Hej derude.
I forgårs, d. 13/10 kom dyrlægen ud for at vaccinere mine 3 heste, samt chippe min ældste hoppe. Det hele gik rigtig fint, uden problemer!
Tidligt næste morgen, da jeg vil lukke hestene på fold, har min ældste hoppe (11 år gammel) en meget besynderlig adfærd. Først og fremmest virker hun meget sløj, hænger med mulen og står med sænket hoved ind imod væggen. Jeg lukker de øvrige heste på fold, men hun reagerer stadig ikke, hverken løfter hoved eller noget.
Jeg går ind til hende for at lægge grimen på. Da hun kigger på mig er det med et stift blik, og mulen hænger stadig. Jeg rører hende på halsen, og så begynder hun pludselig at sitre/dirre i hele hovedet samt ned langs de store halsmuskler. Jeg klapper hende blidt, og det bliver bare værre og værre. Da jeg tager min hånd til mig, stopper det, men stadig står hun bare med sunket hoved og stive øjne. Jeg får hende trukket med ud på folden. Hun vil gerne gå, men virker lidt usikker. Slændrer nærmerst afsted. Hun vil gerne drikke af karet, men da hun går derhen, går hun ind i det med forbenene, og så var det som om, hun ikke kunne vurderer hvor meget vand der var i karet, så hun nærmest stod og "drak i luften".
Hun hverken sveder eller virker varm, men kan det virkelig være en bivirkning af vaccination eller chipning? Efter hvad jeg har lært, burde heste ingen bivirkning får af chippen, og bivirkining af vaccine har hun aldrig haft.
SELVFØLGELIG bliver dyrlægen tilkaldt i dag hvis hun viser samme symptomer når jeg tjekker til hende nu her, men ville alligevel gerne høre, om nogen havde oplevet noget lignene?
På forhånd tak