Hej ænder
Jeg er ved at gennemgå alt mit udstyr efter jeg desværre har mistet min hest og ikke skal have ny foreløbig, og så falder jeg over de her mordax, som er helt rustne. De er egentligt ikke gamle. Jeg fik dem af min smed for bare fire måneder siden og brugte dem en enkelt dag til at springe på græs til et stævne.
Spørgsmålet er så om de er færdige og klar til skraldespanden? Eller kan jeg gemme dem, og evt først bruge dem om et par år? Jeg overvejer om rusten bare danner et tyndt lag yderst, som evt beskytter dem mod videre nedbrydning.
Håber nogen har erfaring med dette. Hader at smide ud uden grund.