Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fluehætte??
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 12:48
Hej Alle sammen.
Jeg vil høre, om der er nogle, der har erfaringer (både gode og dårlige) med fluehætter der både dækker ører og øjne på hesten.
Jeg har en ældre hest, der er meget plaget af fluer osv., og overvejer derfor at købe en fluehætte til hende, så hun kan få lidt ro for alle de kryb.
Vil gerne vide hvor godt de sidder fast, og om det overhovedet er noget der funker??

Mvh Rodkjær.
0
0
Svar på denne tråd

kun godt
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 13:01
har aldrig selv brugt dem, men kender flere der gør, og de er vist ganske tilfredse, og har ikke problemer med de taber dem :-)

mvh. Heidi, Hekla & High-Line

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Rigtig gode..........
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 13:27
Vi har alle mulige forskellige, vigtigst er at materialet er ret stift i øjenområdet så det ikke klasker sammen og generer øjnene :
Hvid med sort fleecekant fra Hooks som dækker øjne men ikke ører - god og holdbar (2.sæson nu) - dne bruger jeg til dem der ikke har særlige behov og som bare skal ha beskyttet øjnene.Shetteren nægter at forlade sin boks før hun har fået den på......

Helt sort med ører fra brogården - bruges til den store hoppe som ikke kan fordrage fluer om ørerne. Meget dyrere end de andre (+300 kr?), ikke helt så holdbar, men er igang med 2. sæson.

sort med ører i meget blødt materiale og øjen/ mulebeskytter i stivere materiale til de to som har kødfarvede muler og let bliver forbrændt( fra Shires, ca 150 kr)- rigtig gode- de sidder godt. Først købt iår, kan ikke sige noget om holdbarhed.

Vores hingsteplag vil ikke have den på og ismuleblandingen er ikke generet af fluer, men de 5 andre har fluehætter på og elsker det - jeg kan tydeligt mærke at det stress og irritation der ellers er , er væk.
Eva
0
0
Svar på denne tråd

fluehætte
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 17:36
Hej
Jeg kan kun anbefale fluehætte,"min" er uden ører, og jeg bruger den på anden sæson nu. Jeg synes den er pengene værd, ca. 150,- og effektiv.
Mange i stalden er begyndt at bruge dem også.
mvh
0
0
Svar på denne tråd

fluemaske
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 21:33
hey...
så vidt jeg erfarer , er det kun dem med ører der bliver hængende

Venlig hilsen kristian
0
0
Svar på denne tråd

Fluer indvendigt??
Forfatter: 
Dato:  22-06-2004 22:15
Til jer der har erfaringer med disse hætter: Jeg har spekuleret på, om ikke fluerne kravler ind under hætten, hvis ikke den slutter 100% tæt? Det er jo nemlig ikke alle modeller, der gør det..

Mvh Heidi
0
0
Svar på denne tråd

fluehætte
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 07:44
PÅ "min" er der lidt "luft" til i panden, men ikke meget, og så går pandelokken jo ned over.
Jeg har aldrig fundet fluer inden under.
Jeg er meget tilfreds med masken, og har heller aldrig oplevet at den blev skubbet af osv.
Men ja der er lidt forskel på nogen af modellerne.Men jeg tror ikke det er meget. Jeg har en traver, hun bruger str. full, og en nordbagge hos os har fået str full. Den sidder lidt tættere omkring hans hoved, men af den grund har jeg aldrig oplevet noget dårligt ved min.
mvh- prøv den, du bli´r sgu glad for det i længden undefined :-D
0
0
Svar på denne tråd

Heisa.....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2004 22:01
Jeg vil helt klart råde dig til at købe en hætte der BÅDE dækker øjne og ører.... for fluerne er jo begge steder!

Forstår simpelthen ikke de folk der kun købe til fx. øjnene for ørerne er jo også MEGET udsatte!

Jeg har købt mig "fattig" i forskellige hætter med fandt endelig en for 1 år siden der var perfekt. Ved desværre ikke hva den hedder, men den fandtes kun i blå og var af små plastic huller over det hele med stor velcro lukning forneden... svært at forklarer med min hingst gik med den hele tiden imens han gik på fold/græs og fik den ALDRIG kløet af:-) og var meget mere afslappet end han var før! (den gnavede heller ikke)

Så mit råd: led længe og find den rette - din hest vil NYDE det! :-)

venlig hilsen trine
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider