Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sadel til frieser??
Forfatter: 
Dato:  10-10-2010 13:11

Hvilken sadel ville i anbefale til frieser? Hun er meget flad og umarkeret med runde ribben.....

Mvh Annika

0
0
Svar på denne tråd

sensation?
Forfatter: 
Dato:  10-10-2010 15:30

Prøv evt. en sensation G3 eller hybrid - de ligger godt på min ditto.

Jeg har redet ham med Wintec men er ved at være træt af at skifte kopf jern hver anden måned. Frisere er vist meget formskiftende, hvis min er typisk.

0
0
Svar på denne tråd

sadel..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2010 19:36

Hej.. jeg har ikke selv frieser, men kender en der har to og hun bruger spalding sadler til dem. De er også gode til frederiksborgere..

MVH Nina

0
0
Svar på denne tråd

prøv dig frem
Forfatter: 
Dato:  10-10-2010 19:48

Alle heste er forskellige, så du kan ikke bruge racen som pejlesnor.

Jeg har en passier optimum til min. Nogle af de andre jeg blev anbefalet, og som en del af de frieserryttere jeg kender bruger, er albion, amerigo, windsor elite, eller kentaur electra new.

Vær obs på om der er nok plads i kammeret.

Held og lykke med jagten

Hilsen Nana

WE-clinic d. 27 + 28 november med João Lynce

-Behøver jeg at nævne jeg glæder mig?

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med en barok?
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 11:43

Til en frieser kunne det være superflot med en barok eller spansk/portugisisk sadel.

Prøv at se forskellige typer af sadler med læderbom og bomløse her:

http://lusitano.mono.net/9701/

Flexisadler

http://lusitano.mono.net

Salg af fleksible og semifleksible sadler og traditionelt spansk og portugisisk rideudstyr - det meste håndlavet og på mål.

0
0
Svar på denne tråd

Silhouette
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 18:58

Jeg ved at flere med friser rider i Silhouette fra Brian R

Du kan evt se min i min salgs annonce.

bimsen og Dubi Dance

0
0
Svar på denne tråd

kieffer
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 21:44

Jeg har bare en Kieffter Lech Proffi til min frieser. Hende jeg havde ude for at afprøve sadler, mente at han ville sætte flere muskler og nok blive bredere, derfor var det smart at kunne sætte en bredere bom i hvilket man jo blandt andet kan i Kieffer, men det har ikke været nødvendigt. Det skal så siges, at Brodie har været og tjekke sadlen (han stoppede den efter tilsendte mål i første omgang) og sagde, at han aldrig havde set en så lige/flad frieser, men jeg tror ikke det har så meget at sige, andet end, at min sadel ikke har så meget fyld på midten.

Som en af de andre nævnte ovenfor, så sørg for at finde en sadel med bredt kammer og gerne en bred bæreflade og gode brede puder. Så umiddelbart behøver du altså ikke lede efter en speciel sadel til denne race, sadlen skal bare tilpasses hesten. held og lykke :-)

0
0
Svar på denne tråd

sensation!
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 23:11

Jeg ville klart anbefale Sensation også! Sadlen ligger superlækkert på rundmavede,umarkerede heste og mine er blevet thermograferet hos dyrlæge efter nogle måneders brug af sadlen og der var ikke den mindst ømhed, varme eller what so ever. Det er bevis nok for mig at jeg trygt kan ride bomløst uden at være bekymret for trykfordeling. Og så det er den skønneste bløde sadel -pas på hvis du prøver den -du blir´højst sandsynlig afhængig!

Kan bestemt anbefale dig at kontakte Katrine fra optimalsadel.dk hvor du også kan bestille en prøvesadel -det er guld værd at man kan prøve dem en uges tid.

Hilsen JP

Sydhavsøernes Beslagsmedie

"Kvalitetsbevidst hovpleje

og højt serviceniveau"

Kostervej 46

4780 Stege

60159930

Åben for nye kunder på lolland,falster og sydsjælland -ring/sms 60159930

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger en
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 22:19

Fysio sadel til min frieser... den passer

Har en dejlig frieser dreng på 7 år. Han er sød, smuk og rolig. Han elsker at spise....så det med at ride dressur keder ham!

Tidl. hest Mille, en smuk oldenborg; frisk, og energisk - rigtig dame.

0
0
Svar på denne tråd

Nu er..........
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 08:08

Nu er alle heste jo meget forskellige, så man kan ikke sige, hvad der passer til hvad. Men jeg véd frisere er lidt besværlige, da de ofte er brede og umarkerede! Derfor vil jeg anbefale dig at ringe til en sadelmager.

Jeg kender én som er specielt god til frisere og har kontakter i England til at få specialsyedesadler til frisere (også varmblods) til ikke farlig dyre penge. Hun hedder Claudia Scholz, prøv og google hende, så finder du hendes hjemmeside og nummer.

Mvh. Søs

0
0
Svar på denne tråd

Claudia Scholz
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 09:18

Og når du nu alligevel skal til at google på Claudia Scholz, så brug lige 5 min. på at søge på navnet, her på sitet, under produkter og leverendør...

Hilsen Nana

WE-clinic d. 27 + 28 november med João Lynce

-Behøver jeg at nævne jeg glæder mig?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider