|
|
| TØRRE hove |
| Forfatter:  |
julie-regsen |
| Dato:  |
22-06-2004 21:08 |
|
Foks
Efter min hoppe er kommet på sommergræs er hendes hove fuldstændig udtørret og jeg smører, og smører og smører dem ind i hovfedt - men lige lidt hjælper det !!!
Nogen gode råd??
KnuS Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen hovfedt.. |
|
|
Det udtørre bare hoven, du skal hellere stille hende med hoven i spande med vand, hvis du har mulighed for det.
Med en ven deles minderne fra i går, glæde fra i dag, og håbet for i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen vand |
|
|
Vores heste har også tørre hove og vi snakkede med vores smed om det.
Han frarådede at bruge vand, da det udtørrer og gør risikoen for revnede hove større. Han havde set mange hove hvor folk brugte vand, de var pæne så længe det blev gjort dagligt, men efter 3 ugers ferie uden vand, var de mere revnede end de ellers ville være.
Hovfedt/-olie indeholder et stof der lukker porerne i hoven og hindrer fugtoptagelse.
Han anbefalede madolie eller bedst levertran. Alternativt kan kopattesalve bruges, da det har et højt vandindhold og samtidig indeholder fedtstoffer, der binder fugten i hoven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hovsmørrelse |
|
|
hey..
vand er godt så længe at det kan gøres hver dag. som charlotte siger, så madolie eller levertran. Købeprodukter indeholder vaseline som lukker hoven totalt.
et fif. køb en smørrekande med pensel, det er 100 gange nemmere end at fedte med en bøttte og en løs pensel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej håber jeg kan hjælpe..! |
michelle |
22-06-2004 21:32 |
|
Jeg fik atvide af min smed at hovene var for tøre og at jeg skulle vande dem.. Det skulle jeg gøre tre gange om ugen hvor at hovene skulle stå i vand 20 min. de dage det har regnet hele dagen har jeg ikk gjordt det..!
Det kunne også gøres på en anden måde: man skulle stå tidligt op om morgenen når morgenduggen stadig hår fugtet hovene og så smøre dem ind i hovfedt..!
Jeg syntes at det hjælper.. Men ikk fra den ene dag til den anden..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan... |
|
|
..vi vidst diskutere længe det her, men jeg mener at du skal bruge vand, vand og atter vand...
Madolie lukker da osse, prøv at dyppe hånden i det og bagefter i vand, hvor meget vand trænger der ind?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| massage |
|
|
i skal massere kronranden,men det er noget der skal gøres hver dag og det er ikke noget der hjælper fra den ene dag til den anden.Det sætter gang i blodomløbet og hjælper derfor
mvh.Liselotte
Hestemassør under uddannelse, så skriv hvis du mangler en 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| torskelevertran |
signe h |
24-06-2004 12:31 |
|
jeg bruger torskelevertran hver dag til min ponys hove.
jeg starter med at vande dem i ca. 10 min.så smøre jeg torskelevertran på dem, imens de stadig er våde.
torskelevertran kan købes hos matas
mange hilsner
SIGNE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|