Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tåen rammer i trav?
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 12:59

Hej

Min 6 årige har haft sommerferie i 2 mdr og efter vi er begyndt at starte op igen er der sket følgende:

når vi traver, både i longe og under rytter, rammer tåen på hans baghove underlaget i trav. Der kommer ikke slæbespor, men det er som om han lige sætter den i under svævefasen. Han vil gerne bruge sig, og træder ind under sig selv (jeg kan selvfølgelig godt mærke at formen ikke er der endnu).

Det er ens på begge bagben og han går taktfast. Han virker glad og i trivsel, men jeg er bekymret for dette.

Jeg kan ikke lade værd med at tænke spat selvom han er ung. Kiroprakter og smed er bestilt i første omgang og så må det selvfølgelig være doktordyr hvis de ikke finder noget.

er der nogle der har oplevet noget ligende? Vil gerne høre både de positive og ikke så positive historier.

0
0
Svar på denne tråd

lille opdate
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 18:22

Hej

Har i dag tjekket ham på hårdt underlag, her var det mest højre baghov som ramte, men på blød bund ser det ud til at være begge?

Håber nogle har set noget ligende?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 19:15

Når hesten sætter hoven i med tåen først er det bare et tegn på at hesten ikke har styrke nok bagtil.. generelt, hvilket passer meget fint når din hest har holdt ferie. :)

0
0
Svar på denne tråd

stramme ledbånd
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 19:29

Kan muligvis også være lidt stramme ledbånd (eller er det sener?) i bagknæene. Også noget, der bedres, når hesten kommer i form igen.

0
0
Svar på denne tråd

Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 20:14

Ved ikke om det er helt det sammen, men min vallak på 20 år har også gjort det i perioder.

Det har skyldtes at han har været låst i ryggen. Når kiropraktor har rettet det, så har der ingen problemer været og han løfter fint hoven.

Held og lykke med det.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  15-10-2010 13:45

tak for svar.

Jeg får kiropraktor til ham i morgen og smed plus dyrlæge mandag, vil gerne lige have tjekket hvad det er. Har selv den mistanke at han er låst et eller andet sted, for højre side har altid været hans "svage" side. Så glæder mig til kiro kommer i morgen:)

0
0
Svar på denne tråd

tempo...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2010 16:20

Prøv også at skifte tempo. Både hurtigere og langsommere. I de første år måtte jeg sætte tempoet ned for at få bedre bæring. Nu må jeg sætte tempoet lidt op for at få bedre sving gennem bagbenene.

God ide at få hesten tjekket efter en pause, de kan let lave noget mærkeligt på folden og der er jo ikke meget muskelmasse til at holde på ledene.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider