Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Min hingst er lige blevet kastereret
Forfatter: 
Dato:  31-07-2001 21:38

Hej............

Min dejlige hingst er lige blevet skåret!!!!! Jeg ved godt at han i den første uge skal holdes forholdsvis i ro, selvfølgelig skal han ud, men han må bare helst ikke jorde rundt!!

Mit spørgsmål er så: Hvor meget løb er for meget?
For hver dag når han er på fold så løber han altså lidt rundt!!!
Og jeg er meget bange for at det skal gå op igen..... Det ville være lidt synd!!!

M.V.H Janni
0
0
Svar på denne tråd

Re: Min hingst er lige blevet kastereret
Forfatter: 
Dato:  31-07-2001 22:22
Din hest skal bevæge sig så meget som muligt, ellers kan du risikere at han hæver voldsomt op.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-07-2001 23:09
Hej Janni

Du skal endelig lade ham selv bestemme farten - hvis han ikke "overreagerer" pga. andre heste.

Der går ca. 14 dage inden hans hormoner er dalet - så han vil jo stadig tænde på de dejlige damer ;-)

Venlig hilsen
Nina

PS. Operationssnittene må ikke hele for hurtigt - der skal være mulighed for at evt. begyndende betændelse kan slippe ud.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-07-2001 23:26
Hej

Det er der vist mange delte meninger om.
Da jeg fik en hingst kastreret måtte den ikke løbe for vildt og feks ikke gå sammenmed heste der kunne finde på at jage ham rundt de første uger.
Der KAN meget sjældent ske et tarmfremfald i operationssåret og så er det hasteoperation inden for få timer ellers dør hesten.
Men let motion er godt og hvis han ikke stresser sig op i folden men bare løber fordi han kan lide det og er veltilpas, så lad ham løbe.

Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-08-2001 08:11
ja han skal bevæge sig, men ikke styrte rundt og lave bukkespring. Du skal trække ture med ham istedet.

Hej Hej
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-08-2001 10:33
Dan skal på fold, og røre sig som den har lyst til. Hvis dyrlægen ellers har underbundet såret godt nok, ja så sker der ingenting. Det er faktisk meningen at såret godt må holdes åbent, fordi så længe det er åbent, kan væske og betændelse løbe fra.
Det kan se voldsomt ud og hæve op til tennisboldstørrelse mellem benene, (bare det ikke er fodboldstørrelse sammenlignede min dyrlæge det med) men i løbet af 10 dage er det som regel normalt igen.
Det er ihvertfald mine erfaringer med de 4 jeg har haft kastreret.

Venligst
Fie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-08-2001 16:13
Hej

Da Falkon blev kastreret for 2 år siden, lukkede jeg ham på døgnfold, så snart bedøvelsen var forsvundet (efter dyrlægens anbefaling). De første par dag havde han slet ikke lyst til at bevæge sig ret meget, men lidt efter lidt kom der mere gang i ham. Selv om den ene side havde svært ved at heles, opstod der ingen komblikationer.

Hilsen

Eva
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-08-2001 12:16
Jeg har også fået min kastreret, og jeg fik af vide, at han bare skulle på fold og selv have lov til at bestemme tempoet. Han skal måske ikke sammen med en masse andre, så de kan gejle hinanden op, men ellers vil han jo ikke løbe, hvis det gør ondt. Så det skal han nok selv klare.

Med venlig hilsen Maria.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider