Jeg har bare en Kieffter Lech Proffi til min frieser. Hende jeg havde ude for at afprøve sadler, mente at han ville sætte flere muskler og nok blive bredere, derfor var det smart at kunne sætte en bredere bom i hvilket man jo blandt andet kan i Kieffer, men det har ikke været nødvendigt. Det skal så siges, at Brodie har været og tjekke sadlen (han stoppede den efter tilsendte mål i første omgang) og sagde, at han aldrig havde set en så lige/flad frieser, men jeg tror ikke det har så meget at sige, andet end, at min sadel ikke har så meget fyld på midten.
Som en af de andre nævnte ovenfor, så sørg for at finde en sadel med bredt kammer og gerne en bred bæreflade og gode brede puder. Så umiddelbart behøver du altså ikke lede efter en speciel sadel til denne race, sadlen skal bare tilpasses hesten. held og lykke 