nielsen.

For where your treasure is, your heart will be also.

0
0
Svar på denne tråd

Úha jeg synes
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 00:45

også det der med at fravænne på egen matrikel må være svært; Jeg var heldig at kunne lave den lette. Min kom i boks om natten - gik sammen med mor om dagen indtil den totale fravænning skete ved at han blev flyttet.

På sin vis kan jeg godt følge din staldejer med at det ikke skal være så indviklet at have hest; tror nemlig også nogle gør det sværere end det er ( dermed ikke sagt du gør det )

Jeg ville også selv være ked af hvis min hoppe eller plag ikke fik nok stråfoder.

Kan du tilbyde at købe mere wrap af ham ? Eller som jeg en overgang gjorde da min hoppe døjede med løs mave - finde en leverandør af hø i småballer og dem fik jeg lov at stable op i en ledig boks.

Håber du finder en løsning for det skal jo helst være hyggeligt at være sammen med hestene Ikke noget man får ondt i maven af.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

staldregler
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 03:59

Det er altid svært at gøre alle tilpas, men hvis du ikke synes hverken du eller din hest trives skal du da flytte.

synes måske også det er lidt tidligt at fravænne føl.

jette

1 helt ny hestebokse ledige for indflytning

Ponyboks og pony løsdrift ledig

se mere på www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

www.staldmoellegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

ang føl
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 08:16

4.5 mdr føl..er det ikke for tidligt??jeg har kun hørt om føl der blev afvennet efter 6 mdr..jeg ville ha flyttet min hoppe og føl straks hvis ikke det kunne lade sig gøre at lade den gå sammen med moderen lidt længere og så lukke den sammen med de andre føl når den blev gammel nok..hvordan klarer føllet sig??jeg kunne godt være lidt nervøs for det..

0
0
Svar på denne tråd

alt for tidlig fravænniing
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 08:32

Jeg synes du skal flytte. Hvis du er utilfreds, skal du finde et sted som opfylder de krav.

Eller du kan købe ekstra hø til din hest og selv fodre med mere stråfoder. Det burde ejeren ikke have noget i mod.

Fravænningen er ALT for tidlig... det kan sagtens lade sig gøre at fravænne på samme matrikel. Men mor og føl skal være klar til det.

Jeg kan ikke forstå at dine ikke kunne gå sammen i en længere periode indtil de er klar.

Det kan jo ikke nytte noget at hestene skal gå hegnet

Hestebokse udlejes i Fredensborg

se mere på www.graftebjerg.shutterfly.com

Flotte armbånd lavet af hestehår - se på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 08:50

Den beslutning kan du vidst ene og alene tage selv. Hvis ikke du er tilfreds med situationen og det ikke hjælper at tale med ejeren må du gøre op med dig selv om din utilfredshed overskygger de gode ting på stedet og besværet ved at flytte.

Du kan sikkert få en hel del både be- og afkræftelser på om de forhold din udlejer byder dig er for dårlige, men i sidste ende er det dig der skal tage beslutningen. Du behøver dybest set ikke et internet debatforum til at give dig ret i at det er forkert / for dårligt det du bliver budt hos din nuværende udlejer. For uanset hvad vi herinde mener om sagen, så er det dig der har din daglige gang på stedet, og er du så utilfreds at det ødelægger dit humør og din lyst til at være i stalden, så flyt dog hestene. Det er dine heste og dig der betaler for opstaldningen. Du er i din gode ret til at flytte hestene, og det behøver du ikke nogen begrundelse for.

Jeg håber i øvrigt at du har talt med din udlejer inden du oprettede tråden. For de fleste ville nok ikke være så forhandlingsvenlige, hvis de fandt ud af at du er utilfreds ved at læse det i en internet debat fremfor ved at du selv tog en snak med vedkommende.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 09:24

Tusindfryd - nu bliver der jo ikke nævnt nogle navne noget sted i indlægget, så kan da absolut ikke se noget galt i at trådstarter spørger til råds herinde.

Mvh

Janni

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2010 09:38

Jeg er ret sikker på at det sted jeg opstalder sagtens kunne regne ud det var mig, der skrev, hvis jeg lavede sådan et indlæg. Selvom jeg ingen personlige oplysninger lægger ud hverken i tråden eller på profilen. Dels fordi flere i stalden godt ved / kan gætte hvem der gemmer sig bag mit brugernavn og dels fordi min udlejer nok ville kunne regne det ud. Så man skal altsålige tænke sig om når man laver den slags tråde.

Jeg synes så generelt også det er lidt fjollet at oprette sådan en tråd i stedet for bare at tage en snak med udlejer eller alternativt tage beslutningen om at flytte.

0
0
Svar på denne tråd

Flyt hestene
Forfatter: 
Dato:  23-10-2010 13:11

Hejsa.

Jeg syntes ikke du er pyldret- For det første syntes jeg, det er for tidligt at tage føllet fra, og alt alt for hurtigt, 3 dage, helt ærligt! jeg kan godt forstå hoppen... og selvfølgelig skal den ikke sulte. Og jeg kan sagtens forstå du skriver om det herinde, for det kan virkelig være et mareridt at snakke fornuft med familie, og læser de det, så syntes jeg da det er fint.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider