Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Løs/bundet i trailer?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 17:17

Hej kloge HN'ere,


Jeg skal her sidst i Oktober hente min lille shetlandshingsteplag på 6 mdr. i Roskilde (bor selv i Århus), jeg har lejet en 1½-hestes trailer, og jeg har fået det råd (af flere forskellige), at lade ham stå løs derinde på halm, og så med noget hø og vand nede på gulvet til ham - så er der ingen fare for, at han vikler sig ind i hønet o. lign., og han kan selv skifte rundt som det er mest behageligt for ham. Han har kørt i trailer et par gange med sin mor, og kan også sagtens finde ud af at stå bundet. Jeg har bare personligt aldrig hørt om, at heste skulle stå løse i traileren, men syntes faktisk, det lyder fornuftigt nok... Any thoughts???


Og hvor meget koster det at køre tur/retur på storebæltsbroen med sådan en trailer?


På forhånd tak :)


Anne Sofie // Bayer

Nu med Iris' Roar


Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony

0
0
Svar på denne tråd
 
 1233456
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 21:11

Hej


Ved desværre ikke hvad prisen er for at køre over...


Men vil også anbefale at lade den lille stå løs pga hans alder og størrelse:-)

Hvis jeg skal køre med føl efter fravænningen (ponyér) lader jeg dem stå ubundet. Sidder halm op foran så de ikke kan gå rundt og under bommen. Det fungere fint.

Håber I får en god tur!!


Vh. Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 køretur
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 21:31

Halm er ret glat at bruge som strøelse i en trailer, og iøvrigt heller ikke lovligt. Der skal bruges spåner ell.lign. Jeg ville nok sætte halmballer oppe foran, som Mette foreslår, så han kun hat det ene skillerum til rådighed...


God køretur!




Nu med Painters Aleks!


RIP

Another Decor


15/5-91 - 12/1-10


Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2010 11:11

Okay, halm er bare det der er med i prisen når man lejer traileren. Der er kun ét rum i traileren, den er beregnet til én hest, men der kunne sagtens stå f.eks. 2 shettere i den. Bommen foran er så høj, at han ikke kan komme i karambolage med den, højeste banke panden mod den hvis han stejler alt hvad han kan, så jeg tror vi klarer den.


Tak for jeres indlæg!


Anne Sofie // Bayer

Nu med Iris' Roar


Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lås døren..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2010 21:11

bare for at ponyen ikke skubber til det indvendige håndtag og åbner døren under kørsel...

God tur

0
0
Svar på denne tråd
 
 løs, bestemt.
Forfatter: 
Dato:  12-10-2010 21:53

og så strøer du spåner og lægger hø på gulvet. Der er ingen grund til at stille vand ind - det eneste du opnår er at den skvatter i spanden.


Og så låser du frontdøren så den ikke kan komme til at skubbe den op ved et uheld.


Hilsen Vicky - Der farter land og rige rundt med welsh mountain ponyer der for langt de flestes vedkommende også står løs


Vicky Mathiesen
& dejlige Dejó



Welsh bedækninger 2010:

Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider