Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Underlige skæl!
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 10:01
hejsa!

Min pony har sådan nået underlgt skæl nærmest i hovde der hvor pandelokken sidder fast, han får også sådan nogle underlige små sår... For nogle måneder siden fik han også nået ved kæben og halsen... men det er nu gået væk..
men jeg aner ikke om det bare er skæl eller om det er et og landet, ja jeg ved ikke hvad...

han er også begyndt her på det sidste at klø sig mod nået der hvor det er.....

Nogen der måske har en anlse om hvad det måske kunne være.. ?:-)
Hilsen Simone

{>Simone elsker Low-Länder{>
:-DHan er den bedste :-D

Dejligste og den sødeste >o<
0
0
Svar på denne tråd

Måske lus?
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 12:12
Hejsa

Har du tjekket om det er lus?
Min søsters hest havde også en masse hvidt skæl ved manen og det viste sig at være lus.
Det kunne behandles med Pogramvet, det der loppemiddel til hunde. Det var hendes dyrlæge som anbefalede det.

Knus Mette
0
0
Svar på denne tråd

kløende skæl/sårskorper
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 12:36
3 af hestene der står sammen med min - og den også - har haft noget der lyder præcis som det du beskriver.

Det kommer især efter en længere periode med vådt vejr, startende på steder hvor der ikke kommer så meget luft til. (Ved roden af pandelokken og ned langs halsen under manen.)

Den første af hestene der fik det, og den der kan have smittet de andre, havde det stort set over hele kroppen hvor hårene faldt af i klatter. Hun fik konstateret svamp af en hømopat da ejeren ikke ville spørge en normal dyrelæge.

Vi har behandlet det med den famøse svovl/tjære shampoo jeg også bruger til mugskab, og den har en effekt. Dyrlægen har lige hurtigt kigget på det, og kunne ikke komme med en forklaring, så jeg håber du kan bruge det her til noget.

Mvh Mia
Der er ofte kun en gradsforskel mellem ”hobby” og ”lettere sindssyge”.
0
0
Svar på denne tråd

Tjae...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 15:58
..min venindes pony havde noget lignede det samme - det var vidst nok svamp.

Hun klippede manen, pandelokken og halenroden helt ned(det var der den var angrebet), og smurte det dagligt med et Blue Hors produkt de vidst ikke har mere, og det gik væk efter 1½ uge behandling! Tror at Blue Hors Skin Support ville være godt til det, læs mere om det her: Blue Hors Skin Support
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider